غذاهای مناسب برای کاهش فشار خون بالا چه چیزهایی هستند؟

غذاهای مناسب برای کاهش فشار خون بالا

غذاهای مناسب برای کاهش فشار خون بالا شامل چه غذاهایی است؟ سرکه سیب و کاهش فشار خون و تاثیر نوشابه بر فشار بالا و فلفل هندی و امگا ۳ برای فشار خون.

فشار خون بالا و استرس مانند مثال مرغ و تخم مرغ هستند: اگر کسی شکر و غلات زیادی بخورد، گیرنده های انسولین او ضعیف شده و از کار می افتند، یعنی سلول های خونی دیگر نمیتوانند منیزیوم، یکی از مهم ترین منابع کاهش استرس برای مغز، را جذب کنند.

شرایط استرس زا میتواند باعث افزایش فشار خون شما شود و استرس موقت یا طولانی میدت میتواند منجر به مشکل پرفشاری خون دراز مدت گردد.

اگر احساس میکنید در چرخه استرس و پرفشاری خون گیر افتاده اید، میتوانید کارهای زیادی برای کاهش فشار انجام دهید. بدن ما توانایی قابل توجهی برای التیام خود دارد. سلامت مناسب یک سرمایه گذاری مادام العمر است، اما کمی عشق و مراقبت میتواند فشار خون را تقریبا بلاقاصله کاهش دهد.

غذاهای مناسب برای کاهش فشار خون بالا

فلفل هندی بخورید

فلفل هندی رگ های خونی را باز کرده و به افزایش جریان خون کمک میکند. این ماده فشار خون را از طریق افزایش سرعت خونی که در بدن شما جریان دارد، کاهش  میدهد.

راه حل آسان: نصف قاشق چای خوری فلفل هندی را در یک لیوان آب گرم و عسل حل کرده و هر روز صبح میل کنید. این کار نه تنها برای فشار خون مفید است بلکه به آماده سازی دستگاه گوارش برای باقی روز نیز کمک میکند.

روغن امگا ۳ بخورید

نسبت امگا ۳ به ۶ اهمیت دارد. بسیاری از ما در رژیم غذایی امگا ۶ زیادی میخوریم و همین امر باعث اهمیت امگا ۳ شده است. روغن های تصفیه شده سبزیجات یکی از اصلی ترین عوامل این مشکل است و در تقریبا تمام غذاهای فرآوری شده، و حتی برخی آب پرتقال ها یافت میشود. از آنجایی که در بدنمان امگا ۶ زیادی داریم، باید با مصرف روغن امگا ۳ آن را جبران کنیم. کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده اثر مشابهی خواهند داشت.

طعم دار کردن ماهی سالمون

راه حل آسان: خوردن یک قاشق چای خوری روغن امگا ۳ (روغن تخم کتان، روغن بادام، و بهترین انتخاب، روغن کریل) هر شب نه تنها نسبت امگا ۳ به ۶ شما را متعادل میکند، بلکه به حساسیت زدایی گیرنده های انسولین کمک کرده، برای بازسازی سلول و خواب سالم مفید بوده و باعث میشود صبح ها با نشاط و طراوت از خواب بیدار شوید.

نوشابه را کنار بگذارید

یک بطری ۱۲ اونسی سویا حاوی حدود ۴۰ گرم فروکتوز، یکی از اصلی ترین عوامل خطر پرفشاری خون در آمریکای شمالی، است. مصرف ۷۴ گرم فروکتوز یا بیشتر در روز ریسک ابتلا به فشار خون بالا را تا ۷۷ درصد افزایش میدهد. برای افرادی که به خوردن یک یا دو بطری نوشابه در روز عادت کرده اند، ترک آن میتواند اثر قابل توجهی روی فشار خون داشته باشد یا حتی کلا مشکل را برطرف سازد.

راه حل آسان: اگر به خوردن چندین نوشابه و آبمیوه های صنعتی و دیگر نوشیدنی های فرآوری شده در روز عادت کرده اید، به جای نوشابه از آب نارگیل استفاده کنید. آب نارگیل یک نوشیدنی بسیار شیرین و لذت بخش بوده و الکترولیت های آن فشار خون را کاهش میدهند.

سرکه سیب بخورید

سرکه سیب علاوه بر این که تقریبا یک شبه فشار خون شما را به عنوان یکی از غذاهای مناسب برای کاهش فشار خون کاهش میدهد، فواید زیادی دارد. سرکه سیب به گوارش شما کمک میکند، به ویژه اگر اسهال داشته باشید. سرکه سیب همچنین گلودرد شما را نیز آرام کرده، سکسکه را بلافاصله درمان کرده و کلسترول را کاهش میدهد. از همه مهم تر، با بهبود متابولیسم و کاهش احتباس آب به کاهش وزن کمک میکند – و وزن سلامت کلید بازگرداندن فشار خون به سطح نرمال است.

بخوانید: علائم فشار خون بالا چیست : شایع ترین علائم پرفشاری خون

راه حل آسان: سه قاشق چای خوری سرکه سیب در روز میتواند طی یک هفته فشار خون شما را به طور چشمگیری کاهش دهد. اگر تحمل مزه آن برایتان مشکل است، با کمی آب گرم مخلوطش کرده یا آن را به نوشیدنی مورد علاقه خود (البته نه نوشابه) بیفزایید.

غذاهای فرآوری شده را حذف کنید

تقریبا همه غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی از فروکتوز هستند، به ویژه آبمیوه های صنعتی یا هر محصولی که طعم میوه دارد. فرکوتوز در همه جای سوپرمارکت ها پنهان شده است، حتی در جاهای بسیار نامحتمل: گوشت های فرآوری شده، نان، سس پاستا. فست فود های زنجیره ای عاشق فروکتوز هستند. این تنها چیزی است که بیش تر از روغن های گیاهی دوست دارند.

راه حل آسان: اگر احساس میکنید حذف همه مواد غذایی فرآوری شده برای شما دشوار است، اطلاعات تغذیه ای روی مواد غذایی را بخوانید و هر چیزی که حاوی فروکتوز بالا، شربت ذرت، روغن گیاهی یا روغن کانولاست را کنار بگذارید.

درمان عفونت پای ورزشکاران با سیر

به همه چیز سیر اضافه کنید

اگر از فشار خون بالا رنج میبرید، خوردن منظم سیر به عنوان یکی از غذاهای مناسب برای کاهش فشار خون میتواند فشار خونتان را تا ۲۰ میلی متر جیوه یا ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد. وقتی سیر له میشود آلیسین آزاد میکند که فشار خون را کاهش داده و به عنوان یک ضدالتهاب طبیعی عمل میکند. حتما پس از خرد یا له کردن سیر ۱۵ دقیقه صبر کنید، تا آلیسین آزاد شود. برای بهره بردن از حداکثر مزایا سیر را روی دمای پایین بپزید چرا که دمای بالا میتواند بسیاری از ویژگی های شفا بخش سیر را از بین ببرد.

راه حل آسان: اگر از مزه سیر خوشتان نمی آید یا نمیتوانید بوی آن را تحمل کنید از کپسول های سیر استفاده کنید. کپسول های سیر به اندازه خود سیر موثر اند. اگر عادت دارید غذای خود را بیش از حد بپزید یا به آلیسین زمانی برای آزاد شدن نمیدهید، اثربخشی کپسول های سیر برای شما از خود سیر بیشتر خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *