لیموناد ذغال فعال :‌ از بین بردن نفخ با زغال فعال

نفخ وضعیتی اذیت کننده است که باد معده ایجاد می کند. در این مطلب اطلاعاتی درباره از بین بردن نفخ معده با لیموناد ذغال فعال بخوانید.

زغال فعال یکی از موادی بادارزشی است که امروزه در صنایع مختلف اعم از خمیردندادن تا محصولات پوستی استفاده می‌شود. در واقع زغال فعال یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم است که به راستی از زغال یعنی مواد دارای کربن مانند چوب به دست می‌آید. زمانی که زغال یا همان charcoal در دمای بالا و در محیط خلأ و بدون اکسیژن حرارت داده می‌شود، توسط گرمادهی با گاز اکسید کننده یا مواد شیمیایی دیگر فعال شده و به پودری سیاه رنگ تبدیل می‌شود که همان کربن خالص است.

فعال شدن ذغال چیست؟

در نتیجه فعال شدن این زغال، قابلیت‌های آن افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند مواد گوناگونی را جذب کند. با تبدیل شدن زغال به پودر، می‌توان آن را در سطح بیشتری پخش کرد تا به نقاط مختلف نفوذ کند، درون منافذ وارد شود و سموم و دیگر مواد مضر بدن را جذب کند. زغال فعال جدیدترین ماده سم‌زدا به شمار می‌رود. علاوه بر خواص زیبایی که در مورد زغال فعال بسیار گفته می‌شود، این ماده با نفخ و گاز روده هم مبارزه می‌کند. شما می‌توانید آن را به صورت قرص یا کپسول استفاده کنید، باکتری‌های روده را جذب می‌کند و نفخ شکم را از بین می‌برد. اما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه لیموناد زغال را آموزش دهیم.

این زغال توانایی‌های بالقوه‌ای دارد، در حقیقت می‌توند از نفخ و گاز معده جلوگیری کند. اسهال را درمان و سطح کلسترول را پایین بیاورد.

مزایای لیموناد ذغال فعال

با توجه به ویژگی‌های زغال فعال، این ماده می‌تواند سموم و مواد شیمیایی قبل از اینکه جذب معده شما شوند از بین ببرد. از همین رو شما می‌توانید از زغال فعال به عنوان یک نوشیدنی استفاده کنید. جالب است بدانید از این ماده به عنوان یک پادزهر استفاده می‌شده است. مهم است یادآوری کنیم که زغال می‌تواند در فرآیند جذب بدن دخالت کند. زغال نباید هر روز یا کمتر از ۹۰ دقیقه قبل یا بعد از وعده غذایی، ویتامین‌ها و داروها مصرف شود.

گفته می‌شود اگر از زغال فعال استفاده کنید از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوید. با توجه به مطالعات انجام شده محققان دریافتند که این ماده می‌تواند در کاهش نفخ و متورم شدن شکم مرتبط با گاز موثر باشد.

همچنین قادر است به درمان اسهال کمک کند، عملکرد کلیه‌ را افزایش دهد . سطح کلسترول را پایین بیاورد.

بخوانید: از بین بردن لکه‌ های پوستی :‌ چطور از شر لکه‌های پوست خلاص شویم؟

با این حال بسیاری از یافته‌های علمی به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد و امروزه به تحقیقات بیشتری نیاز است. همیشه به مقدار زغال فعال توجه داشته باشید. مقدار بسیار کم، کمتر از ۴/۱ قاشق چایخوری کافی است. توجه داشتید که نباید هر روز از این ماده استفاده کنید.

تهیه لیموناد ذغال فعال

مواد لازم جهت این لیموناد معجزه آسا

۴/۱ قاشق چایخوری زغال فعال

۴ لیوان آب تصفیه شده

۲ عدد لیمو، یا آب لیمو

۲ الی ۴ قاشق چایخوری عسل، شربت افرا یا شربت آگاوه

ابتدا زغال، آب و آب لیمو و شیرین کننده را در یک پارچ به خوبی هم بزنید و سپس آن را خنک بنوشید.

شما می‌توانید این نوشیدنی را در یخچال بگذارید و پس از خنک شدن بنوشید.

این نکته را توجه داشته باشید که مصرف زیاد زغال موجب استفراغ می‌شود. همچنین نباید زغال را هنگام مصرف دارو یا خوردن میوه و سبزیجات استفاده کنید. زیرا ممکن است در فرآیند جذب دخالت کند. دوباره یادآوری می‌کنید که زغال فعال را هر روز مصرف نکنید.

مطالب مرتبط