دسته‌ها: نیمروز

تعبیر خواب مصرف ال اس دی + تاثیر آن بر خواب انسان

تعبیر خواب مصرف ال اس دی چیست و مصرف آن چه تاثیراتی بر روی رویا و خواب های انسان می‌گذارد؟

خواب مصرف ال اس دی فوق العاده و نیز وحشتناک است. با وجودی که تجربه مصرف ال اس دی را ندارم درباره معنای آن در خواب از نظر معنوی مطالعاتی کرده ام. وقتی جوان بودم شانس مصرف آن را داشتم اما ترسیدم. بله شنیده ام که اگر در بیداری ال اس دی مصرف کنید خواب هایتان بسیار شفاف و نزدیک به واقعیت میشوند. حالا، برای درک این خواب با یکی از دوستانم که مدیرعامل موفق یک شرکت بزرگ است صحبت کردم. او در جوانی ال اس دی مصرف کرده و می گوید که سال ها فلاش بک داشته است. این صحبت باعث شد این سوال در من ایجاد شود که ال اس دی چه تاثیری روی حالت خواب ما دارد؟

اسید و ال اس دی چه تفاوتی دارند؟

اسید نام عامیانه ال اس دی است.

همچنین با چند رواندرمانگر صحبت کردم تا متوجه شوم چرا خواب کسانی که موادمخدری مانند ال اس دی مصرف میکنند تا این حد عمیق است. دوستی داشتم که ال اس دی مصرف کرده بود و اغلب از این که خواب های بدی که دیده هنوز رویش تاثیر دارند شکایت میکرد. شمن ها اغلب از داروهای توهم زا برای ایجاد سفرهای عارفانه استفاده میکردند. شرط می بندم برایتان این سوال ایجاد شده که اگر در خواب ببینید که ال اس دی مصرف میکنید، آیا این خواب خوابی معنوی است یا خیر.

تعبیر خواب ال اس دی به صورت کامل

خب ابتدا نگاهی سریع به خواب های پس از مصرف ال اس دی و علت عجیب بودن آن ها بیندازیم. ممکن است این خواب ها بسیار عجیب یا حتی ترسناک باشند. ال اس دی روی مغز ما اثراتی دارد، برای مثال خواب هایی ایجاد میکند که به نظر واقعی و شفاف اند. بله ال اس دی باعث میشود رویاها از همه چیز شفاف تر شوند. برای رمزگشایی از این خواب ابتدا باید به مباحث علمی بپردازیم.

وقتی خوابیم وارد وضعیت REM میشویم، در این وضعیت مغز ما هیستامین و انتقال دهنده های عصبی را آزاد میکند. بنابراین به نظر میرسد در این مرحله همه چیز تا حدی شفاف شده است. ال اس دی یا اسید نیز باعث میشود پردازش حسی و آگاهی ما به نوعی  شبیه انیمیشن شود. این امر قطعا به مقدار ال اس دی مصرف شده بستگی دارد اما معمولا مغز در حالت خواب هنوز فعال است و مهم تر از آن، پیشینه خواب و ال اس دی در گذشته که این دارو در دسترس عموم قرار داشت بسیار جذاب بوده است.

تعبیر خواب ال اس دی از دیدگاه معنوی

برای پاسخ به این سوال باید به تعدادی از نظریات روانشناسی نگاهی بیندازیم. حتما برایتان این سوال پیش آمده که در خواب پس از ال اس دی یا اسید تجربه ای روحانی و معنوی داشته اید یا خیر؟ خب ابتدا به این سوال پاسخ دهیم. فروید، روانشناسی مشهور رویا باور داشت که خواب های ما در اصل ناخودآگاهی جمعی هستند که ماده ای همچون ال اس دی یا اسید میتواند آن ها را به وضعیت توهم تبدیل کند. در دهه ۱۹۶۰ باور بر این بود که این حالت به ما امکان میدهد بین ابعاد مختلف سفر کرده و حتی بعضی اعتیاد ها را در زندگی درمان کنیم. در سال ۱۹۶۶ ال اس دی غیرقانونی اعلام شده و در این حین این دارو تحت پژوهش ها و آزمایش های علمی زیادی قرار گرفت. ال اس دی با اسکیزوفرنی نیز در ارتباط است. به همین علت غیرقانونی اعلام شد.

قتل تحت تاثیر ال اس دی

تحت تاثیر ال اس دی قتل ها و کشتارهای جمعی وحشتناکی انجام شده است. گاهی اوقات افراد تحت تاثیر ال اس دی خواب های بدی می بینند، که احتمالا تجربه شفاف و بسیار وحشتناکی است. این امر باعث میشود افراد در بیداری نیز احساس آسیب پذیری و ناراحتی کنند. اشعار معروف زیادی مانند «دیشب خواب بدی دیدم» در این باره سروده شده است که با مصرف ال اس دی و شفاف شدن رویا ها در ارتباط است. اگر نگاه عمیق تری به روانشناسی خواب و ماده ال اس دی بیندازیم، می بینیم که تیموتی لیری، روانشناس مشهور هاروارد، ادعاهای مختلفی درباره پژوهش در خصوص کاربرد معنوی ال اس دی و اسید کرده است. جالب است که تیموتی از مصرف این ماده حمایت میکرد و معتقد بود میتواند درهای ذهن را باز کند.

همانطور که گفتم این خواب میتواند شفاف بوده و باعث ایجاد محیطی تقریبا واقعی و ترسناک شود که روی قضاوت خود فرد نیز تاثیر دارد. داروهای توهم زا رابطه مهمی با وضعیت خواب ما دارند.

رابطه میان ال اس دی و خواب های شفاف

ال اس دی روی نحوه خواب دیدن ما اثر میگذارد. وقتی فردی چنین ماده ای را مصرف میکند خواب هایش بسیار شفاف میشود. این حالت بسیار شبیه رویای شفاف است. رویای شفاف چیست؟ رویای شفاف صفتی در زبان لاتین به معنای «رویای حقیقت» است. پس از مصرف ال اس دی تا ماه ها بعد خواب های شما عمیق تر میشوند. خواب شفاف به ما اجازه میدهد به وضوح خواب ببینیم.

فردریک ون ادن، روانپزشک، در سال ۱۹۶۰ درباره رویای شفاف پژوهش کرده و نتیجه گرفت زمانی که ما در این حالتیم با محیط اطرافمان هماهنگی کامل داریم. بنابراین با نگاهی به رویای شفاف و ال اس دی، متوجه میشویم که این ماده توهمات و نیز تصورات شفافی را ایجاد میکند. این دارو پردازش حسی ما را تحریف کرده و گاهی اوقات باعث میشود خواب هایمان واقعی به نظر برسند. اساسا رویای شفاف به این معناست که شما علی رغم بودن در حالت خواب، هشیارید.

بخوانید: انواع تعبیر خواب

این حالت عموما زمانی رخ میدهد که شخص تحت تاثیر ال اس دی است. بسیاری از افراد به طور طبیعی رویای شفاف را تجربه نمیکنند. و گاهی اوقات این حالت هنگامی که فرد تحت تاثیر داروهای توهم زاست اتفاق می افتد. افراد برای ایجاد رویای شفاف کارهای زیادی میکنند، مثلا در حالت خواب به دست هایشان نگاه میکنند و با این روش متوجه میشوند خواب اند.

سفرهای روانی

کارهای زیادی میشود برای «بیدار کردن خود» از خواب انجام داد. با این حال وقتی تحت تاثیر یک داروی توهم زا هستیم، بدون اینکه بدانیم وارد رویای شفاف میشویم. وقتی فرد برای اولین بار ال اس دی مصرف میکند خواب هایش اغلب بسیار برجسته اند. در سال ۱۹۰۳ لیدبیتر باور داشت که رویای شفاف با وضعیت هیجانی در ارتباط است و به ما امکان میدهد با خود واقعیمان خواب خود را کنترل کنیم. اغلب افرادی که رویای شفاف می بینند وارد سفرهای روانی میشوند. این امر بسیار جالب است چرا که رویای شفاف به نوعی نسبت به مصرف ال اس دی برتری دارد. علت این امر آن است که شما کنترل رویای خود را دارید، میتوانید سرعت آن را کاهش داده یا از آن دانشی بدست آورید. اما تحت تاثیر ال اس دی ذهن شما کنترلی روی رویا ندارد. هر دو خواب شفاف و شبیه واقعیت اند.

در حالت رویای شفاف فرد میتواند اطلاعات و ظاهر ابعاد مختلف را کنترل کند، شما حتی میتوانید آب و هوا را نیز در خوابتان کنترل نمایید. با این حال خوابی که تحت تاثیر ال اس دی می بینید تحت کنترل شما نیست، تجربه هر دو شبیه هم است اما در خوابی که تحت تاثیر ال اس دی می بینید باید با هرچه در خواب اتفاق می افتد پیش بروید. بنابراین توصیه میکنم اگر از این مواد استفاده میکنید، سعی کنید روش های کنترل رویا را یاد بگیرید، این امر به طور ویژه در صورتی که تجربه ای وحشتناک داشته اید، مهم است. اطلاعات زیادی به شما دادم و امیدوارم از آن ها استفاده کرده و از پیشرفت خواب های منفی جلوگیری کنید. حالا به ارتباطات دیگر ال اس دی و وضعیت خواب بپردازیم.

چه پژوهش هایی درباره خواب تحت تاثیر ال اس دی شده است؟

پژوهش های زیادی درباره تغییر آرایش مواد نوروشیمیایی در مغز حین خواب انجام شده است. به ویژه وقتی فرد تحت تاثیر مواد مخدر است. بنابراین اگر هنگام مصرف ال اس دی خوابی عجیب و شفاف داشتید، عمدتا با دیدگاه معنوی و آگاهی متعالی ارتباط دارد.

آیا خواب هایی که تحت تاثیر ال اس دی می بینیم واقعی هستند؟

باید متوجه باشیم که خود خواب دقیقا مطابق با واقعیت نیست، بلکه میتواند نشان دهنده احساسات سرکوب شده باشد، شدت اثراتی که بر ذهن ما گذاشته است میتواند پس از بیدار شدن نیز برجسته باشد. مورد دیگری که باید گفت این است که اکثر افراد در طول زندگیشان خواب های زیادی می بینند اما وقتی بیدار میشوند تنها تعداد کمی از این خواب ها را به یاد می آورند. با این حال وقتی تحت تاثیر ال اس دی باشید چون خوابی که می بینید مانند واقعیت است میتوانید نسبت به حالت عادی خواب های بیشتری را به یاد داشته باشید. ممکن است هنگام دیدن خواب شفاف تحت تاثیر ال اس دی احساس اضطراب یا وحشت زدگی کنید.

کابوس دیدن تحت تاثیر ال اس دی

جالب است در برخی از پژوهش ها خواندم که برخی از افرادی که مرتبا این ماده را مصرف میکنند از خواب های وحشتناکی که خبر از مرگ غریب الوقوع میدهند و آنقدر شدید اند که باعث وحشت زدگی فرد میشوند شکایت دارند. حتی مواردی وجود داشته است که افراد تحت تاثیر این ماده خواب هایی دیده اند که باعث شده به علت حمله وحشت زدگی (پانیک) یا درد قفسه سینه سر از اورژانس بیمارستان درآورند.

پیشنهاد من این است که بعد از دیدن خواب های آزاردهنده یا ترسناک از نظر معنوی نگران نشوید. شدت این خواب میتواند باعث شود احساس کنید واقعی است. شاید احساساتی شده باشید، با این حال مطمئن باشید که تنها یک خواب بوده!

آیا ال اس دی باعث میشود در ابعاد مختلف روحانی سفر کنید؟

خب حالا به این سوال پاسخ دهیم. اگر در خواب دیدید که به مکان ها یا جهان های دیگر سفر میکنید، باید با دیدگاه متفاوتی به آن نگاه کنیم. همانطور که قبلا گفتیم شمن ها برای حرکت در جهان عرفانی از داروهای توهم زا استفاده میکنند. ممکن است خواب دیده باشید با بعد دیگری ارتباط برقرار میکنید. اگر چنین اتفاقی افتاده باشد خودتان متوجه خواهید شد.

تعبیر خواب مصرف ال اس دی چیست؟

خب تا اینجا به خواب های تحت تاثیر ال اس دی پرداختیم. سوال این است که تعبیر خواب مصرف ال اس دی چیست؟ برای درک و رمزگشایی از معنای این خواب چندین کتاب تعبیر خواب قدیمی درباره مواد توهم زا را مطالعه کردم.  از آنجایی که ال اس دی یک ماده مخدر مدرن است اکثر کتاب های تعبیر خواب به آن نپرداخته اند. میتوانیم برای تعبیر خواب ال اس دی از تعابیر خواب تریاک استفاده کنیم. تریاک در دوران ویکتوریایی بسیار مشهور بود. بهتر است مقدمه چینی را کنار گذاشته و به تعبیر خواب این ماده مخدر بپردازیم. مصرف ال اس دی در خواب به این معناست که احساسات خشم، تنفر یا انتقام را تجربه میکنید و باید با آن ها کنار بیایید. شاید به علت شرایطی خاص یا اتفاق بدی که در گذشته برای شما افتاده ناراحتید.

این نوع خواب نشان دهنده این نیز هست که درستی شما در معرض خطر قرار گرفته. علت این که درستی شما در معرض خطر قرار گرفته شاید این باشد که کار اشتباهی انجام داده اید یا در شرایط خاصی صادق نبوده اید. احتمالا فکر میکنید این تعبیر قدیمی است. به باور من تعبیر مدرن مصرف ال اس دی با تمایل به فرار از چیزی در واقعیت در ارتباط است.

اگر خواب دیدید ال اس دی مصرف می‌کنید

یعنی دلتان میخواهد درباره چیزی احساس مثبت تری داشتید. بر اساس کتاب های تعبیر خواب قدیمی اگر خواب ببینید کسی که میشناسید مواد توهم زا استفاده میکند یعنی احساس بدی به اطرافیان و شاید به خودتان دارید. این احساسات ناشی از ترس، انتقاد و بدبینی اند.

اگر خواب دیدید مواد توهم زا می‌خرید

بر اساس کتاب های تعبیر خواب قدیمی، با انتقادگری ارتباط دارد. افراد زیادی در اطراف شما وجود دارند که انتقادگر هستند تا جایی که دیگران را آزار داده یا عصبانی میکنند. آیا از دیگران انتقاد میکنید؟ سعی کنید با انتقاد کردن باعث اختلاف و نزاع میان دیگران نشوید. بهتر است نقد هایی که می کنید مثبت باشند.

در خواب ممکن است…

خواب دیده باشید ال اس دی مصرف میکنید. این نوع خواب به این معناست که تحت کنترل کسی یا شرایط خاصی در زندگی هستید. شاید برخی از افرادی که میشناسید از تلاش زیاد شما بهره میبرند اما برای شما در زندگی نفعی ندارند. احساس میکنید که از شما به نفع خودشان استفاده میکنند بدون این که به نفع شما فکر کنند.

اگر در خواب تنها یک قرص ال اس دی را دیدید

نماد اثرات بدی است که روی زندگی خود می گذارید. احتمالا در گروه خیلی بدی عضو شده اید که روی شخصیت و روش زندگی شما تاثیر میگذارد. شما در لحظه متوجه این اثرات نیستید اما دیگران به خوبی متوجه اند و با شما راجع به مسائل جاری صحبت میکنند.

تعبیر خواب مصرف ال اس دی با جزئیات

خواب درباره مصرف ال اس دی به این معناست که چیزهایی را واقعا میخواهید اما خود را محدود کرده و احساساتتان را سرکوب میکنید. خواب درباره هر شکلی از ال اس دی میتواند به این معنا باشد که در زندگی احساس منفی گرایی و انتقام دارید چرا که کسی در حق شما کار منفی ای کرده و شما را آزار داده. این نشان میدهد که به علت شرایط خاصی که برای شما بسیار آزار دهنده بوده، خشمگین هستید. این خواب میتواند به این معنی باشد که شدیدا تحت کنترل برخی شرایط یا افراد هستید و از این امر بسیار خسته شده اید. خواب مصرف ال اس دی در یک پارتی میتواند به این معنی باشد که در خصوص مشکلی در زندگیتان بسیار مضطربید. این نوع خواب ها میتوانند باعث ایجاد اضطراب در زندگی شما شوند.

تغییرات مثبت در راه اند اگر

خواب دیدید اسید مینوشید. این خواب نوعی هشدار است مبنی بر این که از نظر هیجانی رشد خواهید کرد، بنابراین خوابی مثبت است – و باید یادبگیرید که چگونه خود را در برابر جمعیتی بزرگ ابراز کنید.

شبیه ساز ال اس دی چیست؟

شبیه ساز ال اس دی یک بازی ژاپنی است که بر اساس رویایی که توسط هیروکو نیشیکاوا نوشته شده، ساخته شده است. به این بازی اشاره کردم چون بازی بر اساس تجربیات سازنده ساخته شده است – احتمالا تجربیاتی که با ال اس دی داشته. شاید سازنده این بازی ارتباط معنوی ای با این خواب داشته! متاسفانه سازنده تقریبا گمنام است. هیچ چیزی درباره سن، نام واقعی یا حتی جنسیت آن نمیدانیم. یک راز واقعی!

آواتار کاربر وقتی از خواب بیدار میشود نمیتواند از یک اتاق در آپارتمان خارج شود. اما در دنیای خواب میتواند وارد مناظر عجیبی شود. هیچ بازی دیگری شبیه این نیست! این بازی طوری طراحی شده است که کاراکتر آن بتواند در جهان های مختلف گشت و گزار کرده و عناصر حسی متفاوتی را کشف کند. محیط این خواب به نوعی عجیب و غریب است و کاراکتر اصلی میتواند با حیوانات، اشیاء جادویی عجیب و حتی افراد دیگر برخورد داشته باشد. پیشرفت کاربر در این بازی ذخیره میشود و از سوی دیگر امکان این تجربه تعاملات عجیب در جهان رویا نیز ممکن است.

هر خواب در این بازی ۱۰ دقیقه طول میکشد و پس از گذشت این زمان کاراکتر بیدار میشود! این بازی برای من خیلی جذاب است، و از آن لذت می برم – اما یک بار از یک صخره پایین افتادم! هدف این بازی برانگیخته کردن رویاست. احتمالا این بازی تحت تاثیر ال اس دی طراحی و توسعه یافته. شبیه ساز ال اس دی در سال ۱۹۹۸ توسط پلی استیشن سونی فروخته میشد.

احساسات در خواب

چیزی که از نظر معنوی درباره این بازی جالب است این است که بر اساس ابعاد مختلف جهان ساخته شده – یک جهان واقعی رویا. این بازی نحوه ارتباط ما با جهان رویا را تقلید میکند. اساسا، کاربر در طول بازی میان جهان های مختلف حرکت میکند، درست مانند رویا. و کاربر تنها یک هدف دارد. این که طی بازی وارد جهان های زیادی شده و چیزهای زیادی را تجربه کند. این بازی به کاربر امکان میدهد سطوح مختلفی از وجود را تجربه کند. درست شبیه رویا. جالب است که این بازی به فرد اجازه تجربه مجموعه زیادی از اتاق ها را میدهد که هر یک مربوط به یک بعد متفاوت بوده و دری متفاوت دارد. اگر تصمیم گرفتید این بازی را انجام دهید بدانید که میتواند باعث شود خواب ابعاد مختلف را ببینید!

احساساتی که ممکن است در چنین خوابی تجربه کرده باشید: مضطرب، غمگین، ناراحت، تحریک پذیر، ناامید، اما به یاد داشته باشید که تنها یک خواب بوده!

مطالب مرتبط