دسته‌ها: خواص

۶ فایده شیر برای استخوان و بدن :‌ افزایش ماهیچه و کاهش وزن

فایده شیر برای استخوان و بدن چیست؟‌ کاهش استرس با خوردن شیر و استحکام دادن به استخوان‌ها و فواید شیر برای پوست چیست و افزایش قدرت ماهیچه با شیر

شیر نقش حیاتی در رژیم غذایی میلیون ‌ها آمریکایی بازی می‌کند . اغلب ما این نوشیدنی را وقتی بچه هستیم می‌نوشیم ، اما وقتی بزرگ‌تر می‌شویم ، مصرف ما به طور یکنواخت کاهش می‌یابد . برخی از افراد از نوشیدن شیر می‌ترسند زیرا از افزودن چربی به رژیم غذایی خود واهمه دارند . برخی دیگر هم آن را از رژیم غذایی روزانه خود خارج میکنند ، زیرا باور ندارند که هنوز بدن به آن نیاز دارد . شما هرگز نمی‌توانید فواید شیر نوشیدن را وقتی که بیش از حد پیر هستید به دست آورید . این نوشیدنی منبع عالی ویتامین و مواد مغذی ضروری است و مزایایی مانند استخوان‌های سالم ، ماهیچه‌های قوی و حتی کاهش استرس را فراهم می‌کند .

فایده شیر برای استخوان و بدن

استخوانهای سالم

فایده شیر برای استخوان و بدن این است که یک منبع عالی کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت استخوان ها است . به خصوص کودکان  باید به مقدار کافی کلسیم مصرف کنند زیرا استخوانهای آنها در حال رشد می باشد . همچنین بزرگسالان به این ماده معدنی ضروری نیاز دارند تا استخوان‌های خود را قوی نگه دارند . شیر برای داشتن دندان‌های قوی بسیار عالی است چون به جلوگیری از پوسیدگی دندان و کرم‌خوردگی کمک می‌کند . کلسیم به ویتامین D وابسته است تا جذب بدن شود . اگر کمبود ویتامین D دارید ،  ، ویتامین D خود را تقویت کنید تا مطمئن شوید که بدن شماکلسیم را جذب می‌کند .

درخشندگی پوست

همانطور که می دانید کلئوپاترا برای کمک به اینکه پوست  او نرم و درخشان بماند ، به حمام گرفتن در شیر شهرت داشت . شما مجبور نیستید در شیر حمام کنید تا پوست درخشان داشته باشید . تنها کاری که باید بکنید این است که هر روز چند لیوان شیر بنوشید . این نوشیدنی حاوی مواد غذایی است که به پوست کمک می‌کند بهترین حالت را داشته باشد . اسید لاکتیک در شیر می‌تواند به عنوان لایه بردارعمل کند و آنزیم موجود در آن باعث نرم شدن پوست میشود .

قدرت ماهیچه

شیر حاوی پروتین است که برای بازسازی ماهیچه‌ها ضروری است . پس از تمرین ورزشی برای بهبودی بدن خود یک لیوان شیر بنوشید . این عمل به کاهش درد و به دست آوردن مایعات از دست رفته بدن حین ورزش کمک می کند  .

کاهش وزن

برخی مطالعات نشان داده‌اند که زنانی که شیر کم‌چرب می‌نوشند می‌توانند وزن بیشتری نسبت به زنانی که نوشیدن شیر را به طور کامل از رژیم غذایی روزانه خود حذف می‌کنند ، از دست بدهند . فایده شیر برای استخوان و بدن این است که یک میان وعده سالم گزینه مناسبی است . شما می‌توانید یک لیوان شیر را در وعده شام یا هنگام خوردن میوه بنوشید . شیر نیز در اغلب رستوران‌ها در دسترس است ، بنابراین می‌توانید از آن در هنگام غذا خوردن لذت ببرید .

کاهش استرس

 خوردن یک لیوان شیر گرم یک راه عالی برای آرامش یافتن در پایان روز است . گرم کردن این نوشیدنی می‌تواند ماهیچه‌های عصبی شما را تسکین دهد و باعث آرامش اعصاب خراب شود . شیر نیز می‌تواند علائم سندروم قاعدگی دردناک را کاهش داده و سطوح انرژی شما را بالا ببرد . دفعه بعد که احساس ناراحتی می‌کنید ، سعی کنید یک لیوان شیر گرم بنوشید .

بدن سالم

خواصی در شیر وجود دارد که فشار خون و خطر سکته را کاهش می‌دهد . فایده شیر برای استخوان و بدن این است که تولید کلسترول کبد را کاهش داده و به عنوان یک آنتی اسید عمل می‌کند . شیر حاوی ویتامین A و B است که  هر دو ویتامین برای بینایی مفید شناخته شده اند . همانطور که می‌توانید ببینید ، مواد غذایی موجود در این نوشیدنی ، تمام بدن را تغذیه می‌کنند و باعث بهبودی بدن می شود .

شیر می‌تواند در رژیم غذایی اکثر افرادی باشد که می‌خواهند سالم باشند و سالم بمانند .

مطالب مرتبط