دسته‌ها: نیمروز

با استفاده از آون توستر این ۵ غذا را بپزید

گر می‌خواهید بدانید که چه چیزهایی می‌توان با آون توستر درست کرد یا درباره استفاده از آون توستر، دمای توستر برای کیک، درجه بندی توستر، غذا با توستر، با آون توستر چه غذاها و کیک‌هایی می‌توان درست کرد و کارایی آون توستر در آشپزخانه با ما همراه شوید.
در این مطلب اطلاعاتی درباره آشپزی با آون توستر، طرز استفاده از توستر، دمای توستر برای کیک، درجه بندی توستر، دفترچه راهنمای آون توستر، پخت کیک در آون توستر و طرز تهیه کیک با آون توستر می‌خوانید.
وقت آن رسیده که از گرم‌کردن پیتزای یخ‌زده یک مرحله بالاتر بیایید. آون توستر می‌تواند فراتر از این کار به شما کمک کند. استفاده از مزایای آون توستر برای فراهم‌کردن صبحانه‌ای دلچسب بسیار لذت‌بخش است، اما آون توستر‌ها کار‌های دیگری هم می‌توانند انجام دهند. نه‌تن‌ها می‌شود با این دستگاه‌ها اسنک و غذا‌های روز قبل را گرم کرد، بلکه از آن‌ها می‌شود به‌عنوان فر روی کابینتی نیز استفاده نمود. آون توستر شاید کوچک باشد، اما چالاک و همه‌فن‌حریف و به‌شکلی شگفت‌انگیز پرتوان است. این دستگاه‌ها نسبت به فر‌های بزرگ زودتر گرم می‌شوند و دمای آشپزخانه را هم به‌اندازه‌ی آن‌ها بالا نمی‌برند (که در گرمای تابستان قابلیت بسیار مهمی است). بعضی از مدل‌ها می‌توانند با هوای داغ غذا‌ها را سرخ نیز کنند.
با آون توستر می‌شود پیتزا‌های خوشمزه‌ای پخت. سبزیجات نیز در آن به خوبی برشته و ترد می‌شوند. از پس گوشت و سوسیس نیز برمی‌آید. وقتی دل‌تان هوس شیرینی و کلوچه می‌کند، با این دستگاه کوچک دیگر مجبور نیستید به‌اندازه‌ی کل خانواده شیرینی بپزید. به اندازه‌ی مصرف خودتان بپزید و لذت ببرید. بدیهی است که آون توستر‌ها محدودیت‌هایی هم داشته باشند. اگر بخواهید در چشم‌به‌هم‌زدنی غذای داغ تحویل بگیرید، همچنان باید سراغ مایکروفرتان بروید؛ و هیچ‌چیزی نمی‌تواند سرعت پخت‌وپز را مثل زودپز کاهش دهد. اما همه‌ی این حرف‌ها به این معنی نیست که مجبورید برای کارکشیدن از آون توستر به ناگت مرغ و تکه‌های ماهی بسنده کنید. ما در اینجا غذا‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم که هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردید بشود در آون توستر آماده‌شان کرد. اما وقتی این کار را بکنید، تعجب می‌کنید که چرا تا قبل از آن این کار را نکرده بودید.
خوراک‌های معمول آون توستر
اول درباره‌ی کار‌های ابتدایی‌ای که می‌شود با آون توستر انجام داد حرف بزنیم. از آون توستر، به‌غیر از توست‌کردن نان صبحانه، به‌صورت عادی برای گرم‌کردن غذا‌های یخ‌زده نیز استفاده می‌شود. از این قابلیت آون توستر می‌توان برای گرم‌کردن همه جور غذایی استفاده کرد، از ناگت مرغ تا پیتزای یخ‌زده و ساندویچ‌های داخل یخچال مانده.
برشته‌کردن سبزیجات
نیم ساعت به وقت شام مانده و دل‌تان می‌خواهد کنار بشقاب غذا مقداری سبزیجات پخته‌شده هم بگذارید. آون‌توستر در خدمت شما است. سبزیجاتی را که در اختیار دارید آماده کنید، و آن‌ها را در یک سینی کوچک بگذارید. همراه اکثر فر‌های رومیزی سینی مخصوص‌شان نیز قرار دارد، فقط کافی است داخل جعبه را نگاه کنید. از جمله سینی‌هایی که معمولاً همراه دستگاه فروخته می‌شود سینی برشته‌کردن (۹ تا ۱۳ اینچ)، قفسه‌ی مخصوص کباب‌کردن مرغ، و سینی پیتزا است. حتی بعضی از دستگاه‌ها برای پختن غذا با هوای داغ قفسه و سبد مخصوص دارند.
کلم بروکسل
من عاشق این کلم هستم، هرچند می‌دانم که احتمالاً بعضی‌ها از شوق من نسبت به این صیفی بهره‌ای نبرده‌اند. به‌هرحال، اگر کلم بروکسل را برشته کنید و به حداقل ممکن به آن چاشنی بزنید طعم‌شان عالی می‌شود. برای این کار، تنها چیزی که برای این کار لازم دارید این است کلم را ۱۶ دقیقه در دمای ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد (۴۲۵ درجه‌ی فارنهایت) قرار دهید، و قبل از آن هم ۵ دقیقه فر را گرم کرده باشید. کلم‌های من همان‌جوری که دوست‌شان دارم از فر بیرون می‌آیند: ترد و به رنگ قهوه‌ای قشنگ، و داخل‌شان هم هنوز نرم است. اگر می‌خواهید خوشمزه‌تر باشد، آن‌ها را یکی دو دقیقه زودتر از فر در بیاورید.
سیب‌زمینی تنوری
قبول دارم، سیب‌زمینی بیش از سبزیجات سالم نشاسته دارد. بااین‌حال، وقتی آن‌ها را داخل آون توستر می‌پزید، آن‌قدر طعم‌شان خوب می‌شود که اصلاً به این چیز‌ها فکر نمی‌کنید. دو سیب‌زمینی بزرگ را بشویید و پوست بگیرید، و همزمان، بگذارید فر به دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد (۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت) برسد. بعد روی آن‌ها روغن زیتون بمالید، و کمی فلفل و نمک نیز بزنید. بعد از اینکه با چاقو در هر دو طرف آن‌ها شکافی ایجاد کردید، به‌مدت ۵۰ دقیقه بگذارید بپزد. بعد، با احتیاط آن‌ها را بیرون بیاورید، با چاقو بازشان کنید، و داخل آن‌ها را با پنیر چدار و کره پر کنید. نتیجه‌اش شاهکار است. بیرون سیب‌زمینی‌ها ترد و داخل‌شان نرم و سبک و به‌شدت خوشمزه می‌شود. اگر عجله دارید، از مایکروفرتان کمک بگیرید. می‌توانید مدت برشته‌شدن را به بیست دقیقه کاهش دهید. فقط کافی است قبل از آن، به‌مدت ۶ دقیقه سیب‌زمینی‌ها را داخل مایکروفر بگذارید.
سوسیس
گاهی وقت‌ها، هیچ‌چیزی مثل سوسیس جواب نمی‌دهد. وقتی گرسنگی فشار می‌آورد، به فهرست کار‌هایی که آون‌توستر می‌تواند برای‌تان انجام دهد نگاهی بیندازید. سوسیس‌ها را داخل سینی برشته‌کردن بیندازید و تمام. گرم‌کردن آون‌توستر تا دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی؛ راد ۵ دقیقه وقت می‌برد. بعد از سی دقیقه هم سوسیس‌ها کاملاً پخته شده‌اند. بااین‌حال، من توصیه می‌کنم که بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ی دیگر هم به پختن‌شان ادامه دهند. البته باید حواس‌تان موقع پخت سوسیس‌ها جمع باشد. سوسیس‌ها موقعی که داخل فر قرار می‌گیرند آب به بیرون می‌پاشند. آماده باشید که اگر نشانه‌ی دود یا حتی بدتر از آن، آتش، را دیدید فوراً دستگاه را خاموش کنید.
دنده
من توصیه نمی‌کنم که کل قفسه‌ی توستر را با دنده پر کنید. پختن چنین حجمی از دنده ۵ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. به‌جای این کار، اول دنده‌ها را داخل زودپز بپزید. به آن‌ها کمی نمک و ادویه‌جات بزنید. سی دقیقه برای پخت‌شان کافی است. بخار زودپز را فوراً خالی کنید. دنده‌ها را فوراً از قابلمه دربیاورید. بعد، روی دستمال‌کاغذی بگذارید و سس باربکیو روی آن بریزید. دنده‌ها قرار است داخل آون توستر بروند. آون‌توستر را روی دمای ۳۰۰ درجه‌ی سلسیوس و همرفت کامل قرار دهید. بعد از ده دقیقه دنده‌ها آماده هستند.
کلوچه و شیرینی
دفعه‌ی بعد که هوس چیز شیرین کردید، به‌جای فر بزرگ زیر اجاق، سراغ آون توستر بروید و به‌اندازه‌ی مصرف خودتان کلوچه و شیرینی بپزید. وقتی از آون‌توستر استفاده می‌کنید، تمیزکاری‌های بعدش آسان‌تر می‌شود، ضمن اینکه هر طرف که بروید شیرینی‌ای وجود ندارد که وسوسه‌ی خوردن‌اش ذهن‌تان را مشغول کند. موقع پخت‌وپز با آون توستر سه چیز را در ذهن‌تان داشته باشید. اول اینکه، روی همه‌ی بسته‌های کاغذ روغنی نوشته شده که از آن‌ها در آون توستر استفاده نکنید. دلیل این توصیه این است که احتمال دارد کاغذ به المنت فر بچسبد و آتش بگیرد. اگر می‌خواهید از این کاغذ‌ها در آون توستر خود بگذارید، حواس‌تان به این خطر باشد.
دوم، خیلی از ظرف‌های شیشه‌ای را نمی‌توان داخل توستر گذاشت؛ بنابراین اگر می‌خواهید داخل دستگاه‌تان کیک بپزید، مواد کیک را داخل ظرفی فلزی بریزید.
سوم، از آنجا که در حالت فر نسبت به حالت برشته‌کردن باید دما دقیق‌تر تنظیم شود، باید حواس‌تان باشد که دمای توستر به اندازه‌ی مناسب رسیده باشد.
می‌توانید از دماسنج خود دستگاه کمک بگیرید و یا می‌توانید یک سری از شیرینی‌ها را داخل توستر بگذارید تا ببینید خوب می‌پزند یا نه. اگر می‌خواهید کلوچه بپزید، بگذارید کمی بیشتر از آن چیزی که در دستور آمده است در دستگاه بماند، یا دمای آون‌توستر را بالاتر ببرید، تا نتیجه‌ی دلخواه‌تان به‌دست بیاید.
پیتزا و سرخ‌کردنی‌های باقیمانده از روز قبل
پیتزای سرد وقتی داخل مایکروفر قرار می‌گیرد تبدیل به چیز شل و وارفته‌ای می‌شود. همین عاقبت منتظر سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌هایی است که داخل ماکروفر می‌روند. اگر می‌خواهید دچار چنین وضعیتی نشوید، از آون توستر کمک بگیرید. هیچ دستگاه روی میزی دیگری جز دستگاهی که با هوای داغ غذا می‌پزد نمی‌تواند این غذا‌ها را سالم به مقصد برساند. آون توستر غذا را تا عمق‌اش گرم می‌کند، ضمن اینکه تردی لایه‌ی بیرونی آن را هم حفظ می‌کند. راستش را بخواهید، یک بار که از آون توستر برای گرم‌کردن پیتزا استفاده کنید، دیگر هیچ‌وقت سراغ مایکروفر برنمی‌گردید.
مطالب مرتبط