دسته‌ها: خواص

۱۰ خاصیت نوشیدن روزانه شیر : خواص شیر روزانه

خاصیت نوشیدن روزانه شیر چه چیزهایی است؟ خوردن شیر برای کاهش وزن و کاهش استرس و فواید شیر برای استخوان و ماهیچه ها و از بین بردن سوزش معده با شیر.

شیر نوشیدنی است که نوشیدن آن حال بدن شما را خوب می‌کند . این عبارت ها چیزهایی است که تبلغیات سال‌ها از آنها استفاده کرده اند . با این حال ، آیا تا به حال فکر کرده‌اید که واقعا ً چه کاری برای بدن شما انجام می دهد؟ خوب ، وقتش است که این کار را انجام دهید . در حقیقت پیدا کردن فواید سلامتی شیر ممکن است باعث نوشیدن بیشتر و هر روزه این نوشیدنی مفید شود.

۱۰ خاصیت نوشیدن روزانه شیر

۱-رنگ پوست شگفت انگیز

  کلئوپاترا وقتی که حمام شیر می‌گرفت ، می‌دانست چه کار می‌کند . شیر به حفظ نرمی و درخشندگی پوست کمک می‌کند . این امر به لطف  دارا بودن بسیاری از ویتامین و مواد غذایی است که برای سلامتی پوست ضروری هستند . ما نمی‌گوییم که شما نیاز به پر کردن یک وان با شیر و استراحت کردن در آن را دارید، اما نوشیدن حداقل دو لیوان در هر روز به شما کمک خواهد کرد .

۲-دندان های  قوی

خاصیت نوشیدن روزانه شیر بهترین منبع برای کلسیم است ، و این دقیقا ً همان چیزی است که دندان‌هایتان به آن نیاز دارند . به علاوه ، شیر به جلوگیری از کرم‌خوردگی و پوسیدگی دندان کمک می‌کند . کلسیم تنها زمانی می‌تواند توسط بدن شما جذب شود که ویتامین D موجود باشد ، پس مطمئن شوید که شیر شما با ویتامین D غنی شده‌است .

۳-استخوان‌های سالم

درست است که کودکان برای افزایش سلامت استخوان  و بهبود رشد مناسب نیاز به نوشیدن شیر دارند . با این حال ، بزرگسالان می‌توانند با شیر نوشیدن به حفظ استخوان‌های خود  و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کنند . باز هم این ویژگی به دلیل وجود کلسیم در شیر است و بدن شما به ویتامین D نیاز دارد تا کلسیم را جذب کند .

۴-رشد ماهیچه‌ای

شیردر بهبود رشد ماهیچه بسیار عالی است . این به خاطر پروتئین موجود در شیر است . بسیاری از ورزش‌کاران پس از ورزش ، شیر می‌نوشند ، چون مواد غذایی ضروری لازم برای بازیابی را فراهم می‌کند . علاوه بر این ، شیر به جلوگیری از درد ماهیچه‌ها وجبران مایعات از دست رفته در طول فعالیت فیزیکی کمک می کند.

۵-کاهش وزن

مطالعات ثابت کرده‌است که زنانی که روزانه شیر می‌نوشند بیشتر از زنانی که شیر نمی‌نوشند وزن کم می کنند و این نیز جزو خاصیت نوشیدن روزانه شیر است. اگر در جستجوی یک میان وعده  یا پیش غذا سالم هستید ،یک لیوان شیر بنوشید . همچنین توصیه می‌شود که شما یک لیوان در طول شام و یازمانی که میوه می‌خورید داشته باشید.

۶-کاهش استرس

شیر به کمک بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی که داراست ، می‌تواند به عنوان یک مسکن استفاده شود . بعد از یک روز طولانی و سخت در دفتر ، بنشینید و یک لیوان گرم شیر بنوشید . این کار به تسکین تنش ماهیچه و اعصاب شما کمک می‌کند .

بخوانید: کلسترول : هر آنچه که باید در مورد کلسترول بدانید

۷-کاهش علائم سندروم قاعدگی دردناک

بسیاری از زنان از علائم PMS رنج می‌برند . اثر شیر برای تسکین بدن و کاهش عوارضی که زنان در طول چرخه قاعدگی خود تجربه می‌کنند ثابت شده‌است.

۸-تقویت کننده انرژی

خاصیت نوشیدن روزانه شیر برای بسیاری از چیزها عالی است ، اما آیا می‌دانستید که برای افزایش انرژی شما هم عالی است ؟ زمانی که تلاش میکنید و میخواهید در طی روز انرژی داشته باشید  به یک زمان کوچک نیاز دارید تا به یک لیوان شیر سرد دسترسی پیدا کنید بدانید پس از آن هیچ وقت همچین احساس راحتی را نداشته اید  .

۹- از بین برنده سوزش معده

بسیاری از غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند باعث ایجاد سوزش معده در افراد می‌شوند . یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تسکین این درد ، نوشیدن یک لیوان شیر است . احساس سرمایش و استحکام ضخیم شیر به پوشیدن مری و رگ معده برای جلوگیری از سوزش معده کمک می‌کند .

۱۰-مبارزه با بیماری

در چند دهه گذشته ، محققان دریافته اند که خاصیت نوشیدن روزانه شیر به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند . این شامل توانایی آن برای کمک به کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر سکته مغزی است . علاوه بر این ، شیر این توانایی را دارد که تولید کلسترول را از کبد خود کاهش دهد و به بهبود دید چشم کمک کند . برخی از محققان معتقدند که شیر نیز می‌تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها را کاهش دهد .

 حالا که با مزایای زیاد نوشیدن شیر آشنا شده اید  ، ممکن است در این فکر باشید که آیا مهم است که چه نوع شیری می‌نوشید. پاسخ کوتاه نه است . شما می‌توانید شیر بدون چربی ، شیر کم‌چرب ، ۲ % یا کل شیر را انتخاب کنید . همه آن‌ها مزایای مشابهی دارند ، تنها با سطوح مختلف چربی و کالری .

منبع

مطالب مرتبط