دسته‌ها: نیمروز

علائم خطرناک زخم معده و سرطان + درمان های خانگی و پیشگیری

چه درمان خانگی باری زخم معده وجود دارد؟ باید برای پیشگیری از زخم معده چه کنیم؟ چه زمانی زخم معده خطرناک است؟ زخم معده علامت سرطان است؟

درمان های خانگی برای زخم معده

علاوه بر مصرف مواد غذایی سالم، مواردی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم نیز میتوانند به کاهش اثرات هلیکوباکتر پیلوری ، باکتری مسبب زخم معده، کمک کنند. با این حال، مواد زیر نباید جایگزین داروهای تجویزی یا برنامه درمانی شوند. این موارد عبارتند از:

پروبیوتیک ها
عسل
گلوتامین (در مرغ، ماهی، تخم مرغ، اسفناج و کلم برگ وجود دارد)

ممکن است پزشک راهکارهای خانگی ای برای کاهش ناراحتی ناشی از زخم معده به شما پیشنهاد دهد. درباره این درمان های طبیعی و خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر فکر میکنید زخم معده دارید، به پزشک مراجعه نمایید. میتوانید با پزشک درباره علائم و گزینه های درمان گفتگو کنید. درمان زخم معده بسیار مهم است چرا که بدون درمان، زخم ها و هلیکوباکتر پیلوری میتوانند سبب موارد زیر شوند:

خونریزی از محل زخم که میتواند کشنده باشد

سرایت، که زمانی اتفاق می افتد که زخم از دیواره دستگاه گوارشی خارج شده و به دیگر ارگان ها، مانند پانکراس، برسد.

ایجاد سوراخ، که زمانی رخ میدهد که زخم در دیواره لوله گوارشی سوراخ ایجاد کند.

انسداد لوله گوارشی که ناشی از بافت های متورم و ملتهب است.

سرطان معده، به ویژه سرطان معده غیرکاردیا

علائم این عوارض میتواند شامل لیست زیر باشد. اگر هر یک از این علائم را دارید، سریعا به پزشک مراجعه کنید:

ضعف
تنگی نفس
استفراغ یا مدفوع قرمز یا سیاه
درد تیز ناگهانی در شکم که از بین نمیرود

پیشگیری از زخم معده

برای پیشگیری از انتشار باکتری هایی که میتوانند سبب زخم معده شوند، دست هایتان مرتبا با آب و صابون بشویید. همچنین، مواد غذایی مصرفیتان را با دقت شسته و کاملا بپزید.

برای پیشگیری از زخم معده ناشی از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی، مصرف این دارو ها را (در صورت امکان) متوقف کرده یا محدود کنید. اگر باید از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی استفاده کنید، حتما از دوز تجویزی پیروی کرده و هنگام مصرف این داروها از نوشیدن الکل پرهیز کنید. و این داروها را همیشه با غذا و مایعات کافی مصرف کنید.

منبع: همشهری تندرستی

مطالب مرتبط