دسته‌ها: نیمروز

چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم؟

چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم؟ آموزش تمیز کردن لپ تاپ به صورت صحیح و پاک کردن و تمیز کردن صفحه کلید و تمیز کردن صفحه نمایش لپتاپ.

تمیز کردن لپ تاپ موجب عمر طولانی آن می‌شود و بهتر می‌توانید از آن استفاده کنید. صفحه کلیدهای کامپیوترها از جمله بخش‌هایی هستند که می‌توانند آلودگی زیادی را به خود بگیرند. در حقیقت، برای جلوگیری از برخی بیماری‌ها توصیه می‌شود صفحه کلید و ماوس لپ تاپ یا کامپیوتر خود را همیشه تمیز نگه دارید. اگر در حال تمیز کردن صفحه کلید و ماوس هستید بهتر است دستی به صفحه نمایشگر لپ تاپ‌تان بکشید و آن را هم تمیز کنید تا کمی تصاویر را واضح‌تر ببینید و در حین کار کردن از آن لذت ببرید.

بخوانید: رفع اخطار USB در ویندوز : بررسی انواع خطا و راه حل

برخی افراد لپ تاپ را هم مانند دیگر اشیاء خانه می‌دانند و با دستمال و انواع شوینده‌ها ممکن است برای تمیز کردن به جان آن بیوفتند. اما دست نگه دارید و این کار را نکنید. زیرا تمیز کردن کامپیوتر یا لپ تاپ باید با احتیاط انجام شود از همین رو خواندن این مطلب مفید را از دست ندهید.

چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم؟

۱-ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و باتری را دربیاورید.

۲-سپس لپ تاپ را باز کنید.

۳-بعد لپ تاپ را بچرخانید به سمت پایین و کمی آهسته ضربه بزنید تا آشغال خرده هایی که درون آن گیر افتاده‌اند بیرون بریزند.

۴-سعی کنید بادی مانند باد سشوار به صفحه کلید و درگاه های لپ تاپ وارد کنید تا گرد و غبار آن گرفته شود.

۵-لپ تاپ را روی یک سطح صاف قرار دهید و با یک برس کوچک کلیدهای صفحه را پاک کنید.

۶- پنبه‌ای را آغشته به الکل کنید در حدی که مرطوب شود و مواظب باشید که خیس نشود. سپس پنبه را به بخش‌هایی از صفحه کلید که از همه بیشتر آلوده هستند بکشید. همچنین می‌توانید از شوینده‌های مخصوص به نام Cyberclean از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

۱-ابتدا صفحه نمایش را با دستمالی تمیز و خشک پاک کنید تا گرد و غبار آن گرفته شود.

۲-سپس مقدار سرکه سفید و آب مقطر مخلوط کنید و دستمالی را آغشته به این محلول کنید و سپس صفحه نمایش را با آن پاک کنید.

این نکته را بخاطر داشته باشید که هرگز به طور مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید. همچنین می‌توانید از دستمال‌های مخصوص برای تمیز کردن صفحه نمایش کامپیوتر استفاده کنید.

فراموش نکنید که ماوس خود را هم تمیز کنید. به راحتی می‌توانید روی ماوس خارجی لپ تاپ‌تان با همان محلول سرکه و آب اسپری کنید و سپس با یک پارچه تمیز و خشک آن را پاک کنید.

منبع

مطالب مرتبط