درمان خانگی و گیاهی مسمومیت + روش های طبیعی درمان مسمومیت

درمان خانگی و گیاهی مسمومیت و درمان مسمومیت در خانه با روش های طبیعی و درمان مسمومیت با سیر و زنجبیل و دیگر راه های رفع مسمومیت را بخوانید.

اینکه با خوردن غذای مورد علاقه‌تان مسموم شوید، اصلا خوشایند نیست. متاسفانه ما غالبا میل زیادی به خوردن غذاهای خیابانی داریم،‌ اما هرگز به فکر پیامدهایی که با خوردن این غذاها ممکن است تجربه کنیم، نیستیم. مسمومیت غذایی اساسا در اثر آماده‌سازی نامناسب و غیربهداشتی غذاها رخ می‌دهد. خوشبختانه درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانیم مسمویت غذایی را رفع کنیم و بهبودی بیابیم.

درمان خانگی و گیاهی مسمومیت

۱. زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص درمانی قدرتمندی که دارد، از قدیم‌الایام برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده شده‌است. این ریشه‌ خوراکی جذب مواد غذایی ضروری را افزایش می‌دهد و بنابراین به عنوان یک درمان سریع برای حالت تهوع و استفراغ عمل می‌کند. برای انجام این درمان یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب چند دقیقه بجوشانید،‌کمی عسل به چای اضافه کنید و بنوشید. روش دیگر این است که چند قطره آب زنجبیل بخورید.

۲. سرکه سیب

سرکه سیب با وجود داشتن ماهیت اسیدی، اثر قلیایی روی بدن دارد. بنابراین می‌تواند بسیاری از علائم مسمومیت غذایی را تسکین بدهد. این ماده می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد، پوشش دستگاه گوارش را تسکین بدهد و فورا حال‌تان را خوب کند. برای استفاده از سرکه سیب جهت پیشگیری از مسمومیت، دو قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب داغ بریزید و محلول را قبل از غذا بنوشید.

۳. لیمو

خواص ضدالتهابی، ضدویروسی و ضد میکروب لیمو سبب می‌شود که خیلی زود تسکین بیابید. لیمو می‌تواند باکتری‌ ایجادکننده مسمومیت را از بین ببرد. خیلی ساده کمی شکر به یک قاشق چایخوری آبلیمو اضافه کنید و ترکیب را دو تا سه بار در روز بخورید.

۴. درمان خانگی و گیاهی مسمومیت با برگ ریحان

برگ ریحان دارویی عالی برای تسکین مشکلات گوارشی ناشی از مسمومیت است. این گیاه خواص ضدمیکروبی هم دارد. شما می‌توانید مقداری آب ریحان را همراه با عسل چند بار در روز میل کنید. روش دیگر این است که چند قطره روغن ریحان را به ۴ فنجان آب اضافه کنید. این آب را کم کم در طول روز بنوشید تا از شر باکتری مسبب درد و سایر نشانه‌های مسمومیت خلاص شوید.

درمان خانگی مسمومیت

۵. سیر

سیر به دلیل خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی که دارد، داروی بسیار موثری برای مبارزه با مسمومیت غذایی است. این ماده خوراکی می‌تواند اسهال و درد شکم را تسکین بدهد. برای استفاده از مزایای سیر می‌توانید یک حبه از آن را همراه با آب ببلعید. اگر می‌توانید بوی سیر را تحمل کنید، مصرف آب سیر هم گزینه مناسبی است.

۶. درمان خانگی و گیاهی مسمومیت با زیره

دانه‌های زیره می‌توانند ناراحتی و التهاب شکم را که در اثر مسمومیت غذایی رخ داده، درمان کنند. برای تسکین فوری یک قاشق چایخوری زیره را در یک فنجان آب بجوشانید. یک قاشق چایخوری آب گشنیز و کمی نمک به آن اضافه کنید. محلول آماده شده را دو بار در روز بنوشید.

۷. عسل

عسل خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی دارد که می‌توانند برای درمان سو‌ءهاضمه و دیگر نشانه‌های مسمومیت مفید باشند. شما می‌توانید عسل را به تنهایی بخورید یا آن را به چای‌تان اضافه کنید. سه بار در روز به اندازه یک قاشق چایخوری عسل بخورید و تاثیر خارق‌العاده آن را شاهد باشید.

۸. تخم شنبلیله و ماست

ماست خواص ضدمیکروبی و ضد باکتری دارد که می‌تواند به بدن برای مبارزه با باکتری ایجادکننده مسمومیت کمک کند. تخم شنبلیله هم می‌تواند ناراحتی معده را درمان کند. برای انجام این درمان یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را همراه با یک قاشق غذاخوری ماست مصرف کنید. خیلی ساده ترکیب را بدون جویدن دانه‌ّها ببلعید.

منبع: food.ndtv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *