جلوگیری از گرم شدن لپ تاپ :‌ چطور دمای لپتاپ را کنترل کنیم؟

جلوگیری از گرم شدن لپ تاپ

در این مطلب اطلاعاتی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ اپل، داغ شدن لپ تاپ، دلیل داغ شدن لپ تاپ و جلوگیری از گرم شدن لپ تاپ به شما می‌دهیم. 

  مشکل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ‌ها سال‌ها است که وجود دارد. دلیل آن نیز ساده است. تولیدکنندگان تلاش می‌کنند محصولات‌شان را کوچک و کوچک‌تر کنند. برای این‌که به این هدف‌شان دست پیدا کنند، باید قطعاتی مانند مادربورد، هارد و غیره را کوچک و کوچک‌تر کنند. همچنین، لازم است تمام این قطعات را کنار هم قرار دهند.

راه های جلوگیری از گرم شدن لپ تاپ

ریزپردازنده، مادربورد و هارد، تولید گرما می‌کنند. هرچه به یکدیگر نزدیک‌تر شوند، گرما متمرکزتر خواهد شد. فن‌هایی که برای خنک کردن این قطعات درون لپ تاپ‌ها قرار داده می‌شوند، در چنین شرایط سختی نمی‌توانند به خوبی کار کنند. علاوه بر این واقعیت که خارج کردن این گرما دشوار است، شما با یک لپ تاپ مواجه هستید که بیش از حد گرم شده است. وقتی یک کامپیوتر بیش از حد گرم شود، احتمالا عملکردش مختل می‌شود. در ادامه چند نکته آمده است که شایسته است برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ‌های اپل به یاد داشته باشید.

جلوگیری از گرم شدن لپ تاپ

روش‌های مختلف برای جلوگیری از داغ شدن لپتاپ

۱. لپ‌تاپ‌تان را وقتی در حال کار است روی چیزی مانند کوسن قرار ندهید. مواد نرم ممکن است جلوی دریچه‌های هوا را بگیرند، که ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد رایانه‌تان شود.

۲. هرگز زمانی که درب لپ‌تاپ‌تان بسته است، چیزی روی کیبورد لپ تاپ قرار ندهید. ممکن است این کار باعث خواموش و روشن شدن مکرر لپ‌تاپ‌تان شود. این امر باعث می‌شود لپ‌تاپ‌تان گرم شود و ممکن است باعث تخلیه‌ی باتری لپ‌تاپ‌تان نیز بشود. 

۳. در طول ساعات شب، لپ‌تاپ‌تان را خاموش کنید تا خنک شود، اگر متناوبا در طی روز از لپ تاپ‌تان استفاده می‌کنید، آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که وقتی مورد استفاده قرار نمی گیرد به حالت آماده به کار یا استند بای برود. این کار باعث می‌شود باتری کمتری مصرف شود و از گرم شدن قطعات دستگاه جلوگیری می‌کند.

۴. حتما زمانی‌که لپ تاپ را در کیف قرار می‌دهید آن را خاموش کنید.

۵. دریچه‌های هوا را تمیز کنید. انباشت گرد و خاک در دریچه‌ها، موجب بسته شدن آن‌ها می‌شود و از کارکرد مؤثر لپ‌تاپ جلوگیری می‌کند. شما حتی می‌توانید یک دستگاه کوچک الکترونیکی برای زدودن گرد و خاک از دریچه‌ها تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *