دسته‌ها: فناوری

مشاهده مصرف رم برنامه‌ ها : کدام برنامه رم بیش‌تری مصرف می‌کند؟

مشاهده مصرف رم برنامه‌ ها چطور امکان پذیر است؟ چطور مصرف رم گوشی توسط برنامه های مختلف را ببینیم؟ آموزش پیدا کردن رم مصرف شده برنامه ها.

زمانی بازی یا برنامه‌ای را روی گوشی نصب می‌کنیم معمولا اوایل سرعت و عملکرد آن بالا است. ظرفیت محدود حافظه گوشی موجب از کار افتادن گوشی می‌شود. از همین رو، بسیاری از برندهای گوشی‌های هوشمند پلتفرم‌هایی را امروزه می‌سازند که RAM آن ۶ تا ۸ گیگابایت است. با این حال خریدن یک گوشی با رم (RAM) بیشتر تجربه بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بسیاری از کاربران اندروید وجود دارند که که نمی‌توانند هزینه صرف گوشی‌های گران قیمت با این ویژگی کنند.

پاکسازی حافظه گوشی امکان پذیر است

با این وجود روش‌هایی برای شناسایی میزان مصرف برنامه‌ها از حافظه گوشی وجود دارد که در این موقع شما می‌توانید یا برنامه ها را از پاک و یا متوقف کنید تا سرعت گوشی‌تان بالا رود. با بالاترین سرعت گوشی عمر باتری نیز بیشتر می‌شود.

قبل از اینکه بازی‌ها یا دیگر برنامه های سنگین را برای خالی شدن باتری یا سرعت پایین گوشی مقصر بدانید، این نکته را در نظر داشته باشید که برنامه‌هایی مثل فیس بوک یا اینستاگرام همیشه حجم بسیاری از فضای گوشی را اشغال می‌کنند و همین خود موجب کند شدن سرعت  و مصرف زیاد RAM می‌شود.

مشاهده مصرف رم برنامه‌ ها

در این مطلب به شما می‌گوییم که کدام یک از برنامه‌های گوشی شما میزان بیشتری از RAM مصرف می‌کنند و سرعت و عملکرد تلفنتان را پایین می‌آورند. از همین رو با ما همراه باشید.

۱-ابتدا به قسمت تنطیمات (Settings) گوشی خود بروید.

۲- به قسمت پایین بیایید و روی storage/memory ضربه بزنید.

۳-این فهرست ذخیره هر میزان محتوایی که فضای حافظه داخلی گوشی شما را اشغال کرده است را نشان خواهد داد.

۴-روی گزینه Memory ضربه بزنید و سپس میزان حافظه ای که توسط برنامه‌ها پرشده را مشاهده کنید.

۵-این فهرست همچنین به شما استفاده برنامه‌ها از RAM را در ۴ زمان، ۳ ساعت، ۶ ساعت، ۱۲ ساعت و ۱ روز را نشان می‌دهد. با این اطلاعات، متوجه خواهید شد که برنامه‌ها چند درصد RAM را مصرف می‌کنند.

بخوانید: تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون :‌ آموزش مراحل تبدیل

براساس این اطلاعات شما می‌توانید آن را برنامه را غیرفعال یا به کلی پاک کنید. اگر حافظه داخلی‌ گوشی‌تان تقریبا پر است، همین خود موجب آهسته شدن سرعت گوشی می‌شود. از همین رو بهتر است همیشه گوشی مقدار فضای آزاد داشته باشد. علاوه بر این فراموش نکنید که هر روز گوشی‌تان را ری استارت کنید.

منبع

مطالب مرتبط