دسته‌ها: نیمروز

درمان کمر درد : برای درمان کمر درد چکار کنیم؟

برای درمان کمر درد چکار کنیم؟ برای کمر درد چه بخوریم ؟ درمان خانگی کمر درد و درمان سنتی کمر درد و درمان کمر درد با ورزش و از بین بردن کمر درد.

بخوانید : درمان خانگی دیسک کمر بدون عمل | روش های کاهش درد کمر

کمردرد یکی ازدلایل اصلی بی کار شدن مردم از کار یا مراجعه آنها به پزشک است. این بیماری معمولاً جدی نیست اما باعث ناراحتی و درد زیادی می‌شود.

برداشتن اشیا بیش از حد سنگین یا نشستن پشت کامپیوتر برای ساعت‌ها ،می تواند باعث ناراحتی کمر شود. به طور معمول، درد کمر ممکن است به راحتی با استفاده بیش از حد از بدن، انجام یک فعالیت جدید، حمل وسایل بیش از حد سنگین ، یا تصادف و غیره در زندگی عادی بوجود بیاید.

عوامل ایجاد کمر درد

متخصصین نشان داده اند که درد کمر هنگامی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و رباط‌هایی  که در پشت ما قرار دارند به روش نامناسب کنار یکدیگر قرار گیرند. درد کمر شامل درد کمرپایینی  و درد قسمت بالاتر کمر است. درد کمر پایینی مربوط به ستون فقرات (کمری استخوانی)، رباط‌های اطراف دیسک و ستون فقرات، ماهیچه‌های پشت کمر، اعصاب نخاعی، اندام‌های داخلی لگن، شکم و پوست اطراف ناحیه کمری است. درد کمر بالایی به علت تومور در قفسه‌سینه، اختلالات آئورت و التهاب ستون فقرات ایجاد می‌شود. خبر خوب این است که برخی درمان‌های خانگی برای تسکین درد کمر و بازگرداندن شما به شرایط خوب تنها در چند روز وجود دارد. حتی زمانی که بهتر می‌شوید، این درمان ها می‌تواند به شما کمک کند تا از ناراحتی مشابهی در آینده اجتناب کنید.

انواع راه های سنتی و خانگی برای درمان کمر درد

این مقاله ۳۵ درمان خانگی طبیعی برای کمردرد را به شما ارائه می‌دهد که باید آنها را همواره به خاطر داشته باشید برخی از این درمان ها عبارتند از استفاده از یخ، گرما، دارو، ورزش، ماساژ، داروهای مکمل، یوگا و حفظ سلامت در وضعیت بدنی است. در ۴۸ ساعت اول بعد از آسیب، یخ برای کاهش درد و التهاب مفید خواهد بود. بعد از آن، باید به تشک گرمایی روی بیاورید و در صورت امکان ممکن است از فردی بخواهید که این ناحیه دردآور را ماساژ دهد. از طرف دیگر، استفاده از مقداری مواد مسکن یا مکمل‌های غذایی طبیعی یک ایده خوب است. برای نتیجه بهتر، باید یک خواب خوب، و ورزش  مناسب داشته و حالات بدنی مناسب خود را حفظ کنید.

عوامل ایجاد کمر درد و راه های جلوگیری

قبل از پیدا کردن بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد، باید عواملی که خطر افزایش و ایجاد درد کمر و درد کمر بالایی را ایجاد می کنند ، بدانید. این عوامل خطرآفرین عبارتند از :یک شغل پر استرس ذهنی، سن، بارداری، افسردگی، اضطراب، چاقی، سیگار کشیدن، کار سخت فیزیکی و ورزش شدید فیزیکی. علاوه بر این درد در کمر، می‌تواند با علایم و نشانه‌های دیگری نظیر کاهش وزن، تب، التهاب در پشت، درد در دفع ادرار و مدفوع، و بی‌حسی در اندام تناسلی، مقعد و کفل همراه باشد. بسته به این نشانه‌ها، درد کمر ممکن است خفیف یا مزمن باشد. اگر علائمی جدی را تجربه کردید، باید سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. از کرم یا داروهای موجود در بازار می‌توانید برای درمان درد کمر استفاده کنید. با این حال، می‌توانید از روش‌های طبیعی خانگی برای جلوگیری از درد کمر و التیام این درد استفاده کنید.

۱-استفاده از زنجبیل برای درمان کمردرد

زنجبیل اغلب برای درمان استفراغ به کار می‌رود. اما زنجبیل در فهرست درمان‌های خانگی برای دردهای کمر طبیعی در خانه نیز قرار دارد. این امر به خاطر ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند به شما کمک قابل‌توجهی در درمان کمردرد کند.

در اینجا روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید در آنها از زنجبیل برای درمان‌های خانگی کمردرد استفاده کنید.

یک تکه زنجبیل را بردارید، آن را خرد کرده و به شکل خمیر دربیاورید، این خمیر را به مناطق دردناک کمر بمالید. پس از آن روغن اکالیپتوس را به این مناطق بمالید. پوست را به آرامی ماساژ دهید و قبل از شستن با آب ولرم، آن را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید روی بدن بماند.

چای زنجبیل برای درمان کمر درد

نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می‌تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید ۶ برش نازک از زنجبیل و نیم فنجان آب در اختیار داشته باشید. این محلول را با حرارت کم در حدود ۱۵ دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. می‌توانید عسل را به آن اضافه کنید تا چای زنجبیل شیرین‌تر شود و آن را سپس میل کنید.

نوشیدن چای گیاهی نیز درد را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید این چای را با اضافه کردن نصف قاشق چای خوری میخک، نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل به یک و نیم فنجان آب جوش بسازید. تا چند دقیقه قبل از مصرف این چای را دم کنید. توصیه می‌شود که این چای گیاهی دو بار یا سه بار در روز مصرف کنید.

۲- درمان کمر درد با برگ های ریحان

آیا می‌دانید که از برگ‌های ریحان برای درمان دردهای کمر درد بالای کمر و درد کمر پایینی به خاطر خواص ضد التهاب آن استفاده می‌شود؟

مواد لازم:

  • ۱۰ عدد برگ‌های ریحان
  • یک فنجان آب

روش استفاده:

  • ریحان ها را در یک فنجان آب بریزید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید.
  • بگذارید تا زمانی که به دمای اتاق برسد، خنک شود
  • کمی نمک به این معجون اضافه کنید
  • این ترکیب را یک‌بار در روز بنوشید تا آرامش قابل‌توجهی به دست آورید.

اگر علائم کمر درد بیشتری داشته باشید، شما باید دمنوش ریحان را دو بار در روز بنوشید.

۳-دانه خشخاش

دانه‌های خشخاش مزه خوشایند و آجیلی مانندی دارند. علاوه بر این منبع عالی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز هستند. مطالعات نشان داده که دانه‌های خشخاش حاوی بسیاری از ترکیبات شیمیایی هستند که به ویژه  آنتی‌اکسیدان ها در آن بسیار مظرح است و باعث حفظ سلامتی شده و دارای ترکیباتی است که پیش گیری از بیماری ها را نیز می تواند انجام دهد. بنابراین، لذا تعجبی نیست که دانه‌های خشخاش تاثیرات بسیار زیادی در سلامتی داشته باشند. دانه خشخاش یکی از درمان‌های خانگی برای کمردرد است.

مواد لازم:

  • ۱۰۰ گرم دانه خشخاش
  • ۱۰۰ گرم شکلات تخته ای

روش استفاده:

  • دانه‌های خشخاش و شکلات را با هم مخلوط کنید
  • دو قاشق سوپ خوری این محلول را دو بار در روز میل کنید تا آسودگی قابل‌توجهی به دست آید.
  • توصیه می‌شود که بعد از آن یک لیوان شیر بنوشید تا بدن شما به راحتی این ترکیب را هضم کند.

۴-روغن گیاهی:

ماساژ می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند و از این رو به شما کمک قابل‌توجهی به عنوان درمان‌های خانگی طبیعی برای کمردرد می کند. اگر از روغن گیاهی برای ماساژ استفاده می‌کنید، می‌تواند فرآیند التیام را تسریع و تقویت کند. روغن گیاهی که می‌توانید استفاده کنید می تواند روغن بادام، روغن اکالیپتوس، روغن نارگیل و روغن زیتون باشد. روغن را برای چند دقیقه بر روی اجاق‌گاز حرارت دهید تا گرم شود. بعد از آن، کمر و مناطق دردناک را با روغن گیاهی برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. اگر می‌خواهید تسکین قابل‌توجهی بیابید، باید این فرآیند را سه بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

۵- درمان کمر درد با سیر

توصیه می‌شود سیر خرد شده  را در وعده غذایی روزانه خود قرار دهید چرا که باعث کاهش خطراتی می شود که سلامتی انسان را تهدید می کند. سیر غنی از مواد غذایی نظیر ویتامین C، ویتامین B۶، منگنز، مس، سلنیوم، کلسیم و ویتامین B۱ است. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. اثرات ضد التهابی سیر می‌تواند به کاهش چشمگیر درد کمک کند. در نتیجه اگر به دنبال درمان‌های خانگی موثر برای کمردرد هستید، نباید سیر را نادیده بگیرید.

در اینجا راه‌هایی برای استفاده از سیر به عنوان درمان‌های خانگی برای کمردرد ارائه شده است:

  • دو یا سه حبه سیر خرد شده را صبح با معده خالی میل کنید
  • از روغن سیر برای ماساژ کمر و نقاط دردناک استفاده کنید

روغن سیر

می‌توانید روغن سیر را در بازار تهیه کنید. هم چنین می‌توانید روغن سیر را در خانه درست کنید. دستور تهیه این روغن عبارت است از:

  • روغن نارگیل ، روغن کنجد و روغن خردل با حرارت کم روی اجاق بگذارید و حرارت دهید
  • ده حبه سیر به این ترکیب اضافه کنید
  • گرمایش را ادامه دهید تا ترکیب قهوه‌ای شود
  • بگذارید خنک شود
  • از این روغن سیر برای ماساژ دادن خود به مدت چند دقیقه استفاده کنید
  • سپس حمام آب گرم بگیرید
  • اگر می‌خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید این کار را به طور مرتب تکرار کنید.

۶-گندم

گندم مقدار زیادی مواد مغذی نظیر ویتامین B، ویتامین E، کلسیم، اسید فولیک، روی، فسفر، آهن، مس و فیبر دارد. مردم برای از دست دادن وزن، کاهش خطر سندروم متابولیک، درمان نوع ۲ دیابت، جلوگیری از gallstone و کاهش تورم مزمن، گندم می‌خورند. علاوه بر این، گندم یکی از درمان‌های خانگی موثر برای کمردرد است. این گیاه به دلیل خواص ضد درد به کاهش درد ناشی از درد کمر بالایی و درد کمر پایینی کمک بسیاری می کند.

بخوانید : علائم و درمان خانگی سنگ کیسه صفرا: نشانه ها و۲۶ درمان

روش استفاده:

  • یک مشت گندم بردارید و سپس آن را در آب بخیسانید.
  • بگذارید یک شب بماند
  • گندم خیس‌شده را با گشنیز و پودر علف گندم در صبح مخلوط کنید.
  • یک فنجان شیر را به این مخلوط اضافه کنید و تا چند دقیقه آن را بجوشانید تا اینکه به مخلوط سفت تری تبدیل شود.
  • این مخلوط را دو بار در روز استفاده کنید
  • از این نوع درمان‌های خانگی تنها باید برای چند روز استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید

۷-نمک اپسوم

نمک اپسوم در تسکین التهاب و تسکین درد موثر است. بنابراین اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای کمردرد هستید، نباید نمک اپسوم را نادیده بگیرید. در واقع، بسیاری از بیمارانی که از درد کمر رنج می‌برند این درمان را امتحان می‌کنند و نتیجه خوبی می‌بینند.

در اینجا راه‌هایی برای استفاده از نمک اپسوم به عنوان درمان‌های خانگی برای دردهای کمر ارائه می‌شود.

  • مقداری نمک اپسوم را با مقدار کافی آب داغ مخلوط کنید تا خمیر سفتی به وجود آید. از یک حوله برای استفاده از این خمیر به پشت و مناطق دردناک استفاده کنید. دمای گرم و خواص نمک اپسوم، باعث کاهش تورم و درد ناشی از تورم می‌شود.
  • دو فنجان نمک اپسوم را در وان حمام پر از آب‌گرم قرار دهید. در این وان آب گرم تا نیم ساعت استراحت کنید
  • توصیه می‌شود این درمان روزانه تکرار شود تا نتیجه خوبی به دست آید.

۸-چای بابونه

یک فنجان داغ از چای بابونه می‌تواند به درمان درد کمر با تسکین بافت عضلانی متشنج کمک کند. منقبض شدن بافت‌های ماهیچه یکی از علل درد کمر است. علاوه بر این، چای بابونه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.

در اینجا دستورالعمل چگونگی تهیه چای بابونه آورده شده‌است:

  • یک قاشق سوپ خوری گل‌های بابونه را در یک فنجان آب داغ بریزید.
  • اجازه دهید این گلهای بابونه ۱۰ دقیقه بماند
  • نوشیدن سه فنجان چای بابونه می‌تواند به شما کمک بزرگی برای بهبود کمردرد می کند

۹- درمان کمر درد با شیر

شیر غنی از کلسیم است که نقش مهمی در حفظ سلامت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها دارد. کمبود کلسیم می‌تواند منجر به کمردرد شود. بنابراین، متخصصان همیشه نه تنها به کودکان بلکه همچنین به بزرگسالان توصیه می کنند که روزانه به اندازه کافی کلسیم مصرف کنند تا درد کمر آنها تسکین یافته یا از کمر درد جلوگیری شود. . شیر یکی از درمان‌های خانگی موثر برای کمردرد است که در این مقاله معرفی می شود.

در اینجا روش‌های موثر برای استفاده از شیر به عنوان درمان‌های خانگی برای کمردرد ارائه می‌شود:

روزانه یک لیوان شیر بخورید. شما باید مقداری عسل به این شیر اضافه کنید تا طعم آن خوب شود و فرآیند التیام را تقویت کند. عسل فرآیند درمان را شامل می‌شود. همچنین در تسکین درد موثر است.

شکر و گیاه خس خس را با مقادیر مساوی مخلوط کنید. این مخلوط را با یک فنجان شیر گرم در روز صرف کنید تا آسودگی قابل‌توجهی به دست آورید

۱۰-همیشه فعالیت بدنی داشته باشید

افرادی که از دردهای مزمن کمر رنج می‌برند باید فعال باشند. بسیاری از مردم بر این باورند که بستری شدن برای چند روز می‌تواند به درمان کمردرد کمک کند. با این حال، این یک باور غلط است. به منظور درمان درد کمر، پزشک پیشنهاد می‌کند که مبتلایان به درد کمر باید فعال باشند و تا جایی که می‌توانند حرکت کنند. نشستن یا به طور مداوم در یک موقعیت قرار داشتن نه تنها مانع از فرآیند امدادرسانی است بلکه شرایط را بدتر می‌کند. اگر می‌خواهید روند درمان را تسریع کنید، باید حرکات آهسته مانند کش کشیدن و پیاده‌روی را انجام دهید. اگر می‌خواهید کمر دردناک خود را بهبود دهید  و راحت دراز بکشید، باید صاف روی پشت دراز بکشید و دو بالش روی زانوها قرار دهید. علاوه بر این، استراحت کردن مداوم ممکن است ماهیچه‌های پشت را تضعیف کند.

۱۱-حمام آب گرم

کمپرس سرد می‌تواند باعث تسکین درد کمر شود در حالی که حمام گرم می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. برای درمان درده‌ای کمر بالایی و هم کمر درد پایینی، شما فقط باید به مدت نیم ساعت در حمام بمانید . گرما می‌تواند الاستیسیته را افزایش داده و ناراحتی را تسکین دهد.

با این حال مهم است بدانید که زنان باردار نباید از این نوع درمان‌های خانگی برای درده‌ای کمر استفاده کنند. اما اگر زنان باردار می‌خواهند درد کمر خود را تسکین دهند، می‌توانند از یک بطری آب داغ و یک چراغ مادون‌قرمز استفاده کنند.

هم چنین، می‌توانید با خیساندن یک حوله در کاسه آب شور داغ، از گرما برای درد کمر خود استفاده کنید. آب اضافی را از این حوله فشار دهید و سپس آن را روی پشت خود بگذارید.

انجام این درمان روزانه می‌تواند به درمان کامل کمردرد کمک کند.

۱۲-عسل

عسل حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی است. بنابراین، عسل یکی از درمان‌های خانگی برای کمردرد است که باید به آن توجه کنید.

در اینجا دستورالعمل نحوه استفاده از عسل برای درمان درده‌ای کمر ارائه می‌شود:

  • یک قاشق سوپ خوری عسل را در یک لیوان آب‌گرم بریزید
  • آن را در صبح با شکم خالی استفاده کنید
  • شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا آرامش قابل‌توجهی به دست آورید.

۱۳- درمان کمر درد با افزایش جذب ویتامین C

بیماران مبتلا به کمردرد، اغلب از کمبود ویتامین C رنج می‌برند. بنابراین توصیه می‌شود که غذاهای غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود داشته باشید. باید تمام میوه‌های مرکباتی از قبیل توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، بروکلی، و قره‌قاط و غیره را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

باید ویتامین C را مصرف کنید اما بهتر است قبل از مصرف ، با پزشک خود مشورت کنید.

۱۴-یک تشک جدید بخرید

یک تشک شل و کوبیده شده می‌تواند روی  مشکل تاثیر گذاشته و شرایط را بدتر کند. بنابراین باید یک تشک جدید خریداری کنید. با این حال، اگر نمی‌توانید یک تشک جدید بخرید، می‌توانید یک تکه تخته سه چهارم اینچی را بین تخت زیر تشک و تشک قرار دهید.

۱۵-دوبار در روز مدیتیشن

مدیتیشن نیز یکی از درمان‌های خانگی موثر برای کمردرد است. انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد. در مدیتیشن، شما فقط باید چشمان خود را ببندید، راحت بنشینید و اجازه دهید که فکر شما به گردش برود.

اگر دیدید که صاف نشسته‌اید و پاهایتان را به سختی روی هم می‌گذارید، نیازی به این کار ندارید. شما می‌توانید یک تشکچه گرم بر روی پشت خود بمالید تا درد به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

۱۶-گیاهان ضدالتهاب را مصرف کنید

گیاهان ضد التهاب درمان‌های خانگی برای کمردرد هستند که من هم دوست دارم در این مقاله به شما معرفی کنم. برخی از انواع گیاهان که می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند و درد کمر را کاهش دهند عبارتند از بابونه، نعناع، و کوهوش سیاه. علاوه بر این، روغن اسطوخودوس دارای یک عطر مطبوع است که می‌تواند ماهیچه‌های شما را آرام کند و درد وحشتناک ناشی از کمردرد را کاهش دهد. علاوه بر این، فلفل قرمز در افزایش گردش خون به خاطر خواص گرم آن موثر است. زمانی که گردش خون افزایش می‌یابد، بدن شما می‌تواند از موادی مانند اسید لاکتیک، خلاص شود. در نتیجه، درد کمر بهبود می‌یابد.

۱۷-قبل از رفتن به رختخواب تمرینات کششی انجام دهید

درد کمر ممکن است باعث شود احساس ناراحتی در خواب داشته باشید. کشش قبل از خواب می‌تواند به شما کمک بزرگی به عنوان درمانی خانگی برای کمردرد به شما بدهد. قبل از رفتن به رختخواب، ایده خوبی است که برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پشتی را برای چند دقیقه کشش دهید.

دستورالعمل این است:

  • بلند شوید و روبروی دیوار بایستید
  • کف دست تان را روی دیوار قرار داده و با پای راست بایستید، پاشنه پا  را روی زمین فشار داده و آرنج را به آرامی خم کنید.
  • بدن خود را تا زمانی که عضله ها کشیده شوند، بکشید.
  • شما باید این وضعیت را به مدت ۵ دقیقه حفظ کنید و سپس دوباره آن را تکرار کنید. اگر می‌خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۱۸- درمان کمر درد با موز

موز یکی از سالم‌ترین میوه‌ها در جهان است که باید آن را در غذای روزانه خود بگنجانید. ثابت شده‌است که وجود موز در رژیم غذایی شما می‌تواند به کاهش درد و درد کمر کمک کند. علت این  است که بیماران مبتلا به کمردرد دچار کمبود پتاسیم می‌شوند. موز منبع عالی از پتاسیم است. یک موز حاوی ۴۵۰ میلی‌گرم پتاسیم است که می‌تواند از ماهیچه‌های کمر شما محافظت کند. طبق نظر انجمن رژیم آمریکا، بدن انسان روزانه به ۲۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارد.

۱۹-آب بنوشید

آب برای سلامت عمومی سودمند است. علاوه بر این، آب یکی , از درمان‌های خانگی برای کمردرد است. زمانی که ورزش می‌کنید، عرق دائماً جاری می شود و این امر  باعث از دست دادن آب بدن شما می شود. در نتیجه، انقباض عضلانی را سبب می‌شود و خطر ابتلا به درد کمر را افزایش می‌دهد. بنابراین قبل و بعد از ورزش باید به اندازه کافی آب بنوشید. قبل از دویدن، شما باید یک فنجان آب بنوشید تا از درد و گرفتگی کمر جلوگیری کنید. اما مهم است بدانید که نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند باعث عدم تعادل مواد معدنی در بدن شما شود. توصیه می‌شود هر روز ۸ لیوان آب بنوشد.

۲۰-رزماری

هر دو نوع برگ‌های تازه و خشک رزماری می‌توانند به درمان ورم، التهاب و کمر درد کمک کنند. خواص ضد التهاب در رزماری می‌تواند به آرام کردن ماهیچه‌های کمر کمک کرده و درد را به سرعت تسکین دهد. وقتی پوست شما رزماری را جذب می‌کند، می‌تواند به شما کمک قابل‌توجهی در تسکین درد کند.

این کار را انجام دهید:

  • یک اونس از برگ‌های رزماری را در یک ظرف شیشه‌ای پر از آب جوشبریزید.
  • درب این شیشه را ببندید
  • بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند
  • سه بار در روز با این ترکیب قسمت درد ناک کمر را شستشو دهید.

۲۱-سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی دارد. می‌تواند برای مصارف آشپزی و پزشکی به کار رود. افراد اغلب از سرکه سیب برای درمان ماهیچه‌های سفت و گرفتگی عضلات که شامل درد کمر هم می شود استفاده می‌کنند. در اینجا روش‌های استفاده از سرکه سیب به عنوان درمان‌های خانگی برای کمردرد , آورده شده‌است.

روش ۱؛

این کار را انجام دهید:

  • یک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید
  • هر روز آن را بنوشید تا درد کمر از بین برود.

روش ۲:

این کار را انجام دهید:

  • ۱ قاشق چای خوری عسل، ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب، یک نعناع تازه در ۸ اونس آب سرد بریزید
  • این کار را هر روز انجام دهید و این ترکیب را روی کمر خود بگذارید تا نتیجه خوبی به دست آید.

۲۲-عصاره نیشکر ملاس

اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای کمردرد می‌گردید، نباید عصاره ملاس را نادیده بگیرید. طبق گفته کلینیک د ارث، بیماران مبتلا به کمردرد در صورتی که یک قاشق سوپ خوری عصاره ملاس را با یک فنجان قهوه بخورند، درد آنها به میزان قابل توجهی تسکین خواهد یافت. عصاره ملاس منبع بسیار خوبی از منیزیم است. بیماران مبتلا به کمردرد دچار کمبود منیزیم می‌شوند. در نتیجه ایده خوبی است که مصرف منیزیم را با مصرف عصاره نیشکر افزایش دهید.

علاوه بر این، ترکیب عصاره ملاس و سرکه سیب نیز در درمان درد کمر و کاهش تورم موثر است.

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان عصاره نیشکر ملاس
  • یک دوم فنجان سرکه سیب
  • یک دوم قاشق سوپ خوری زنجبیل
  • ۲ پیمانه آب
  • یک دوم فنجان عسل یا شکر

این کار را انجام دهید:

  • شیره قند، سرکه سیب، زنجبیل و شکر را با هم مخلوط کنید (شما می‌توانید شکر را با عسل جایگزین کنید)
  • این مخلوط را به ۲ پیمانه آب اضافه کنید
  • آن را به طور کامل به هم بزنید
  • می‌توانید قبل از مصرف تکه‌های یخ را به این محلول اضافه کنید.
  • این درمان را هر روز تکرار کنید تا نتیجه رضایت‌بخش به دست آید.

۲۳- درمان کمر درد با روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز در تسکین درد و التهاب موثر است. برای درمان کامل درد، باید روزانه از روغن نارگیل استفاده کنید. علاوه بر این، دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل با مقدار کافی کره را مخلوط کرده و روزانه آن را مصرف کنید. هم چنین شما می‌توانید روغن نارگیل و پودر کاکایو را مخلوط کنید تا فاج روغن نارگیل و شکلات درست کنید که به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای کمردرد به کار گرفته می‌شود.

۲۴-استفاده از فلفل های تند

فلفل تند حاوی کپسایسین است که در تسکین درد کمر، درد کمر بالایی، درد مفاصل و درد آرتروزی مفید است. می‌توانید کپسایسین را در کرم های مسکن درد پیدا کنید. با این حال می‌توانید کرم خانگی را با فلفل تند برای درمان‌های خانگی تان برای دردهای کمر درست کنید.

این کار را انجام دهید:

  • یک الی دو فلفل قرمز را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید.
  • این مخلوط را به قسمت‌های آسیب‌دیده خود بمالید
  • آن را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید بماند
  • با آب ولرم بشویید

اگر روغن زیتون موجود نباشد، می‌توانید فلفل قرمز را با ژل روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید باید مطمئن شوید که این مخلوط به بینی، دهان و چشم شما نمی‌رسد. چون فلفل تند می‌تواند باعث ایجاد خارش در برخی افراد شود، ابتدا باید روی قسمت کوچکی از مچ خود تست کنید. اگر احساس خوبی داشتید می‌توانید آن را به مناطق آسیب‌دیده خود بمالید . باید بدانید که برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک به این مخلوط داشته باشند.

۲۵- درمان کمر درد با طب سوزنی

طب سوزنی یک روش پزشکی است که در شرق آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طب سوزنی، سوزن‌ها در چندین نقطه خاص بدن وارد می‌شوند که به سیستم‌های مختلف سلامت احساسی و فیزیکی مرتبط هستند. طب سوزنی اغلب برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سو هاضمه، سردردهای میگرن، تهوع صبحگاهی و درد کمر به کار می‌رود.

طب سوزنی روشی مطمان  است که به عنوان درمان‌های خانگی برای کمر درد ناشی از بارداری نیز می تواند استفاده شود. بسیاری از بیماران مبتلا به کمردرد اظهار داشته‌اند که این درمان موثر است.

با این حال، طب سوزنی باید به دقت انجام شود چون ممکن است منجر به برخی عوارض جانبی ناخواسته مانند سردرد، تهوع، و استفراغ به ویژه در افرادی شود که باردار بوده یا دارای برخی شرایط بدنی خاص هستند. 

بنابراین اگر می‌خواهید از این روش برای تسکین درد کمر استفاده کنید، باید با دقت با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که طب سوزنی برای شما ایمن و مناسب است. اگر درد کمر ناشی از بارداری است، باید با یک درمانگر معتبر مشورت کنید که تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد.

۲۶-شنا کردن

شنا کردن ورزشی است که به کاهش درد کمر کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که شنا می‌تواند ستون فقرات را تقویت کند و پاها، کمر، بازوها و ماهیچه‌های مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. وقتی شنا می‌کنید، باید کاملاً و به طور عمیق نفس بکشید تا مطمئن شوید که درست ورزش می کنید. تنفس عمیق می‌تواند به شما کمک کند که به طور فیزیکی و احساسی استراحت کنید. علاوه بر این شنا می‌تواند ماهیچه‌های پشت و سینه را تقویت کند.

۲۷-یخ

یخ بهترین درمان در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از آسیب دیدگی است. دلیل آن این است که یخ به طور موقت التهاب را کاهش می‌دهد و ناراحتی را با جلوگیری از ارسال سیگنال‌های درد به مغز تسکین می دهد.

بخوانید : ۱۸ مهمترین نشانه های سرطان که نباید نادیده بگیرید

روش استفاده:

تکه‌های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس آن را در یک حوله قرار داده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی قسمت دردناک قرار دهید و سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه بردارید. شما باید این کار را چندین بار در روز برای کسب  نتیجه بهتر انجام دهید.

۲۸- درمان کمر درد با گرما

۴۸ ساعت پس از آسیب دیدگی کمر باید ازتغییر دما از سرما به گرما برای تحریک جریان خون استفاده کنید. به گفته خانم التن. (آن ریچرتر)، گرما برای تسکین درد مفید است چون به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد آرام شوند و فرآیندهای التهابی را کاهش دهند.

روش کار:

 یک حوله را در آب بسیار گرم فرو کنید و سپس آن را فشار دهید. حوله را روی قسمت دردناک قرار دهید و سپس آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید. یک تشک گرم‌کن روی آن قرار دهید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. ۳ – ۴ بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید. علاوه بر این، می‌توانید در  وان آب‌گرم برای ۲۰ دقیقه یا بیشتر بنشینید . اگر باردار هستید، قبل از امتحان کردن این روش از پزشک خود سوال کنید.

۲۹-ورزش های دارای تاثیر اندک بر روی کمر

مشکلات ماهیچه‌ها تقریبا با فعالیت‌های کم ضربه مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا که می تواند به کاهش درد کمک کند، بهبود خواهد یافت. این یک درمان خانگی بسیار مفید برای کمردرد است که شما باید از آن استفاده کنید.

روش کار:

 فعالیت ورزشی کم خطر مربوطه را برای ۳۰ دقیقه وبه تعداد سه بار در هفته انجام دهید.

نکته: همچنین می‌توانید ورزش های قدرتی را امتحان کنید.

۳۰- درمان کمر درد با ماساژ

اگر از کسی بخواهید در صورت امکان ناحیه دردناک کمر را ماساژ دهد، ممکن است  برای کاهش درد کمر مفید باشد. می‌توانید اندکی  کرم  و یا پماد روی محل درد بمالید اما مراقب باشید، چون برخی کرم های موضعی ممکن است باعث خارش پوست بعد از چند بار استفاده شوند.

ماساژ ساده برای پشت سر: تعدادی توپ‌های تنیس را داخل یک لنگه‌جوراب بلند بگذارید، و انتهای جوراب را ببندید. سپس از یک نفر بخواهید آن را روی پشت شما بکشید.

۳۱-خواب خوب شبانه

میزان و موقعیت خواب برای افرادی که از درد کمر رنج می‌برند بسیار مهم است. خواب آرام می تواند به کاهش استرس، کاهش التهاب مفاصل و درمان ماهیچه‌های منقبض کمک کند. برای داشتن خواب بهتر شب، بیایید با یک تشک خوب و موقعیت مناسب هنگام خوابیدن شروع کنیم

برخی از نکات زیر شاید برای کمر شما مفید باشند:

اگر به پشت می خوابید ، بالش‌ها را زیر زانوهایتان قرار دهید

در صورتی که به یک طرف می خوابید ، بالش‌ها را بین زانوهای خود قرار دهید تا ستون فقرات را در موقعیت خنثی نگه دارید.

تخت نرم تر ممکن است برای پشت شما بهتر باشد. مطالعات نشان داده افرادی که در رختخواب سخت‌تر می‌خوابند نسبت به کسانی که در رختخواب نرم‌تر می خوابند کمر درد بیشتری دارند.

اگر به دنبال بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد می‌گردید، فراموش نکنید که این روش را نیز اعمال کنید.

۳۲- درمان کمر درد با یوگا:

اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای کمردرد هستید، یوگا را فراموش نکنید که به عنوان یک درمان بسیار خوب در نظر گرفته می‌شود.

یوگا در تقویت استخوان‌ها موثر است و ذهن شما را سالم نگه می‌دارد. علاوه بر این، بسیاری از مردم از روش یوگا برای تسکین درد خود استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود که ۲۰ دقیقه برای یوگا وقت بگذارید تا درد را کاملا کاهش دهید.

جلسات یوگا و پیلاتس در تسکین درد و رهایی از استرس عاطفی موثر هستند.

خانم سوزی هیتلی آلدوزکه صاحب شرکت سینرژی است و  نویسنده بسیاری از کتاب‌های بین‌المللی یوگا نیز هست.

او می‌گوید شرایط کمر درد از طریق یوگا به سه روش قابل بهبود یافتن ‌است:

اول از همه، کمک می‌کند تا عدم تعادل و تنگی نفس از بین برود؛ سپس هشیاری بدن را افزایش می دهد.

در نهایت، به تنفس بهتر کمک می‌کند.

۳۳-داروهای مسکن معمولی قابل دسترس بدون نسخه پزشک

استفاده از یخ و تشک های حرارتی بعضی اوقات برای تسکین درد کافی نیستند.

همچنین ممکن است به مقداری از داروهای مسکن نیاز داشته باشیم.

برای مثال  برخی داروهای مسکن ضدالتهابی مانند ادویل  و استامینوفن برای کاهش درد موثر هستند.

روش استفاده:

 از دستورالعمل ارائه شده بر روی برچسب این داروها استفاده کنید.

نکته: ممکن است داروهای مسکن ضدالتهابی اثرات جانبی بر روی معده و کبد داشته باشند.

از پزشک خود بپرسید که بعد از مصرف این داروها آیا درد کمر تسکین پیدا نمی‌کند یا خیر.

۳۴- درمان کمر درد با مکمل های خوراکی طبیعی

برخی مکمل‌های طبیعی هستند که می توانند برای درد کمر مفید باشند.

دکتر گراسمن به بیمارانی که از درد کمر رنج می‌برند توصیه های زیر را کرده است:

سه بار در روز  ۵۰۰ میلی‌گرم  گلوکوزامین مصرف کنید

روزانه ۲ قاشق چای خوری روغن دانه کتان مصرف کنید

مکمل های کلسیم و منیزیم  را به مقدار مشخص‌شده روی برچسب مصرف کنید.

هر روز ۵۰ میلی‌گرم روی مصرف کنید

هر روز ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین سی مصرف کنید

کسانی که درصد متناسبی از مکمل های فوق را مصرف می کنند  از کمردرد کمتری رنج می برند.

برای درمان‌های موضعی، باید ژل و یا کرم‌های مسکن را امتحان کنید که بسیار مفید و ارزان هستند.

۳۵-وضعیت بدن خود را همواره در حالت درستی قرار دهید

وضعیت بدنی می تواند درد کمر شما را به شدت تحت‌تاثیر قرار دهد.

اگر کارمند اداری هستید و برای هشت یا چندین ساعت در مقابل کامپیوتر کار می‌کنید, هر  روز واقعاً فشار زیادی به پشت شما وارد می شود.

نشستن در موقعیت مناسب می‌تواند شما را از شر درد و رنج کمر نجات دهد.

روش کار:

 مطمئن شوید که با باسن و نه کمر، روی صندلی خود می‌نشینید

( برای این کار اگر صندلی مناسبی ندارید از یک بالشت مناسب پشت صندلی استفاده کنید.

 و هر دو پا  را روی زمین صاف می گذارید..

گزینه دیگر: در صورت امکان، از یک توپ ثابت به عنوان صندلی کارتان استفاده کنید.

منبع

مطالب مرتبط