دسته‌ها: نیمروز

۱۰ بهترین درمان خانگی خفگی در خواب

وقتی خواب هستید به‌خاطر بسته شدن مسیر هوا، در تنفس‌تان وقفه‌ای ایجاد می‌شود یا تنفس بسیار سطحی دارید به این وضعیت آپنه خواب می گویند. وقفه‌های تنفسی ممکن از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر باشند. آپنه خواب یک وضعیت مزمن است که موجب می‌شود الگوی خواب گسیخته‌ای داشته باشید و به خستگی در طول روز می‌انجامد.

۱. تمرین گلو

با دمیدن در یک بادکنک با تمام توان و با نفس‌های عمیق، جریان هوای مناسبی را در بینی ایجاد کنید. سعی کنید بین نفس‌ها بادکنک را از دهان‌تان دور نکنید. این کار را پنج مرتبه در روز تکرار کنید تا جریان هوا بهبود یابد.

۲. عسل

عسل دارای خواص ضدالتهابی است که تورم اطراف ناحیه گلو را کاهش مي‌دهد. همچنین به درمان خر و پف نیز کمک می‌کند زیرا مانند یک روان کننده برای گلو عمل می‌کند. برای استفاده از این روش خانگی، یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و قبل از خواب بنوشید.

۳. دارچین

دارچین نیز یکی دیگر از درمان‌های آپنه خواب است. این چاشنی دارای خواص آرامش‌بخشی است و به رفع مشکلات تنفسی کمک می‌کند. پودر دارچین را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر روز بنوشید.

۴. سیر

سیر نیز یک درمان بالقوه برای آپنه خواب است. سیر دارای خواص ضدالتهابی است و لوزه بزرگ شده را بهبود می‌بخشد و مجرای هوا را بازتر می‌کند و تنفس تسهیل می‌شود. در طی روز دو تا سه حبه سیر را به همراه یک لیوان آب بخورید. شما همچنین می‌توانید سیر بیشتری را به غذاهای روزانه‌تان اضافه کنید.

۵. اسطوخودوس

اسطوخودوس ممکن است به واسطه‌ی جلوگیری از مسدود شدن عضلات در گلو، به درمان آپنه خواب کمک کند. اسطوخودوس به صورت طبیعی دارای ماهیت تسکین دهدگی و آرامش‌بخشی است. جند قطره روغن اسطوخودوس روی حوله‌تان بریزید و زمانی که خواب هستید آن را زیر بالش‌تان قرار دهید. یا، آن را به آب درحال جوش اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید.

۶. بابونه

بابونه حاوی ترکیبات شیمیایی است که موجب آرام شدن عضلات و اعصاب می‌شود و موجب آرامش‌بخشی فرد می‌شود و در نتیجه خواب آلودگی را افزایش می‌دهد. قبل از خواب یک لیوان آب با بابونه میل کنید. دو قاشق غذاخوری بابونه را به آب داغ اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد.

۷. حمام نمک اپسوم

حمام نمک اپسوم قبل از خواب می‌تواند موجب آرام شدن عضلات‌تان شود و حس بهتری را در شما ایجاد کند که به خواب آرام و رضایت بخش شبانه منجر می‌شود. نمک اپسوم را به حمام دغ‌تان اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در وان بمانید. این روش یکی از ۱۰ آرامش بخش‌ترین درمان خانگی آپنه خواب است.

۸. نعناع فلفلی

نعناع فلفلی، یکی دیگر از درمان‌های جایگزین برای آپنه خواب است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و از خر و پف نیز جلوگیری می‌کند. ترکیبی از آب و چند قطره روغن نعناع فلفلی را قبل از خواب غرغره کنید. همچنین می‌توانید دمنوش نعناع فلفلی را نیز در طول روز میل کنید.

۹. بادام درختی

بادام درختی سرشار از منیزیوم است، منیزیوم ماده معدنی است که به آرامش‌یافتن عضلات و خواب آرام کمک می‌کند. سعی کنید در روز یک مشت بادام درختی میل کنید تا به درمان آپنه خواب کمک کند.

۱۰. شیر زردچوبه

شیر موجب تسریع به خواب رفتن می‌شود و زرچوبه دارای خواص ضدالتهابی است. این ترکیب برای کاهش التهاب سیستم تنفسی و بهتر نفس کشیدن در خواب بسیار خوب است. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک فنجان شیر بجوشانید. بگذارید این ترکیب خنک شود و ۳۰ دقیقه قبل از خواب بنوشید.

 

منبع: rd

مطالب مرتبط