دسته‌ها: نیمروز

قفل کودک موبایل :‌ حالت کودک را چگونه فعال کنیم؟

قفل کودک موبایل چیست و به چه دردی می خورد؟ برای فعال کردن حالت کودک و ایمن ساختن موبایل برای کودک چه کاری باید انجام دهیم؟ در ادامه بخوانید.

ترفندهای ایمن ساختن موبایل و قفل کودک موبایل

جلوگیری از انجام هر فعالیت غیر مجاز بر روی تجهیزات اندرویدی، امروزه به یک کار بسیار مهم تبدیل شده‌است. اگر کسی مهارت و دانش لازم برای دسترسی به گوشی اندرویدی را ندارد، ممکن است باعث آسیب به دستگاه شود. کودکان می‌توانند ندانسته فایل‌ها را حذف کنند و یا حتی می‌توانند تراکنش‌هایی با اکانت ها انجام دهند چرا که آن‌ها نمی‌دانند که این داده‌ها در داخل گوشی چقدر ارزشمند هستند و بنابراین آن‌ها با آن بازی می‌کنند.

پروفایل کاربری متفاوتی از پروفایل خود برای کودکان ایجاد کنید

از آنجا که چندین پروفایل کاربری با دسترسی محدود را می توان در گوشی‌های اندرویدی ایجاد کرد، یک پروفایل کاربری باید برای کودک ایجاد کنید. برای این کار روی Settings کلیک کنید، روی users کلیک کنید، می‌توانید گزینه Add User را مشاهده کنید، انواع پروفایل کاربری مختلف را با این کار می‌توانید مشاهده کنید – پروفایل معولی وپروفایل محدود، شما می‌توانید یک پروفایل محدود و یا یک پروفایل عادی ایجاد کنید، سپس برنامه‌ها و صفحاتی را که دارای محدودیت محتوایی هستند می‌توانید در این پروفایل ها جای دهید. البته فقط می‌توانید برنامه‌های انتخابی خود را در این پروفایل محدود نگه دارید.

مسدود کردن خرید در برنامه ها

کودکان ممکن است به طور تصادفی وارد فروشگاه اینترنتی شوند و خریدهایی را از آنجا انجام دهند. بنابراین همیشه بهتر است قبل از دادن گوشی به کودکان، خریدهای بین برنامه ای را محدود کنید. برای این کار، باید به فروشگاه اینترنتی  بروید، به Settings رفته، سپس کنترل user و محدودیت بر مبنای رسانه را می‌توانید به این ترتیب محدود کنید. حتی می‌توان از آنجا خرید app را نیز مسدود کرد.

بخوانید: وضع مالی خانواده و کودکان : بی پولی را چطور به بچه بگوییم؟

غیرفعال کردن گزینه نصب از منابع ناشناخته

نصب نرم‌افزارهای خاص می‌تواند به راحتی توسط کودکان انجام شود, بنابراین همیشه عاقلانه است که گزینه نصب برنامه ها را خاموش کنید. به این ترتیب گوشی  اندرویید شما با هیچ گونه تهدید امنیتی مواجه نمی شود. برای انجام این کار, به تنظیمات بروید, سپس روی گزینه امنیت کلیک کرده و سپس روی منابع ناشناخته کلیک کنید و آن را غیرفعال کنید.

استفاده از اپ قفل کودک موبایل

تصاویر رنگی و صداهای آرامش‌بخش در اپ مخصوص قفل کودک به گونه ای است که می تواند کودک شما را برای مدت کوتاهی سرگرم کند. با نصب و فعال بودن این برنامه روی گوشی، کودکان به ندرت می توانند تماس تلفنی برقرار کرده یا برنامه‌های دیگر را فعال ‌کنند. با این برنامه هم چنین رنگ‌ها و شکل‌ها را می‌توان به بچه‌ها آموخت. زمانی که برنامه فعال است, بهتر است تلفن خود را در حالت هواپیما بگذارید. بدین ترتیب کودک کوچک شما دچار مشکل نخواهد شد.

قفل کردن برنامه ها و اپلیکیشن های خاص

 برخی برنامه‌های خاص می‌توانند با استفاده از یک قفل اپلیکیشنی خاصی قفل شوند. کاربران می‌توانند برنامه‌های کاربردی را که نمی‌خواهند دیگران به آن دسترسی داشته باشند قفل کنند. App Lock  بهترین گزینه برای این کار است.

برنامه های قفل کودک موبایل مناسب برای پدر و مادر

 اپ های کنترل والدینی اپ هایی هستند که در فروشگاه اینترنتی پلی استور موجود هستند و گوشی شما را برای کودکان امن می‌سازند. امروزه بهترین برنامه‌های کنترل والدین وجود دارد:

Google Family Link for Parents: این اپ به تنظیم قوانین دیجیتال کمک می‌کند و حتی می‌تواند به کودکان شما در کاوش, بازی و یادگیری آنلاین کمک کند. این اپ به شما کمک می‌کند که یک تصمیم سالم بگیرید و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید.

Kids Place: این برنامه برای والدینی ایجاد شده‌است که فعالیت و زمان نمایش کودکان را کنترل می‌کنند. این اپ برنامه‌ها و حتی خرید از طریق فروشگاه اینترنتی پلی استور را محدود می‌کند.

Safe Family: این اپ به شناخت تاریخچه استفاده از برنامه کاربردی کمک کرده وامکان خرید اینترنتی یا خرید اپ را مسدود می کند. این اپ به عنوان ردیاب تلفن همراه قادر است جزئیات محل فعالیت کودک را گزارش دهد.

منبع

مطالب مرتبط