کسب درآمد از اینترنت : چگونه از اینترنت پول در بیاوریم؟

کسب درآمد از اینترنت امکان پذیر است؟ راه های پول درآوردن از اینترنت چه چیزهایی هستند؟ چگونه با کار در خانه از اینترنت پولدار شویم؟‌ پولدار شدن با اینترنت.

این روزها پیدا کردن از هرچیزی واجبتر است و برای ادامه زندگی باید یک منبع درآمد داشت. همه ما به یک درآمد ثابت برای امرار و معاش نیاز داریم. باید طبق عادت‌های همیشگی زندگی و مثل همه انسان‌ها سرکار برویم و پول بدست بیاوریم تا بتوانیم از پس مخازجی مانند رهن و اجاره، غذا، لباس و قبض آب و برق و تفریحات بربیاییم. همه آدم‌ها مجبورند برای رفتن به سر کار هر روز مسافتی را طی کنند تا به محل کار خود برسند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن اینترنت به زندگی تقریبا می‌توان گفت همه چیز تغییر کرده است.

بخوانید: وضع مالی خانواده و کودکان : بی پولی را چطور به بچه بگوییم؟

امروزه شاهد ظهور شغل‌هایی هستیم که دیگر نیازی نیست صبح زود از خواب بلند شید و خود را آماده رفتن به سرکار کنید. همانطور که در خانه نشسته‌اید می‌توانید پول بدست بیاورید. چه چیزی از این بهتر؟ یا اگر شغلی دارید و می‌خواهید پول بیشتری در اوقات آزاد خود بدست بیاورید یا حتی اگر ‌می‌خواهید شغلی تمام وقت داشته باشید. راه حل‌های آسانی وجود دارند که با کمی جستجو می‌توانید درآمد داشته باشید. همانطور که می‌دانید اینترنت نقش پررنگی در زندگی همه ما دارد و می‌‌تواند علاوه بر سرگرمی داشت به عنوان یک منبع درآمد به آن نگاه کنیم.

انواع راه های کسب درآمد از اینترنت

فروشندگی آنلاین

گاهی اوقات شما چیزهایی در خانه داریم که دیگر جز نیازهایتان نیستند و به کارتان نمی‌آیند. اما در چنین مواقعی اگر کمی بیشتر فکر کنید و بلافاصله آنها را درون سطع آشغال نریزید یا اینکه در انباری‌تان بگذارید تا همینطوری خاک بخورند می‌توانید از آنها منبع درآمد داشته باشد. شاید تعجب کنید اما باید بگوییم اگر به آن وسایل دیگر نیازی ندارید بیرون از خانه‌تان کسانی هستند که مشتاق خریدن آنها باشند. اگر کمی در این اینترنت وب گردی کنید می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که مخصوص به حراج گذاشتن وسیله‌های شما هستند. وب سایت‌های حراج یا مزایده‌ای از قبیل eBay به راحتی وسایل شما را جمع آوری می‌کنند و با ایجاد یک فروشنده آنها را می‌فروشند.

چگونه فروشنده خوبی در اینترنت شویم؟

شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما برای اینکه فروش موفقیت آمیزی داشته باشید به کمی تمرین و ابتکار عمل نیاز دارید. در واقع شما باید در این سایت‌ها یک صفحه جذاب  و قانع کننده و قانونی برای کالاهای خود داشته باشید تا بتوانید خریداران زیادی را به خود جذب کنید. همچنین باید یک قیمت معقولی را برای کالاهایتان انتخاب کنید تا دیگران بتوانند بخرند و به یاد داشته باشید که نوع تحویل دادن محصول به مشتری مهم است.

زیرا می‌تواند فیدبک مثبتی داشته باشد و مشتریان شما را بشناسند و از آن به بعد به شما اطمینان کنند. هر چه فیدبک بهتری را از سوی آنها دریافت کنید، افراد بیشتری حاضر به تجارت با شما هستند و از همه مهم‌تر می‌تواند باعث شود که پول بیشتری را بدست بیاورید. لازم است بگوییم که سایت eBay 10 درصد از هرچیزی که شما می‌فروشید را می‌گیرد.  شاید بیست سال قبل وقتی‌ که «پیر امیدوار» مالک ایرانی-‌آمریکایی eBay، کسب‌وکار خریدوفروش آنلاین خود را راه‌اندازی کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که از طریق یک وب‌سایت درآمدهای میلیارد دلاری عایدش شود. در حال حاضر سایت eBay از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرید و حراجی اینترنتی دنیاست.

کالاهای مناسب برای فروش اینترنتی

شما می‌توانید از طریق همین اینترنت بهترین فروشنده شوید و از طریق همین سایت یک کسب و کار تمام وقت به راه بیندازید. این روش فروش می‌تواند برای کالاهایی که جنبه‌ی کلکسیونی دارند، کالاهایی که تولیدشان متوقف شده است، کالاهای قدیمی، منحصربه‌فرد یا هر چیز دیگری که تعداد کمی از آن موجود است قیمت‌های خیلی بالایی را رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با این سایت کافی است کمی در اینترنت در مورد آن تحقیق کنید. بیشتر کسانی که وارد آن شدند در حقیقت کار خود را با فروختن چیزی‌هایی که در اطراف خانه خود می‌دیدند و دیگر به کارشان نمی‌آمد شروع کرده‌اند. رقابت به صورت آنلاین می‌تواند مشکل باشد و از همین رو باید به خوبی با فوت و فن آشنا باشید اما نگران نباشید شما یاد خواهید گرفت.

وبلاگ نویس

تاکنون به علایق خود فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید می‌توانید با آنها درآمد کسب کنید. اگر به چیزی خاص علاقه دارید و در مورد آن حرفی برای گفتن دارید، وبلاگ نویسی می‌تواند یکی از روش‌های کسب درآمد باشد. در واقع وبلاگ نویسی یک ذهن خلاق و نویسندگی جذابی را می‌طلبد زیرا اگر موفق شوید در این راه می‌توانید از طریق فروش تبلیغات یا ترویج دیگر کسب و کارها درآمد کسب کنید.

پس از آنکه وبلاگی را راه اندازی می‌شود، بسیاری از نویسنده‌ها از سرویس‌های تبلیغی مانند Google AdSense استفاده می‌کنند. این برنامه به وبلاگ نویسان و صاحبان سایت اجازه می‌دهد با نمایش تبلیغات گوگل در سایت یا وبلاگ خود درآمدزایی داشته باشند. هرچقدر تعداد بیشتری خواننده بلاگ شما روی این بنرهای تبلیغی کلیک کنید، می توانید پول بیشتری از طریق سرویس تبلیغ بدست بیاورید. این سرویس می‌تواند روش خوبی باشد اگر یک بلاگر همیشگی باشید.

جذب تبلیغات برای وبلاگ

اگر وبلاگ‌تان ظاهر جذابی داشته باشد و نوشته‌های خوبی در آن قرار دهید، ممکن است توسط شرکت‌هایی که می‌خواهند تبلیغات گرافیکی خود را در اطراف سایت شما قرار دهند جذب شوید. همچنین می‌توانید در لینک‌های افیلیت (affiliate) ثبت نام کنید. در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ affiliate program،  اهداف و شاخص‌هایی برای سنجش میزان نتیجه‌بخش بودن تبلیغات در نظر گرفته می‌شود.

این شاخص‌ها می‌تواند کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، خریداری محصول یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر باشد. آنگاه اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه‌بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا  با روش‌های دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت می‌شود. کسب درآمد از این روش‌ها ممکن است زمان بر باشند. از همین رو بهتر است به فکر رونق دادن به وبلاگ خود باشید. یک وبلاگ نویس سفر از سفرهای خود اطلاعاتی را جمع آوری می‌کند. او کلیپ‌های ویدیویی خود را تعداد زیاد هشتگ در رسانه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. پس از آن ممکن است تور گردشگری به آن محل بگذارند یا کتاب‌های الکترونیکی در مورد نکته‌های سفر ایجاد کنند. حتی ممکن است ورکشاپ‌هایی برای آموزش به دیگران در مورد نحوه پول درآوردن از وبلاگ برگزار کنند.

طراح

شاید شما هم این تجربه داشته‌اید که وقتی در خیابان قدم می‌زنید یا از کنار یک مدرسه عبور می‌کنید روی کوله پشتی‌های دانش آموزان یا برخی لباس‌ها مشاهده کنید که برایتان عجیب باشد زیرا ممکن است در هیچ کتاب درسی یا مقاله‌ای آنها را پیدا نکنید. در واقع این عبارت‌ها یا لوگوهای ساده‌ای هستند که گاهی اوقات خنده‌دار به نظر می‌رسند و حتی ممکن است معنی عجیبی داشته باشند.

بخوانید: تعبیر خواب کیف پول گمشده + تعبیر خواب پیدا کردن کیف پول گمشده

شما هم می‌توانید از این چیزی که مشاهده کردید ایده بگیرید و یک منبع درآمد ایجاد کنید. در حقیقت شما می‌توانید روی تی شرت یا کوله پشتی بچه‌ها چیزی چاپ کنید. اما باید از خلاقیت بالایی برخوردار باشید. هرچقدر طراحی‌تان منحصر به فرد و جذاب باشد می‌تواند تی شرت زیباتری تبدیل شود که فروش خوبی داشته باشد. رشد اینترنت در دنیا این امکان را به وجود آورده است که تی شرت‌هایی که خودتان روی آنها طراحی می‌کنید را در سراسر دنیا به فروش برسانید. و

چگونه طراح شویم؟

ب سایت‌هایی مانند  CafePress.com، SpreadShirt.com و  Undergroundshirts.com به شما این امکان را می‌دهند تا فروشگاه خود را راه اندازی کرده و طراحی خود را ایجاد کنید و آنها را خودتان بفروشید.بدون اینکه نیاز باشد مغازه‌ای باز کنید. خیلی راحت از طریق اینترنت این کار شدنی است. اگر تی شرت‌های خود را بتوانید با عبارت‌‌ها یا لوگوهای جذاب و هوشمندانه طراحی کنید و به گونه‌ای باشد که دیگران دوست داشته باشند، می‌توانید مطمئن باشید که پول خوبی بدست می‌آورد.

این بدان معنی نیست که این کار یک معدن طلا برای همه می‌تواند باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید با طراحی روی لیوان راه خود را برای طراحی روی دیگر چیزها مانند تی شرت، مداد، کلاه یا هرچیزی دیگر باز کنید. سایت CafePress می‌توانید این طراحی را در اختیار شما بگذارد و کارهای تولید و فروش را انجام می‌دهد و ۱۰ درصد این فروش را به شما می‌دهد. هرچقدر طراحی‌تان هوشمندانه‌تر و جذاب تر باشد پول بیشتری مطمئنا بدست می‌آورید.

فریلنسر

فریلنسر شدن هم یکی دیگر از روش‌هایکسب درآمد از اینترنت است. شما می‌توانید در خانه بنشینید و به طور آزاد کار کنید و پول وارد حساب خود کنید. ساده‌ترین تعریف فریلنسر Freelancer این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

این روزها این شغل بسیار گسترش پیدا کرده است و شما می توانید به عنوان یک نویسنده یا مترجم از طریق نوشته‌های خود پول دربیاورید. بسیاری از نویسنده‌های فریلنسر موضوعات تخصصی را برای نشریات آنلاین به عنوان پروژه قبول می‌کنند و انجام می‌دهند یا اینکه حتی از یک دانش حرفه‌ای برخوردار نیستند اما مهارت زیادی برای انجام این کار دارند. به عنوان مثال یک روزنامه نگار ممکن است دانش تخصصی کار خود را نداشته باشد اما در مصاحبه و تحقیق بسیار حرفه‌ای باشد.

چگونه نویسنده فریلنسر شویم؟

فریلنسرها می‌توانند برای روزنامه‌ها و مجلات گوناگونی کار کنند. تنها کافی است که نویسندگی قوی در موضوعات مختلف داشته باشید. اگر در زمینه‌ای تخصصی عمل کنید می‌توانید کارهای بیشتر یا به عبارتی پروژه‌های بیشتری را دریافت کنید. برای شروع کردن ممکن است مجبور باشید که ابتدا به صورت رایگان کار کنید. وب سایت‌های نوپا و کوچک بسیاری وجود دارند که به دنبال نویسنده افتخاری می‌گردند شما می‌توانید ابتدا آنجا تجربه کسب کنید. شما می‌توانید در سایت‌هایی شغلیابی مانند Indeed.com به دنبال چنین مشاغلی باشید. مانند هر شغل واقعی دیگر، نتورکینگ بسیار مهم است. فریلنسرها ممکن است هر لحظه کار خود را از دست بدهند و به این موضوع آگاهند. فریلنسر تنها به نویسندگی مربوط نمی‌شود در واقع شما می‌توانید برنامه نویس یا طراح فریلنسر باشید و شغل‌های مرتبط با رشته خود را در اینترنت پیدا کنید.

کسب درآمد از اینترنت با شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام، توییتر یا اسنپ چت برنامه‌های اجتماعی معروفی هستند که می‌توانند درآمدزا نیز باشند. امروزه در این شبکه‌ها به خصوص اینستاگرام شاهد پیج‌های آنلاین خرید بسیاری هستیم. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دارای بخش‌هایی به خصوص برای مدیریت در این شبکه ها هستند. آنها ممکن است حتی افرادی را استخدام کنند که این شبکه‌ها را برای آنها مدیریت کند. اکنون می‌دانید که گوشی‌های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند هرنوع محصول یا سرویسی را از هرکجای دنیا بررسی یا خریداری کنید. از همین رو این شبکه‌های هم می‌توانند به نوعی برای تبلیغ محصولاتتان مفید باشند. موفقیت در این زمینه مستلزم شناخت کافی از این شبکه‌های اجتماعی است.

خدمات مالی

خدمات مالی مانند حسابداری، تنظیم اظهارنامه‌ مالیاتی، دفترداری و فرآیند پرداخت حقوق هستند که برای انجام آنها چند نفر باید پیگیر باشند و همیشه شرکت‌ها به دنبال کارشناسی هستند که بتواند این کارها را به خوبی انجام دهد. اما امروزه شما می‌توانید این خدمات را با استفاده از نرم‌ افزارهای مخصوص انجام دهید و به کسب درآمد از اینترنت بپردازید.افراد می توانند با انجام این کارها به صورت آنلاین در صورتی توانایی‌اش را دارند کسب درآمد کنند. این فرصت‌های صرفه جویی در هزینه برای صاحب تجارت می‌تواند به معنای فرصت کسب درآمد برای شما باشد. شما می‌توانید وب سایت خود را تاسیس کرده یا با برخی گروه‌های خدمات تحت وب برای تبلیغ خدمات مالی‌تان کار کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق ایمیل یا وب سایت

پاسخگوی مشتریان باشید. قبل از انجام این کار باید دانش و اگاهی در مورد آن خدمات داشته باشید و یا دوره‌هایی را بگذرانید. گفتنی است اگرچه این یک شغل مبتنی بر اینترنت محسوب می‌شود اما ممکن است در برخی مواقع برای ملاقات با مشتری‌ها یا جذب مشتری بیشتر خانه را ترک کنید.

خدمات مشتری

برای هر شرکت، خدمات مشتری واقعا وقت گیر و نگران کننده است. بسیاری از تجارت‌ها محصولاتشان را از طریق بخش خدمات مشتری پشتیبانی می‌کنند. این شغل بدین صورت است که باید همیشه افرادی تلفن‌ها را برای پاسخگویی به مشتریان جواب بدهند و همچنین از طریق ایمیل یا چت آنلاین با آنها صحبت کنند. برای چت کردن مشتری باید روی یک لینک کنید تا درخواست چت ارسال شود و سرویس مشتری موظف است جواب مشتری را از طریق پنجره چت بدهد. برای ایمیل کردن به سرویس مشتری در واقع مشتری باید فرمی را از وب سایت پر کند و آن را به آدرس ایمیل مخصوصی ارسال کند.

از آنجایی که این خدمات متکی به تلفن و اینترنت و یک مرورگر وب هستند می‌توانند در خانه هم انجام شوند و یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت است. در واقع شرکت با استخدام افرادی به صورت دورکاری می‌خواهد که این کار را انجام دهند. این شغل می‌تواند فرصتی خوبی برای کسانی که می‌خواهند هنگامی که بچه‌ها در مدرسه هستند یا خوابیده‌اند و یا اینکه تایم آزاد زیادی دارند بیکار نباشند و کسب درامد کنند مناسب است. شرکت‌هایی از قبیل آمازون،  Alaska Airlines یا U-Haul چنین استخدام می‌کنند. اگرچه ممکن است بابت آن پول کمی بدهند اما اگر کارتان را خوب انجام دهید پاداش می‌گیرید. همچنین فرصت‌های شغلی در خانه برای رزرویشن، نمایندگی‌های فروش یا آژانس‌های مسافرتی وجود دارند که با سرچ کردن در اینترنت بدست بیاورید.

کسب درآمد از اینترنت با سئوکار حرفه‌ای

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO اصطلاحی است که برای بهبود نتیجه‌های از موتور جستجو گوگل بکار می‌رود . به گونه‌ای که نزدیک‌ترین و قابل اطمینان ترین نتیجه‌ها را به شما نشان می‌دهد. سئوکار بودن از دیگر شغل‌هایی است که می توان با آن کسب درآمد از اینترنت کرد و معمولا شغل پردرآمدی محسوب می‌شود. اگر به کار اینترنتی علاقه دارید و می‌خواهید منبع درآمدی داشته باشید می‌توانید سئوکار شوید. البته این شغل به همین سادگی نیست و مستلزم دانش و آگاهی کافی در در زمینه برنامه ریزی سایت ها برای گرفتن رتبه بالاتر در گوگل است. برخی شرکت‌ها از آنجایی که می‌خواهند رتبه سایت‌شان بالا باشد و در صفحه اول گوگل قرار گیرد به دنبال یک سئوکار حرفه‌ای هستند. در واقع سئوکاران حرفه‌ای می‌دانند که یک وب سایت را پربازدید کنند.

اگر بتوانید به طور تخصصی این دانش را کسب کنید، بدون اینکه نیاز باشد هر روز به محل کار بروید از خانه کسب درآمد زیادی داشته باشید.

مربی آنلاین

امروزه با توجه به تغییر کتاب‌های درسی و دشوار شدن درس‌های بیش از هر زمانی دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی یا دبیرستان نیاز دارند تا برای سطح علمی خود بیشتر تلاش کنند و نمرات خوبی کسب کنند. اکثر پدر و مادرها تصمیم می‌گیرند که معلم خصوصی برای فرزندان خود بگیرند. از آنجایی که اکثر خانواده‌ها امروزه اینترنت در خانه دارند، می‌توانند خدمات آموزشی مبتنی بر وب زیادی در اینترنت ببینید. روز به روز با توجه به این نیاز این خدمات آموزشی افزایش پیدا می‌کنند. شما هم اگر در برخی از موضوعات درسی تخصص و مهارت دارید می‌توانید این کار را آغاز کنید. وب سایت‌هایی مانند Tutor.com اکنون می‌توانند برای شما بازاریابی کنند. این سایت‌ها هزاران بچه یا بزرگسال را به مربی‌ها هر هفته در سراسر دنیا وصل می‌کنند. شما می‌توانید انتخاب کنید که چگونه با شما کار کنند. بنابراین می‌توانید یک مربی آموزش آنلاین شوید.

از آنجایی که اکثر شغل‌های اینترنتی به ساعت خاصی برای کار کردن نیاز ندارند اما خدمات مربیگیری ممکن است نیازمند تایم منظم باشند. این وب سایت‌ها ممکن است در یک زمان هزاران مربی آنلاین داشته باشد و برخی مربیان را در لیست انتظار قرار دهد و اولویت را به مربیانی بدهد که حداقل ۵ ساعت در روز کار کرده‌اند.

سایت های فروش اینترنتی

کمی قبل‌تر وب سایت eBay را برای فروش محصولات یا وسایل خود و کسب درآمد از اینترنت معرفی کردیم. وب سایت‌های دیگری مانند Etsy.com یا ArtFire.com نیز وجود دارند که صنایع دستی را می‌فروشند و شما را با هنرمندانی که با دست چیزهای زیبایی را خلق می‌کنند آشنا می‌کند. اگر شما هم به چنین محصولات سنتی و هنری علاقه مند هستید این وب سایت‌ها می‌توانند جای هیجان انگیزی برای شما باشند. شما همچنین می‌توانید در این وب سایت‌ها چیزهایی خلاقانه‌ای که درخانه درست می‌کنید را بفروشید. این دو وب سایت به شما اجازه می‌دهند که فروشگاه خود را به صورت رایگان یا با مقدار هزینه بسیار کم راه اندازی کنید. اگر در این زمینه جدی کار می‌کنید می‌توانید حتی وب سایت خود را به راه بیندازید و به تنهایی یک کار تمام وقت داشته باشید.

مطالب مرتبط