دسته‌ها: نیمروز

فواید یوگا بارداری: زایمان آسان با یوگا بارداری

دوران بارداری یکی از دوران های سخت است. برای زایمان آسان یکی از راه ها یوگا بارداری است. فواید یوگا بارداری را در ادامه بخوانید. 

دوران حاملگی نه فقط در جسم بانوان بلکه در سیستم روانی آن ها هم تغییرات بسیار زیادی ایجاد می کند. یوگا بهترین ورزش در دوران بارداری محسوب می شود، بدون شک یوگا صرفا برای کسی نیست که می خواهد زایمان طبیعی انجام دهد.

بخوانید: دراز کشیدن به پهلوی چپ در زمان بارداری مفید است؟

فواید و خواص یوگا بارداری

شرکت در دوره های یوگا بارداری به هر خانم بارداری توصیه می شود. اما تاثیرات آن چیست؟ یوگا می تواند موجب تقویت ستون مهره ها و تقویت عضلات پا برای حمل بچه شود و از اضافه وزن در طول دوران بارداری جلوگیری می کند. تقویت عضلات لگن و مهم تر از همه منجر به آرامش ذهن مادر می شود. در آرام شدن ذهن وجسم بسیار مفید است.

حتی در کاهش میزان حالت تهوع و استفراغ در سه ماه اول بارداری بسیار موثر است. در هنگام درد خانم باردار یاد می گیرد که چطور آرامش خودش را حفظ کند. زایمان راحت تری را در نهایت تجربه کند چون در تقویت عضلات کف لگن بسیار مفید است، به بهبود درد بعد از زایمان هم کمک می-کند.

درمان افسردگی با یوگا بارداری

از نظر روانی هم نه فقط پیشگیری بلکه درمان افسردگی را هم به دنبال خواهد داشت. تمرکز حواسی که در یوگا می آموزید می تواند جایگزینی برای درمان های دارویی باشد. پس فقط سلامت جسم نیست و از نظر ذهنی و روانی هم مزیت های گسترده ای دارد.

ضمن این که ملاقات خانم های باردار در کنار هم حس، انگیزه و حال بهتری ایجاد می کند. بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند تمرینات یوگا بسیار مشابه تمرینات آمادگی مادر برای زایمان طبیعی است، این ورزش برای هر خانم بارداری با هر روش زایمانی مفید است.

کلاس های یوگا بارداری

خانم هایی که در هفته های اول بارداری هستند می توانند با خانم هایی که در هفته های پایانی هستند در یک کلاس قرار بگیرند؟

خیر. به این علت که تمرینات هر سه ماه یکبار در بارداری متفاوت است. بنابراین خانمی که در هفته هفتم بارداری است نمی تواند در کلاسی شرکت کند که مربوط به خانم هایی است که هفته های پایانی را می گذرانند و برعکس.

هیپنوتیزم روشی برای بدون درد شدن مادر هنگام زایمان نیست بلکه کمک می کند تا داروی کمتری به این منظور استفاده شود در مطالعاتی که در این زمینه انجام شده و مقالاتی که منتشر شده، نشان می دهد که مادر با این روش می تواند تنفس بهتری را تجربه کند

زمان مناسب برای یوگا بارداری

از همان ابتدای بارداری، تمرکز در کلاس ها اروی بر طرف کردن مشکلات بارداری است، فواید یوگا می-تواند منجر به باروری شود. اثبات شده است خانم هایی که نازایی دارند درصد زیادی دلیل علمی ندارد و عامل بزرگ و قابل توجه ذهنیت و استرس بالای آن هاست. یوگا حتی برای خانم های بارداری که در معرض یا هشدار سقط جنین هستند و مراقبت بیشتر به آن ها داده شده هم تمرینات مجزایی دارد.

منبع: همشهری تندرستی

مطالب مرتبط