ساده ترین راهنمای دوخت روکش مبل

رپرتاژآگهی- دوخت رومبلی، کار چندان سختی نیست. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا با پروسه‌ی کار آشنا شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت دوخت کاور مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک دوزنده کاور مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست دوخت کاور مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

لوازم و ابزار موردنیاز:

  • پارچه کرباس
  • نخ
  • زیپ
  • چسب ولکرو
  • نوار لوله مانند
  • ماژیک مخصوص پارچه
  • چرخ خیاطی
  • قیچی
  • سوزن ته گرد

 

 

اندازه‌ی پارچه خریداری شده به اندازه‌ی مبلتان بستگی دارد. اگر پارچه از نوعی است که احتمال می‌دهید آب برود، قبل از استفاده آن را بشویید. دور پارچه‌تان با نوارهای لوله مانندی که دربازار موجود هستند، بدوزید. این نوارها باعث می‌شوند که کار تمیزتر به نظر برسد. اگر می‌توانید تشکچه‌ها را از مبل جدا کنید تا پروسه‌ی دوخت و دوز راحت‌تر انجام شود.

لبه‌های پارچه را باید لب دوزی کنید. برای این کار حدودا از کناره‌ها به اندازه‌ی نیم اینچ فاصله بگیرید و دوختن را آغاز کنید. حواستان باشد که پارچه را برعکس روی مبل انداخته باشید چرا که بعد از دوخت، پارچه را پشت و رو خواهید کرد و آثار خیاطی بر روی پارچه مشخص نخواهد بود. بعد از اینکه مشخص کردید کدام قطعات قرار است بهم دوخته شوند، آن‌ها را با کمک سنجاق ته گرد، بهم متصل کنید، در این مرحله می‌توانید از ماژیک نیز کمک بگیرید و قسمت‌هایی که نیاز به دوخته شدن بهم را دارند، علامت گذاری کنید. هم چنین برای حرفه‌ای‌تر به نظر رسیدن نتیجه‌ی نهایی، میتوانید دور دسته‌ها را نیز نوار دوزی کنید. بعد از دوختن قطعات به یکدیگر، روکش باید پشت و رو شود.

برای قسمت پشتی رو مبلی، می‌توانید از چسب‌های ولکرو کمک بگیرید. این چسب ها باعث می‌شوند که روکش به درستی بر روی مبل فیکس شود و تکان نخورد. دو قطعه‌ی چهار در سیزده اینچی از پارچه برش دهید. حالا وقت این است که چسب‌ها را بر روی نوارها بدوزید. حواستان باشد که دوخت چسب‌ها تقریبا نیم اینچ از لبه‌ی نوارها فاصله داشته باشد. قسمت انتهایی رومبلی را دور دوزی کنید. منظور از این قسمت، لبه‌‌ای است که تا زمین فاصله دارد. این کار به زیبایی روکش کمک می‌کند و هم چنین روکش مرتب‌تر می‌ایستد.

دقت کنید که برای بهتر شدن نتیجه‌ی کار، پارچه صاف و بدون چروک باشد. اگر روکش اصلی مبل از جنس چرم باشد، رومبلی ممکن است اندکی تکان بخورد. هم چنین اگر از رنگ‌های یکنواخت برای این کار استفاده کرده‌اید، می‌توانید از چندین کوسن رنگی روی مبل استفاده کنید تا جلوه‌ی زیباتری به اتاق بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *