کاهش درد پریود با دویدن و استفاده از تردمیل

آیا تمرین روی تردمیل درد قاعدگی را تسکین می دهد؟

در این مطلب اطلاعاتی در مورد کاهش درد قاعدگی با تردمیل، کاهش درد پریود با دویدن و تردمیل و راه کاهش درد قاعدگی خواهیم داد.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت، دیسمنوره یا درد پریود ممکن است تقریبا ۵۹٪ از زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

حدود ۲۰٪ از زنان مبتلا به دیسمنوره چنان درد شدیدی را تجربه می‌کنند که در فعالیت‌های روزمره‌شان تداخل ایجاد می‌شود.

با توجه به تحقیق دیگری، تعداد زنان جوانی که درد قاعدگی را تجربه می کنند ۸۴٪ است.

۵۵.۲٪ از زنانی که در این مطالعه بودند همیشه باید برای تسکین درد دارو مصرف کنند و تا ۴۰٪ از آنها به دلیل درد در موقعیت‌های اجتماعی حاضر نمی‌شوند.

تا کنون به نظر می‌رسید که داروهای ضدالتهای غیراستروئیدی تنها راه موثر برای کاهش درد پریود هستند، چرا که شواهد کافی برای حمایت از درمان‌های دیگر وجود ندارد.

در حال حاضر، مطالعه جدیدی که در ژورنال آزمایشات بالینی معاصر منتشر شده، تاثیر تردمیل بر کاهش درد پریود را بررسی کرده‌است.

پریا کنان از دانشکده فیزیوتراپی دانشگاه اوتاگو در دنیدن، نیوزیلند، نویسنده‌ اصلی این مطالعه است.

تمرین روی تردمیل و درد پریود

کنان و همکارانش اثر “تمرین هوازی روی تردمیل” بر درد و نشانه‌های دیسمنوره را روی ۷۰ زن بین ۱۸ تا ۴۳ سال بررسی کردند.

کاهش درد پریود با دویدن و استفاده از تردمیل

محققان شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه به مدت ۴ هفته درگیر آموزش هوازی تحت نظارت شدند و ۶ ماه دیگر هم پس از این دوره تمرین روی تردمیل بدون نظارت را در خانه ادامه دادند.

در طول ۴ هفته اول، زنان سه بار در هفته تمرین کردند و تمرین را از روز اول بعد از پایان قاعدگی‌شان شروع کردند. گروه کنترل هم به برنامه معمول خود ادامه دادند.

بیش تر بخوانید: آیا دیدن لخته های خون در دوران قاعدگی طبیعی است؟

نتیجه اصلی که مورد توجه محققان قرار داشت شدت درد، و به دنبال آن نتایج ثانویه، مانند “کیفیت زندگی، عملکرد روزانه و خواب” بود.

بیش از ۲۰٪ درد کمتر بعد از ۷ ماه

به طور کلی، محققان به این نتیجه رسیدند که “ورزش تاثیر معنی‌داری بر درد اولیه، کیفیت زندگی و عملکرد دارد.”

زنانی که تمرین می‌کردند، گفتند که در پایان مداخله‌ی ۴ هفته‌ای ۶ درصد درد کمتر و در پایان آن ۶ هفته تمرین اضافی در خانه، یک کاهش ۲۲ درصدی در شدت درد را تجربه کردند.

پس از ۷ ماه پیگیری، این زنان همچنین بهبود کیفیت زندگی و عملکرد روزانه را گزارش دادند. با این حال، تمرین هیچ تأثیری بر کیفیت خواب آنها نداشت.

لیسا کلیدون میلر، استاد ارشد دانشگاه آنگلیا راسکین در کمبریج، بریتانیا، در مورد این نتایج شگفت‌انگیز، اظهار داشت: “زنانی که دوره‌های پریود دردناکی دارند، اغلب می‌کوشند در این دوران فعالیت بدنی زیادی انجام ندهند. و واقعیت این است که وقتی شما درد دارید آخرین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، انجام تمرینات ورزشی است! “

“با این حال، این آزمایش نشان داد که ورزش به میزان قابل‌توجهی درد را در شرکت‌کنندگان کاهش داد و این روند کاهش درد بعد از ۴ و ۷ ماه ادامه یافت.”

کنان می‌افزاید: “بهبود کیفیت زندگی بعد از ۷ ماه قابل‌توجه بود، اگر چه تعجب‌آور است که تفاوت کیفیت خواب با گروه شاهد تفاوت معنی‌داری نداشت. “

به هر حال تاثیر مثبت تمرین روی تردمیل،‌ در کاهش درد،‌ بهبود کیفیت زندگی و عملکرد روزانه توسط تحقیق صورت گرفته اثبات شد.‍

منبع: medicalnewstoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *