درمان خانگی درد کف پا + برای درمان درد کف پا چه باید کرد

درمان درد کف پا

پاهای شما کار زیادی انجام می‌دهند. ممکن است درد کف پا شما را اذیت کند برای برای درمان درد کف پا چه باید کرد؟ درمان خانگی درد کف پا را بخوانید.

بخوانید: درمان خشکی پوست: ۱۷ روش طبیعی برای رفع خشکی پوست دست و پا

خواه راه بروید یا مدت زیادی روی پا بایستید و خواه تمرینات ورزشی انجام بدهید، به هر حال به مدت طولانی فشار روی پاهای‌تان است. شیوه‌های زیادی برای تسکین سوزش و خستگی کف پا وجود دارد. در این نوشتار با چند متد برای تسکین درد و سوزش کف پا آشنا خواهید شد، امتحان کردن بیش از یکی از این روش‌ها کمک‌تان می‌کند که سریع‌تر تسکین درد را تجربه کنید.

انواع درمان خانگی درد کف پا

۱. حمام کردن پا

حمام کردن کف پا با آب گرم تا حد زیادی درد را در این ناحیه تسکین می‌دهد. با اضافه کردن کمی نمک اسپوم نیز به آب گرم، می‌توانید عضلات دچار درد را آرام کنید و حتی التهاب پا را تا حد زیادی کاهش بدهید. برای انجام این درمان یک فنجان نمک اپسوم را به یک لگن آب گرم اضافه کنید و بعد پاها را حدود بیست دقیقه داخل این ترکیب خیس بگذارید.

۲. ماساژ پا

شما می‌توانید خودتان پاهای‌تان را ماساژ بدهید تا هم درد و سوزش کاهش پیدا کند و هم جریان خون بهبود بیابد. روی یک صندلی راحت بنشینید و کف پاها و انگشت‌ها را مالش بدهید. استفاده از لوسیون یا روغن هم می‌تواند روند انجام ماساژ را تسهیل کند.

درمان درد کف پا

۳. کفی بخرید

استفاده از کفی در ناحیه قوس زیر پا می‌تواند به ثبات پاها در هنگام ایستادن یا راه رفتن کمک کند و به این ترتیب درد را کاهش بدهد. کفی مخصوص قوس پا را می‌توانید از داروخانه بخرید یا در برخی مراکز سفارش بدهید که آنها را مخصوص پاهای خودتان بسازند.

۴. کفش‌تان را عوض کنید

کفش می‌تواند مقصر اصلی دردی باشد که در کف پاها احساس می‌کنید. پوشیدن کفش بیش از حد کهنه، کفش‌های غیر استاندارد یا سایز نامناسب پاهای‌تان می‌تواند روی سلامت پاها تاثیر منفی داشته باشد و به مرور درد ایجاد کند. یادتان باشد که:

– یادتان باشد که کتونی‌ها بعد از طی ۶۴۰ تا ۸۰۰ کیلومتر دیگر قابل استفاده نیستند.

– کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند به پاها آسیب وارد کنند.

– سایز پاها ممکن است در طول زندگی تغییر کنند.

۵. یخ

گذاشتن یخ در ناحیه کف پا می‌تواند التهاب ایجادکننده درد را کاهش بدهد. یک کیسه پلاستیکی را پر از یخ کنید و آن را زیر پا بمالید یا می‌توانید یک بطری یخ‌زده آب را زیر پاهای‌تان غلت بدهید. این روش درمانی را به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه و چند بار در روز انجام بدهید تا التهاب کاهش بیابد.

۶. داروهای موضعی مسکن درد

برخی از داروهای موضعی می‌توانند درد کف پا را تسکین بدهند. محصولات بدون نسخه‌ای وجود دارند که می‌توانند ناحیه دچار درد را سرد کنند و درد آن را تسکین بدهند. برخی از این داروها حاوی موادی مثل منتول یا اکالیپتوس هستند و برخی دیگر از محصولات هم برای کاهش درد سالیسیلات دارند.

۷. اسپلینت مخصوص شب

شما می‌توانید شب‌ها در حین خواب هم به تسکین درد پاهای‌تان بپردازید. اسپلینت‌های مخصوص شب پاها را تا صبح در یک موقعیت ثابت نگه می‌دارند. به این ترتیب پاها در حین خواب و به صورت ناخودآگاه به حالت‌هایی که ممکن است درد را تشدید کنند،‌ درنمی‌آیند.

منبع: healthline

One thought on “درمان خانگی درد کف پا + برای درمان درد کف پا چه باید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *