دسته‌ها: نیمروز

برنامه کامل رژیم لاغری سیب : رژیم سیب چیست؟

این روزها نام رژیم لاغری سیب را بسیار شنیده اید. رژیم لاغری سیب و برنامه غذایی رژیم لاغری سیب و رژیم سیب چگونه است و چطور با رژیم سیب لاغر شویم را درادامه بخوانید.

حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که میگویند خوردن یک سیب در روز باعث می‌شود از رفتن به دکتر بی نیاز شوید، اما تامی فلین یکی از متخصصان تغذیه بیان می‌کند خوردن روزی سه عدد سیب به کاهش وزن کم می کند. تامی فلین یک رژیم به عنوان رژیم لاغری سیب را ابداع کرده است که بر اساس آن ادعا دارد طی ۱۲ هفته ۷٫۵ کیلو وزن کم می‌کنید. در واقع این نوع رژیم غذایی، مکمل دیگر برنامه های غذایی است. برای انجام این کار ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

بخوانید : رژیم هفت روزه لاغری : برنامه لاغری لاغری ۷ روزه

برنامه کامل رژیم لاغری سیب

تحقیقات نشان می‌دهد افراد بالغی که قبل از وعده غذایی خود یک عدد سیب کامل را می‌خورند نسبت به کسانی که مستقیم سراغ وعده غذایی خود می‌روند ۱۵ درصد کالری کمتری دریافت می‌کنند. دلیل چنین اتفاقی حجم بالای فیبر محلول وغیر محلول در سیب است که باعث می شود برای زمان طولانی تری احساس سیری کنید. خوردن سه عدد سیب با پوست ۳ گرم فیبر محلول به بدن می‌رساند. وقتی به کمک رژیم وزن کم می‌کنید، مجبور هستید از حجم غذای خود کم کنید پس این خطر وجود دارد که بعضی از نیازهای بدن را برطرف نکنید. وقتی بخشی از رژیم غذایی همیشه ثابت باشد مسلما همه مواد مغذی را دریافت نمی‌کنید و این ایراد به رژیم لاغری سیب وارد است. بهترین روش در یک رژیم غذایی متعادل آن است که تنوع غذایی داشته باشد. سیب مواد مغذی زیادی دارد و بسیار پرفایده است اما اینکه فقط با سیب رژیم بگیرید، امکان پذیر نیست.

در ادامه می خواهیم یک برنامه رژیمی ۵ روزه با سیب به شما معرفی کنیم که می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک زیادی کند.

دستورات روزانه رژیم لاغری سیب

روز اول رژیم لاغری سیب

صبحانه: دو عدد سیب

ناهار: یک عدد سیب

شام: سه عدد سیب

لازم به ذکر است باید در طول روز اول دو لیتر آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند و عملکرد اندام‌های مغز و قلب شما بهبود یابد. شاید روز اول این رژیم برای شما خیلی سخت باشد اما تسلیم نشوید و ادامه دهید.

بخوانید: رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن: برنامه غذایی برای کاهش وزن

روز دوم رژیم لاغری سیب

صبحانه: یک عدد سیب، یک لیوان شیر سویا

ناهار: یک عدد سیب، سالاد با سبزیجات، دو عدد هویچ و نخود فرنگی برای چاشنی آن می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

شام: دو عدد سیب کامل

در روز دوم شما وعده‌های متنوع‌تری دریافت می‌کنید که حاوی مواد مغذی فراوانی هستند. نوشیدن آب را در این روز هم ادامه دهید.

روزم سوم رژیم لاغری سیب

صبحانه: یک عدد سیب، تخم مرغ همزده شده یا اسکرامبل، تکه‌ای نان تست سبوس دار

ناهار: یک عدد سیب، سالاد خیار، گوجه فرنگی، پیاز و برگ نعناع و نخود پخته

میان وعده: یک فنجان ماست کم چرب

شام: یک عدد سیب، سالاد بروکلی با هویچ و بوقلمون

در روز سوم شما به مقداری پروتئین برای افزایش متابولیسم و هضم نیاز دارید. نوشیدن آب را نیز فراموش نکنید.

روز چهارم

صبحانه: یک عدد سیب و استفاده از برگ‌های کلم برای یک اسموتی

ناهار: یک عدد سیب، برخی از سبزیجات گریل شده

میان وعده: یک پرتقال یا مقداری کم هندوانه

قبل از شام: یک فنجان چای سبز ساده

شام: یک عدد سیب با مقداری برگ کاهو

در روز چهارم رژیم لاغری سیب تنوع غذایی بیشتری را دریافت می‌کنید. با این مواد به ویژه پرتقال و هندوانه واقعا سیر می‌شوید.

روز پنجم

صبحانه: یک عدد سیب، یک تخم مرغ پخته شده

ناهار: یک عدد سیب و سبزیجات گریل شده یا سوپ رقیق

میان وعده: چند دانه بادام یا یک هلو

قبل از شام: یک فنجان چای سبز

شام: یک عدد سیب، یک تکه ماهی و مارچوبه پخته شده

شما در روز پنجم رژیم لاغری سیب هستید و مقدار کربوهیدرات، چربی و پروتئین بدن خود را کنترل کرده‌اید. اکنون متابولیسم شما بهبود می‌یاد و سوزاندن کالری را ادامه می‌دهد.

مواد غذایی مختلفی مانند گوشت‌های لاغری مانند ماهی یا سبزیجات آبپز وجود دارند که می‌توانید جایگزین کنید. گفتنی است فقط سیب زمینی را جایگزین هیچ یک از این غذاها نکنید.

لازم به ذکر است در مورد این رژیم حقایقی را بیان کنیم. در حقیقت شما ممکن است با خوردن سیب مریض شوید و بدنتان با این میوه نسازد. رژیم در روزهای اول دشوار است. ممکن است معده‌تان ناراحت شود. ممکن است خسته و ضعیف شوید. این برنامه یک رژیم متعادل است. تمام غذاهایی که در این برنامه می‌خورید سالم هستند.

مطالب مرتبط