دسته‌ها: نیمروز

درمان زخم معده با پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها ارگانیسم های زنده ای هستند که اثرات زیادی روی سلامت افراد به همراه دارند. فواید پروبیوتیک ها از بهبود سلامت ذهنی تا سلامت گوارشی، و پیشگیری از زخم معده و مبارزه با آن، متغیر است.

با وجودی که نحوه عمل پروبیوتیک ها هنوز مورد بررسی است، به نظر میرسد تولید مخاط را، که با پوشاندن پوشش معده از آن محافظت میکند، افزایش میدهند.

احتمالا پروبیوتیک ها شکل گیری رگ های خونی جدید را نیز افزایش میدهند، که انتقال ترکیبات درمانی را به محل زخم ممکن ساخته و فرایند درمان را سرعت میبخشد.جالب است که پروبیوتیک ها میتوانند در پیشگیری از عفونت های هلیکوباکتر پیلوری نقش مستقیم داشته باشند.

به علاوه، ظاهرا این باکتری های مفید اثربخشی درمان های مرسوم را تا حدود ۱۵۰% افزایش داده، و در عین حال اسهال و دیگر عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها را تا ۴۷% کاهش میدهند.

هر سهم از غذاهای غنی از پروبیوتیک نسبت به مکمل ها، اجتماعات باکتریایی کمتری تشکیل میدهند، اما به هر حال ارزش اضافه کردن به رژیم غذایی را دارند.از منابع پروبیوتیک ها میتوان به ترشی سبزیجات، تمپه، میسو، کفیر، کیمچی، کلم ترش و کامپوچا اشاره کرد.

خلاصه

پروبیوتیک ها میتوانند به پیشگیری از زخم های گوارشی و درمان آن ها کمک کنند. این مواد همچنین اثربخشی داروهای درمان زخم معده را نیز افزایش داده و عوارض جانبی آن ها را کاهش میدهند.

منبع: همشهری تندرستی

مطالب مرتبط