دسته‌ها: نیمروز

درمان زخم معده با فلفل

این باور میان افراد مبتلا به زخم معده وجود دارد که مصرف مکرر مقدار زیادی از فلفل قرمز میتواند موجب ایجاد زخم معده شود.در واقع، اغلب به افراد مبتلا به زخم معده توصیه میشود مصرف فلفل تند خود را محدود کرده یا به کلی از آن پرهیز کنند.با این حال، اخیرا پژوهشی نشان داده است که این فلفل ها سبب ایجاد زخم های گوارشی نشده و شاید به درمان آن ها نیز کمک کنند.علت این امر آن است که فلفل های تند حاوی کسپایسین هستند، ماده فعالی که تولید اسید را در معده کاهش داده و جریان خون به پوشش معده را افزایش میدهد. هر دو این عوامل به پیشگیری از زخم ها یا درمان آن ها کمک میکنند.

کسپایسین یافت شده در فلفل های تند میتواند به افزایش تولید مخاط، که پوشش معده را پوشانده و از آن دربرابر جراحات محافظت میکند، کمک کند.اکثر پژوهش های انجام شده روی حیوانات، اما نه همه آن ها، اثرات مفید این ماده را نشان داده اند. با این حال، پژوهش های زیادی روی انسان ها انجام نشده است.

همچنین، توجه داشته باشید که پژوهش های انجام شده روی حیوانات به جای خود فلفل تند از مکمل های کسپایسین استفاده کرده اند. حداقل در یک پژوهش، این مکمل ها سبب درد شدید تر معده در برخی افراد شدند.

بنابراین، بهتر است از خود این ماده غذایی استفاده شود و مصرف آن بر اساس تحمل فرد تنظیم گردد.

خلاصه:

بر خلاف باور عمومی، مصرف منظم فلفل های تند میتواند به حفاظت دربرابر زخم معده و حتی تسریع بهبود آن کمک کند. با این حال، به پژوهش های بیشتری نیاز است، به ویژه روی انسان ها.

منبع: همشهری تندرستی

مطالب مرتبط