معرفی درمان های خانگی برای از بین بردن قارچ در گیاهان

رپرتاژآگهی- قارچ خاکستری سفید که به عنوان کپک پودری هم شناخته می‌ شود توسط هاگ های هوابرد قارچ ایجاد شده اند. هاگ های قارچ، معمولا به برگ های جوانی که قادر به رشد و جوانه زنی هستند چسبیده و به سرعت به بخش‌ های خود گیاه و گیاهان اطراف سرایت می کند. گیاهان خانگی و فضای باز، به خصوص در مناطق مرطوب، همگی در معرض خطر آلودگی به قارچ ها هستند. در اغلب موارد، قارچ گیاه استقرار یافته را نمی کشد، اما می‌تواند گیاه را ضعیف کند و خروجی پوشش گیاهی را کاهش دهد و به گیاهان دیگر هم سرایت کند. افزایش گردش هوا در اطراف گیاهان می ‌تواند به جلوگیری از چسبیدن هاگ ها به آنها کمک کند و محصولات خانگی طبیعی می‌تواند این قارچ ها را کشته و از گسترش آنها جلوگیری کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سمپاش در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

قارچ ها را از بین ببرید

استفاده از جوش ‌شیرین برای کشتن کپک و قارچ بر گیاهان به سال ۱۹۳۳ باز می گردد، که برای رشد گل رز استفاده می شد. تماس جوش شیرین با قارچ واکنشی را به همراه دارد که در آن دیواره سلولی قارچ منفجر می شود و قارچ از بین می رود. مطالعات متعددی نشان می ‌دهند که جوش‌شیرین به تنهایی اثر چندانی ندارد اما وقتی با روغن و صابون مخلوط شود، به آن کمک می ‌کند تا به گیاه نفوذ کرده و در آن باقی بماند. یک قاشق چایخوری جوش شیرین، با یک قاشق چایخوری صابون کاستیل را در یک گالن آب قاطی کنید.هفته ای یکبار گیاهان را اسپری کنید تا قارچ ها را از بین ببرید و به رشد گیاه کمک کنید و از آلوده شدن آن جلوگیری کنید.

از شیر استفاده کنید

کمی شیر را به ازای یک پیمانه شیر و ۹ پیمانه آب در بطری اسپری مخلوط کنید. آن را به برگ‌ ها و ساقه گیاهان خود را اسپری کنید. برای جلوگیری از رشد مجدد قارچ می توانید این کار را تکرار نمایید. محلول را غلیظ تر نکنید، چون این کار باعث می شود قارچ های دیگری رشد کنند.

از سیر استفاده کنید

سیر علاوه بر خواص ضد ویروسی و ضد عفونی‌ کننده، به خاطر خواص ضد قارچی شهرت دارد. اسپری سیر را می ‌توانید به تنهایی به کار ببرید و یا می ‌توانید سیر را به اسپری‌ های ضد قارچی دیگر اضافه کنید. با افزودن سیر خرد شده به روغن، آن را با روغن خیس کنید و کمی الکل به آن بمالید، آنقدر که کاملا همه جای سیر را در بر بگیرد. اجازه دهید سیر چند روزی خیس بخورد و سپس سیر را بردارید و آن را در شب در یک فنجان آب خیس کنید. سیر را جدا کرده و آن را به پوره تبدیل کنید تا زمانیکه به مایع تبدیل شود. ماده را به گیاه اسپری کنید تا قارچ ها را بکشید ، و آن را به گیاهان تازه روییده هم بزنید تا از رشد آن محافظت کنید. توجه داشته باشید که سیر به عنوان یک حشره کش هم عمل می کند و هم حشرات خوب و هم حشرات بد را از بین می برد.

قارچ ها را بسوزانید

سرکه به خاطر مقدار اسید استیک به شدت اسیدی است که به همین خاطر در کشتن قارچ ها بسیار موثر است. از معایب سرکه هم این است که به عنوان یک علف کش طبیعی هم عمل می کند و استفاده زیاد آن میتواند برگهای گیاه را از بین ببرد. رقیق کردن بیش از حد آن هم، سرکه را بی اثر می کند. ۳ قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک گالن آب بریزید و مخلوط کنید و هر هفته گیاهان را اسپری کنید. پیش از این که مخلوط را در مناطق بزرگ اسپری کنید و یا کل گیاه را به آن آغشته کنید، ابتدا آن را روی یک ناحیه کوچک امتحان کنید. اگر سرکه زیاد باشد، می بینید که قسمت هایی از برگ پژمرده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *