دسته‌ها: نیمروز

۲۳ درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل

در این نوشته درباره درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل با استفاده از انواع درمان های گیاهی و طبیعی و خانگی و درمان آرتروز بدون عوارض آشنا می شوید.

اگر درد زانو، دست‌ها، لگن و یا مفاصل دیگر را در بدن خود احساس می کنید. اغلب این یک نشانه رایج از آرتروز است. علاوه بر درد، برخی از علائم: قرمزی و تورم در اطراف محل اتصال مفاصل و سفت شدن آن نواحی و سختی در حرکت دادن آن است. در این مقاله، به شما ۲۳ درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل بدون هیچ گونه عارضه جانبی ارائه می شود. این نوشته بهترین درمان طبیعی برای درمان ورم مفاصل از منابع معتبر است.  برای یاد گرفتن این ۲۳ درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل به طور مفصل به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بخوانید: درمان خانگی آب آوردن زانو: راه های تشخیص و درمان آب آوردن زانو

۱. زردچوبه

زردچوبه در حالی که در حفاظت از پوست به شما کمک می کند   به درمان آرتروز نیز کمک می‌کند.

زردچوبه یکی از بهترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل است. زردچوبه التهاب و درد از جمله ورم مفاصل و حساسیت مفاصل را کاهش می‌دهد. به بیان ساده، فقط باید پودر زرد چوبه را به ادویه کاری  اضافه کنید و آن ها را با هم سرخ کنید و از مزایای آن بهره ببرید . اگر به شیر حساسیت ندارید، شیر (یک لیوان) را با پودر زرد چوبه (با یک چهارم قاشق چای خوری) بجوشانید و قبل از اینکه به رختخواب بروید آن را بخورید. گزینه دیگر استفاده از آب جوش با کمی زرد چوبه و نوشیدن آن است.

۲. چای زنجبیل و زردچوبه

این ترکیب به عنوان یکی از موثرترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل مورد توجه قرار می‌گیرد. زنجبیل و زردچوبه هر دو ضد التهاب هستند و به بهبود روماتیسم و التهاب مفاصل کمک خواهند کرد. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می توانید طبق دستور زیر عمل کنید :

مواد لازم :

آب (۲ فنجان)

۱ / ۲ قاشق چای خوری از زنجبیل

* ۱ / ۲ قاشق چای خوری از زرد چوبه

عسل به عنوان طعم دهنده

دستور العمل :

اول از همه، آب (۲ فنجان) را بجوشانید و نصف قاشق چای خوری از زرد چوبه و زنجبیل را به آن اضافه کنید. حرارت را کاهش دهید و اجازه دهید تا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه جوشیدن طول بکشد. بعد از آن شربت آماده استفاده است میتوانید دوبار در روز از آن لذت ببرید. . این مقداری که درست کرده اید برای  ۲ وعده شما کافی است.

۳. جوانه ماش

ماش نیز یکی از بزرگ‌ترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل است که به لطف وجود  اجزای بسیار سودمندی که در خود دارد یکی از پیش‌نیازهای لازم برای درمان التهاب مفاصل است. در اینجا دستورالعمل‌های دقیقی برای استفاده از آن برای درمان آرتروز وجود دارد:

مواد لازم :

۳ قاشق سوپ خوری جوانه ماش

آب – ۲۵۰ میلی‌لیتر

دو حبه سیر (اختیاری)

کمی فلفل (اختیاری)

کمی نمک (انتخاب کنید)

دستور العمل  :

اول از همه، جوانه ماش را بگذارید برای یک شب خیس بخورد.

* آن را صبح از آب بیرون بیاورید.

* بعد سیر را له کنید.

بعد از آن سیر را به آن اضافه کنید

باید از این ترکیب دو بار در روز مصرف کنید.

* برای اینکه طعم بهتری به آن بدهید می توانید  کمی فلفل و نمک به آن اضافه کنید.

توصیه می‌شود که این مخلوط را حداقل به مدت دو یا سه ماه به طور روزانه مصرف کنید.

۴. نمک اپسوم خیس خورده

اگر به دنبال درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل باشید، نباید نمک اپسوم را فراموش  کنید.

نمک اپسوم دارای سولفات منیزیم است که به نظر ترسناک می‌رسد، اما واقعاً یک ماده بسیار عالی است. در اینجا به مراحل اولیه برای استفاده از آن برای درمان ورم مفاصل می‌پردازیم :

مواد لازم :

نمک اپسوم (۱ / ۲ فنجان)

آب گرم

یک کاسه بزرگ

دستورالعمل :

اول، یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید و سپس نمک اپسوم را اضافه کنید (نصف فنجان). آن را به هم بزنید و سپس آب جوش به این مایع اضافه کنید. گزینه دیگر این است که سعی کنید از یک وان با نمک اپسوم استفاده کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک وان پر از آب‌گرم است و سپس نمک اپسوم را اضافه کنید (۲ فنجان). حداقل ۱۵ دقیقه در وان بمانید

بخوانید: آرتروز چیست + علائم خطر و نشانه های آرتروز در افراد

۵. نوشیدن شیره چغندر

نوشیدن شیره چغندر یکی از موثرترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل است.این محصول حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی با ارزش نظیر کلسیم، منیزیم و پتاسیم است، که برای مقابله با ورم مفاصل در طول سالهای طولانی استفاده مورد استفاده قرار می گرفته است . برای کسب نتایج رضایت‌بخش می‌توانید از آن به شکل زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

شیره چغندر (۱ قاشق سوپ خوری)

آب‌گرم (۱ فنجان)

دستورالعمل :

اولین مرحله این است که آب‌گرم (۱ فنجان) را برداشته و سپس هر روز شیره چغندر (یک قاشق سوپ خوری) در آن ریخته و بعد آن را بنوشید.

۶. برگ گل قاصدک

اگر در جستجوی درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل ل، شما نباید برگ‌های قاصدک فراموش کنید.

این گیاه به طور باور نکردنی سرشار از ویتامین‌های C و A است، برگ‌های قاصدک می‌توانند در ترمیم بافت آسیب‌دیده و همچنین کمک به کبد و برای دفع سموم کبد شما کمک کنند. علاوه بر آن، این گیاه حاوی خواص ضد التهابی است. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می‌توانید به دستور زیر عمل کنید :

مواد لازم :

برگ‌های تازه قاصدک (۳ قاشق چای خوری)، یا یک قاشق چای خوری خشک

آب جوش (۱ فنجان)

برگ‌های تازه (یک مشت) (در صورت تهیه سالاد)

روغن زیتون ارگانیک (در صورتی که سالاد درست کنید)

دستورالعمل :

برای چای تازه قاصدک، فقط باید برگ‌های تازه (۳ قاشق چای خوری) یا یک قاشق چای خوری خشک‌شده را در آب جوش (۱ فنجان) بریزید. . و سپس هر روز دو بار آن را بنوشید. می‌توانید عسل را برای بهتر شدن  مزه به آن اضافه کنید چون قاصدک تلخ است. برای تهیه سالاد، آن‌ها را با کمی روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید  و یا مقداری روغن زیتون روی سالاد بپاشید.

۷. چای بید سفید

در اینجا دستورالعمل‌های دقیقی برای استفاده از بید سفید برای درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل وجود دارد:

مواد لازم:

* تکه های خرد شده بید سفید یا پودر بید سفید (۲ قاشق چای خوری)

آب (۱ فنجان)

لیمو یا عسل برای مزه دار کردن آن

دستورالعمل :

اول از همه آب (۱ فنجان) را بجوشانید . بعد از آن، خرده ها یا پودر بید سفید (۲ قاشق چای خوری) را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بحوشد. بعد از آن، بگذارید نیم ساعت بگذرد تا خنک شود . توصیه می‌شود هر روز دو بار از این چای بنوشید. می‌توانید عسل و لیمو را برای مزه دار کردن به این چای اضافه کنید چون این نوشیدنی خیلی تلخ است.

۸. ترکیب روغن  اکالیپتوس و نعنا

اکالیپتوس و نعنا یکی از موثرترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل به حساب می آیند، به دلیل تسکین درد و خواص دیگرشان . این گیاهان به دلیل ایجاد احساس خنکی که تولید می‌کنند ممکن است به طور موقت موجب تسکین درد  و احساس آرامش شوند که می‌تواند درد آرتروز را برطرف کند. برای اثرات مثبت می‌توانید از آن‌ها به شکل زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

روغن نعنا (۱۰ – ۱۰ قطره)

روغن اکالیپتوس (۱۰ – ۱۰ قطره)

یک – دو قاشق سوپ خوری روغن حامل (بادام، زیتون، دانه انگور و غیره)

یک بطری شیشه‌ای کوچک

دستورالعمل :

اول از همه، ترکیب ۵ – ۱۰ قطره نعنا و اکالیپتوس را با هم مخلوط کنید و مخلوط بعدی با روغن حامل (۱ – ۲ قاشق سوپ خوری). را به آن اضافه کنید، این ترکیب روغن را در یک بطری شیشه‌ای تیره رنگ نگهداری کنید مراقب باشد تا از نور مستقیم خورشید دور باشد زمانی که مفصل‌ها دچار درد شدند از این ترکیب به آن ها بمالید.

روش‌های خانگی قوی دیگری برای ورم مفاصل وجود دارد که در بخش بعدی این مقاله ارائه شده‌است، پس اگر می‌خواهید بیشتر بدانید به خواندن ادامه دهید!

۹. چای سرو کوهی

سرو کوهی یکی از بهترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل است که به علت وجود ترکیبی  به نام “ترپینن فوراول” در آن می تواند درمان موثری برای درد مفاصل باشد. برای نتیجه بهتر می‌توانید این گیاه را به شکل زیر مصرف کنید:

مواد لازم:

میوه‌های خشک سرو کوهی (۱ قاشق سوپ خوری)

آب تازه (۱ فنجان)

عسل (اختیاری)

دستورالعمل :

اول، آب تازه (۱ فنجان) بگذارید جوش بیاید . سپس میوه‌های سروکوهی (۱ قاشق سوپ خوری) را در یک لیوان بریزید. بعد از آن، آب جوش را روی این دانه‌ها بریزید و حدود بیست دقیقه اجازه دهید تا خیس بخورد . بهتر است هر روز یک لیوان ۱ فنجان از آن بنوشید شما می توانید برای بهتر شدن طعم آن کمی عسل به آن اضافه کنید.

هشدار: در حالی که باردار هستید، چای سرو کوهی را مصرف نکنید.

۱۰. کشمش طلایی و عرق سرو کوهی

مواد لازم:

عرق سرو کوهی (حدود ۱ / ۲ فنجان)

کشمش طلایی (۱ فنجان)

ظرف کم‌عمق

دستورالعمل :

کشمش طلایی (۱ فنجان) را در یک ظرف کم‌عمق بریزید و سپس عرق سرو کوهی را  روی آن بریزید. با یک حوله روی ظرف را بپوشانید و آن‌ها را در جایی تاریک نگه دارید تا این که این عرق سرو کوهی تبخیر شود (حدود دو هفته). حالا نه تا از کشمش را هر روز بخورید، به خاطر داشته باشید که این تاثیر این روش درمانی بعد از چند هفته استفاده از کشمش ها ظاهر می شود.

۱۱٫زیره سیاه

زیره سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است. بعلاوه, سالیسیلیک اسید موجود در زیره سیاه باعث تسکین درد می شود . برای درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل , از روش زیر استفاده کنید:

زیره سیاه (۲ قاشق چای خوری) در آب (یک لیوان) اضافه کنید.

* این مخلوط را بجوشانید تا وقتی که سه چهارم از مقدار اولیه آن تبخیر شود.

اجازه دهید تا چای خنک شود.

این نوشیدنی را قبل از خواب و بعد از بیدار شدن, بنوشید.

بخوانید: آرتروز گردن: ۶ نشانه آرتروز گردن + روش تشخیص و درمان

۱۲-رازیانه

استفاده از رازیانه یکی از بهترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل است. عصاره(مواد مغذی موجود در رازیانه) رازیانه باعث افزایش خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود. بعلاوه, آنتول که مولفه اصلی عصاره رازیانه است به کاهش التهاب کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین c در رازیانه رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند که به نوبه خود از وخامت و درد مفاصل در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز جلوگیری می‌کند. در اینجا روش هایی برای استفاده از رازیانه در درمان ورم مفاصل توضیح داده شده است :

دانه رازیانه را بردارید و سپس آن‌ها را در هاون له کنید.

* آب‌گرم (یک فنجان)

بعد از آن, این دانه رازیانه را در یک فنجان قرار دهید و سپس آب داغ را روی آن بریزید.

* روی آن را بپوشانید و بگذارید برای حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد.

حالا این چای معطر در اختیار شماست.

می‌توانید این چای را دوتا سه بار در روز بنوشید .

۱۳- دانه‌ شنبلیله

دانه‌های شنبلیله سرشار از فیبر و پروتئین و حاوی بسیاری از ترکیبات مفید دیگر نظیر آهن, ویتامین a, ویتامین c, ویتامین b1, فسفات, ساپونین, فلاونوئیدها و دیگر آلکالوئیدها هستند. علاوه بر این, به دلیل خواص ضد التهابی دانه‌های شنبلیله, به طور سنتی برای تسکین درد ناشی از ورم مفاضل و نقرس مورد استفاده قرار می گرفته اند. در اینجا راه‌هایی برای درمان ورم مفاصل در دست‌ها با کمک بذر شنبلیله آورده شده‌است:

اول از همه, دانه‌های شنبلیله (یک قاشق چای خوری) را یک شب بگذارید تا خیس بخورد. صبح, آب را ظرف را دور بریزید و سپس دانه‌ها را بجوید.

گزینه دیگر برای استفاده از این گیاه مصرف پودر دانه شنبلیله است . اول از همه, یک قاشق چای خوری از این پودر را به آب ولرم مخلوط کنید (یک فنجان) و این مخلوط را در صبح هر روز برای حدود ۳ – ۲ ماه در حالت ناشتا بنوشید .

همچنین, شما می‌توانید از دانه شنبلیله یا پودر شنبلیله در  ادویه کاری یا آبگوشت استفاده کنید.

به خواندن این نوشتار برای آشنایی با دیگر درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل ادامه دهید!

۱۴-زنجبیل

ریشه زنجبیل یکی از بهترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل درمان‌های خانگی برای ورم مفاصل است. این گیاه نه تنها درد مفاصل را کاهش می‌دهد بلکه بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند اسهال, قولنج, تهوع و بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

پودر دانه شنبلیله ۵۰ گرم

پودر زنجبیل ۵۰ گرم

زردچوبه ۵۰ گرم

دستورالعمل :

تمام این ترکیبات را با هم مخلوط کنید.

سپس این مخلوط را در ظرف غیرقابل‌نفوذ هوا نگه دارید.

سپس یک قاشق چای خوری از این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید آن را با کمی آب‌گرم مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید.

۱۵- ماساژ با کافور و روغن خردل

ماساژ دادن مفاصل ورم کرده و دردناک با روغن‌های گیاهی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای ورم مفاصل است. برای درمان این مشکل, در اینجا دستورالعمل دقیقی وجود دارد:

مواد لازم :

۱ فنجان روغن خردل

کافور – ۱۰ گرم

دستورالعمل:

اول, روغن خردل را در یک تابه بریزید.

سپس کافور را به روغن اضافه کنید.

این روغن را تا زمانی که کافور کاملاً حل شود, حرارت دهید.

بگذارید کمی خنک شود تا ولرم شود.

اکنون به آرامی مفاصل خود را با روغن ولرم ماساژ دهید.

۱۶. دانه کنجد

کنجد سرشار از  اسیدهای چرب، منیزیم، مس و کلسیم است که به کاهش التهاب و درد نیز کمک می‌کنند. در اینجا روش‌های ساده استفاده از آن برای درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل بیان می شود:

کمی پودر کنجد  را در غذاهای خود بریزید و سپس آن را در طول نهار و نیز شام بخورید.

یک روش دیگر این است که یک شب بذر کنجد سیاه را در آب بخیسانید (یک فنجان). حالا این مخلوط را صبح استفاده کنید.

۱۷. درمان با آب میوه

در اینجا توصیه‌هایی برای استفاده از آب‌میوه که که در درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل به شما کمک می کند بیان شده است :

هویج ،کلم و آب کرفس با جعفری (ترکیب شوند ).

آب سیب‌زمینی. برش‌های نازک سیب زمینی را در طول شب در آب بیندازید و خیس کنید (یک لیوان). و صبح این عصاره را بنوشید.

آب گیلاس.

هویج ، چغندر و آب خیار

سیر و آب تربچه.

اگر می‌خواهید درمان‌های خانگی دیگر را برای ورم مفاصل بیابید ، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

۱۸. رژیم درمانی

رژیم غذایی مناسب یکی از درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل است. بنابراین، یک رژیم کم‌چرب که  کربوهیدرات بدن را به طور کامل از طریق مصرف حبوبات و سبزیجات تامین کند می تواند به شما در درمان این بیماری کمک زیادی بکند . این نوع رژیم غذایی به کاهش چربی در شریان‌های کوچکی که خون را به مفاصل منتقل می‌کنند، کمک می‌کند. این به این معنی است که مفاصل ویتامین، مواد معدنی، اکسیژن و دیگر مواد مغذی را از طریق بسیاری از غذاها و گیاهان جذب می کنند که در صورتی که این گیاهان و غذاها به درستی انتخاب شده باشند برای درمان آرتروز مفید خواهند بود. برای رسیدن به نتایج فوری، برخی از  رژیمهای غذایی مناسب برای پیروی از آن‌ها آورده شده‌است:

بخوانید:‌آرتروز زانو: ۸ درمان آرتریت زانو + علائم و دلایل آرتروز زانو

دفع مسمومیت بدن

ابتدا آب لیمو (۲ قاشق چای خوری) با آب‌گرم (یک لیوان) با عسل (۱ قاشق چای خوری) مخلوط کنید. دو بار در هر روز صبح و بعد از ظهر آن را بنوشید.

سوپ سبزیجات و آب‌میوه در برنامه غدایی خود داشته باشید که با مواد ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان‌ها درست شده باشند. برای مثال، عصاره چغندر، خیار را با هویج با هم مخلوط کنید و از آن در غذاهای خود استفاده کنید که بسیار مفید می باشد .

از غذاهای تولید کننده گاز پرهیز کنید که منجر به نفخ  می‌شود. این سبزیجات شامل گل‌کلم، اسفناج، کلم بروکلی، کلم، سیب‌زمینی و بامیه است.

نکات مهم دیگر برای رژیم غذایی درمان آرتروز دست

* سالاد سبزی با یک تزیین ساده با آب لیمو و کمی نمک را در رژیم خود داشته باشید.

* از میوه‌ها مانند سیب، پرتقال، انبه هندی، انگور و غیره استفاده کنید.

سبزیجات مثل کدو، کدوتنبل، کدوی سبز را در رژیم غذایی خود جای دهید.

از گشنیز، زنجبیل،  آنقوزه، زیره سبز، سیر، زرد چوبه و رازیانه به عنوان چاشنی در غذا و  ماست، سالاد و غیره خود استفاده کنید.

از غذاهای تند و داغ و سرخ‌شده نیز اجتناب کنید.

از نوشیدن بیش از حد، الکل، شکر سفید، قهوه، ماست، کاکائو، شکلات و سیگار اجتناب کنید.

۱۹-  ماساژ

به طور شگفت‌انگیز، ماساژ دادن با روغن خردل نیز به عنوان بهترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل در نظر گرفته می‌شود. روغن به عنوان یک پماد طبیعی عمل می‌کند و هم چنین جریان خون را تحریک می‌کند. برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید به روش زیر عمل کنید:

کمی روغن خردل حرارت دهید تا کمی گرم شود. بعد آن را به آرامی روی مفصل دردناک خود بمالید. بعد از آن با پوشش پلاستیکی آن را بپوشانید بعد با  حوله‌های گرم روی آن را ببندید. توصیه می‌شود برای تاثیر بیشتر این درمان را هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید تکرار کنید.

همچنین خوب است به صورت مداوم، از مقدار کمی روغن اکالیپتوس استفاده کنید. یا، روغن اکالیپتوس و گالتریا را با هم مخلوط کرده و سپس آن را روی مفصل خود بمالید. برای این روش، نیازی نیست از کمپرس داغ استفاده کنید.

۲۰. روغن ماهی

همان طور که می دانید اسیده‌ای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی دارای یک عامل ضد التهاب هستند و می‌تواند به کاهش درد کمک کند. برای گرفتن نتایج بهتر از به روش زیر از آن می توانید استفاده کنید:

به سادگی روزانه روغن ماهی (۱ – ۲ قاشق چای خوری) مصرف کنید.

* همچنین، صبح ها می‌توانید از مکمل‌های روغن ماهی وقتی ناشتا هستید استفاده کنید تا سختی تحرک مفاصل در صبح را به طور موثر کاهش دهید.

علاوه بر مکمل‌ها، بهتر است ماهی های آب سرد و نیز دیگر محصولات طبیعی مانند دانه کتان که غنی از اسیده‌ای چرب امگا ۳ هستند را نیز بخورید.

۲۱- یونجه

یونجه یکی از موثرترین درمان خانگی آرتروز دست‌ و ورم مفاصل محسوب می‌شود زیرا حاوی مواد معدنی بسیار بالاست و به تنظیم ph کمک می‌کند. در اینجا از دستورالعمل‌های گام‌به‌گام برای استفاده از آن برای ورم مفاصل را بیان می‌کنیم:

می‌توانید یک فنجان چای با دانه‌های یونجه تهیه کنید. تمام چیزی که شما نیاز دارید نصف قاشق چای خوری بذر یونجه را به آب جوش اضافه کنید (یک فنجان). اجازه دهید تا حدود نیم ساعت با یک سرپوش به آرامی حرارت ببیند. توصیه می‌شود که این درمان دو بار در روز برای کاهش التهاب انجام شود.

همچنین می‌توانید کپسول‌های یونجه را که در بازار موجود هستند خریداری کرده و سپس می‌توانید هر روز مصرف کنید.

۲۲ – گیلاس

به طور کلی, گیلاس منبع بسیار خوبی از پتاسیم و منیزیم است که هر دو می‌توانند به بیماری روماتوئید کمک کنند. پتاسیم به کاهش التهاب کمک می‌کند در حالیکه منیزیم یک مسکن طبیعی است. باید هر روز ۸ تا ۱۰  دانه گیلاس بخورید. می‌توانید از آلبالو استفاده کنید. در اینجا به روش آسان برای درمان ورم مفاصل با گیلاس اشاره می کنیم:

می‌توانید به سادگی شربت گیلاس بنوشید. تنها کاری که باید بکنید این است که تعدادی گیلاس‌ را چند دقیقه بجوشانید تا این که یک شهد شیرین و سفت درست شود. پیشنهاد می‌شود هر روز برای مدت چند ماه این شربت را بنوشید.

۲۳- گل گاوزبان اروپایی

خصوصیات ضد التهابی گل گاوزبان می تواند به کاهش علائم ورم مفاصل کمک کند. برای درمان ورم مفاصل, می‌توانید از آن به صورت زیر استفاده کنید:

* به طور مرتب این روغن را به منطقه آسیب‌دیده خود ماساژ دهید تا به درمان نرمی و ورم مفاصل کمک کنید.

گزینه دیگر نوشیدن روغن دانه گل گاوزبان (یک قاشق چای خوری) برای تسکین درد است.

مطالب مرتبط