۶ روش جلوگیری از داغ شدن گوشی : چه کار کنیم گوشی داغ نشود؟

چکار کنیم که گوشی مان داغ نشود؟ روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی چیست؟ داغ شدن گوشی هنگام شارژ شدن و برنامه های داغ شدن باتری گوشی.

چکار کنیم که گوشی مان داغ نشود؟ روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی چیست؟ داغ شدن گوشی هنگام شارژ شدن و برنامه های داغ شدن باتری گوشی.

اغلب از برخی کاربران در مورد داغ شدن گوشی هایشان‌ شکایت‌هایی می‌شنویم و این گرم شدن بیش از حد گوشی‌ها در زمان بازی کردن با آنها یا در مواقعی که در حال شارژ شدن هستند بیشتر رخ می‌دهد. همچنین در مواقعی که سازندگان گوشی هوشمند به سمت ساخت دستگاه‌هایی می‌روند که ظرفیت باتری‌ آنها ۴۰۰۰ میلی آمپر و یا بیشتر است این مشکل افزایش می‌یابد. حتی اگر دوست دارید از قاب‌های مختلف و جذاب برای گوشی خود استفاده کنید باید بدانید که در برخی موارد این قاب‌ها به ضرر گوشی شما هستند.

عوامل مختلفی ممکن است موجب بیش از حد داغ شدن گوشی شوند که یکی از این عوامل می‌تواند مشکلات سخت افزاری باشد. بهرحال برخی نکات و احتیاط‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند این مشکل را برطرف کنید.

بخوانید: دو واتساپ در یک گوشی : آموزش راه اندازی

در این مطلب قصد داریم به چند مورد از این نکته‌ها بپردازیم. اگر گوشی شما هم بیش از حد داغ می‌شود خواندن این مقاله را از دست ندهید.

جلوگیری از داغ شدن گوشی

از تماس مستقیم با نور آفتاب خودداری کنید

اگر گوشی شما در معرض طولانی مدت و مستقیم نور خورشید قرار گیرد ممکن است موجب گرم شدن یا داغ شدن آن شود به ویژه اگر از قاب‌های پلاستیکی‌ها هم برای گوشی خود استفاده کنید. بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است صفحه نمایش‌های دستگاه وقتی به مدت طولانی در زیر نور خورشید قرار می‌گیرند تحت تاثیر قرار می‌گیرند. از همین رو توصیه می‌شود زمانی که در هوای گرم در حال قدم زدن هستید گوشی تلفن خود را در کیف قرار دهید.

چکار کنیم که گوشی مان داغ نشود؟ روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی چیست؟ داغ شدن گوشی هنگام شارژ شدن و برنامه های داغ شدن باتری گوشی.

پرهیز از قرار دادن گوشی در حین شارژ روی مبل یا تخت خواب

معمولا زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است خود به خود داغ می‌شود. از همین توصیه می‌شود از قرار دادن آن روی سطح صاف مثل تخت خواب یا مبل در حین شارژ شدن پرهیز کنید چرا که گرمای آن را افزایش می‌دهند. در عوض برای جلوگیری از افزایش دمای گوشی، زمانی که آن را به شارژ می‌زنید روی سطوح سخت‌تر قرار دهید.

کاور پشتی آن را دربیاورید

امروزه همانطور که مشاهده می‌کنید قاب‌های بسیار متنوع و جذاب برای گوشی‌ها در بازار هستند که معمولا برای حفاظت از گوشی کاربران آنها را خریداری می‌کنند. اما توصیه می‌شود که دائما از این قاب‌ها استفاده نکنید و اگر گوشی شما قابی دارد آن را گاهی اوقات دربیاورید تا دستگاه خنک شود زیرا یکی از عوامل گرم شدن بیش از حد گوشی همین قاب‌ها که از جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند هستند.

نصفه شب گوشی خود را به شارژ نزنید

یکی از عادت‌هایی که اکثر کاربران دارند این است که گوشی خود را شب‌ها به شارژ می‌زنند تا صبح که قصد بیرون رفتن از خانه را دارند گوشی آنها شارژ داشته باشد. این کار نه تنها موجب گرم شدن بیش از حد گوشی هوشمند شما می‌شود بلکه روی عملکرد و طول عمر باتری هم نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

حذف برنامه‌هایی که قدرت پردازش گوشی را از بین می‌برند

معمولا چندین برنامه در گوشی وجود دارند که در تصویر زمینه در حال اجرا هستند و توانایی پردازش گوشی را کاهش می‌دهند. اگر با مشکل داغ شدن گوشی مواجه هستید ممکن است از همین برنامه‌ها باشد.بهتر است آنها از دستگاه خود حذف کنید.

راه های افزایش آنتن دهی گوشی و تقویت آنتن دهی گوشی و تغییرات لازم برای افزایش دادن آنتن دهی گوشی و با مشکل آنتن دهی چه کنیم؟

از باتری‌ها و شارژر‌های شخص ثالث استفاده نکنید

تا جایی که امکان دارد سعی کنید از شارژرها و باتری‌های دیگر گوشی‌های هوشمند برای تلفن خو استفاده نکنید. این مسئله به طور مستقیم روی باتری و داغ شدن گوشی تاثیر می‌گذارد.

با رعایت این نکات در اکثر مواقع مشکل داغ شدن گوشی برطرف می‌شود اما اگر بازهم گوشی‌تان بیش از اندازه داغ می‌شود بهتر است آن را به یک متخصص یا تعمیرکار گوشی بسپارید تا هر چه زود جلوی آسیب دیدن بیش از اندازه آن را بگیرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *