دسته‌ها: نیمروز

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن: برنامه غذایی برای کاهش وزن

برای داشتن یک تناسب اندام و لاغر کردن در وهله اول باید از یک رژیم لاغری مناسب پیروی کنید. در این مطلب درباره رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن و برنامه غذایی کاهش وزن بخوانید. امروزه تبلیغات زیادی در مورد رژیم‌های لاغری مشاهده می‌کنید که هر کدام ادعا می‌کنند وزن شما را کوتاه ترین زمان پایین می‌آورند. از آنجایی که هیچ غذای سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد که به یک باره وزن شما را پایین بیاورد اما برخی خوراکی‌ها می‌توانند به شما در رسیدن به هدفتان که لاغری است کمک کنند. این خوراکی دارای فیبر بالا که شما را سیر نگه می دارند هستند. بهتر است همیشه یک رژیم لاغری طبیعی و مفید را انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی هشت خوراکی مفید برای لاغر شدن بپردازیم.

بخوانید: کاهش وزن سریع در یک ماه: چطور در یک ماه وزن کم کنیم؟

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

آووکادو

آووکادو یکی از میوه‌های رژیم لاغری محسوب می‌شود. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر رژیمی، پتاسیم و  فیتوکمیکال‌ها است. افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند معمولا از شاخص توده بدنی، وزن بدنی و اندازه دور کمر کمتری برخوردار هستند. مطالعات نشان می‌دهد آووکادو نسبت به دیگر میوه‌ها و سبزیجات کالری بیشتری دارد. ترکیب فیبر و چربی رضایتبخش آووکادو به لاغر شدن شما کمک بسیاری می‌کنند. از همین رو می‌توانید چند تکه آووکادو را به سالاد، ساندویچ خود اضافه و میل کنید.

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن: تخم مرغ

خواص و اهمیت تخم مرغ بر کسی پوشیده نیست. همانطور که ممکن است بدانید تخم مرغ یک پروتئین با کیفیت بالا است که چربی‌ها و مواد مغذی مانند ویتامین D و کولین دارد. از آنجایی که تخم مرغ یک پروتئین مفید است خوردن آن در وعده صبحانه به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند زیرا موجب سیری می‌شود و هورمون‌های اشتها و گرسنگی را تنظیم می‌کند و در طول روز باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

لوبیاها

همه لوبیاها دارای مقدار زیادی فیبر هستند و به عنوان یک یاری دهنده می‌توانید در رژیم لاغری خود استفاده کنید. فیبر شما را به مدت طولانی‌تر سیر نگه می‌دارد . گرسنگی شما را کنترل می‌کند. خوردن لوبیا و سایز حبوبات نقش مهمی در سلامتی مانند پایین آوردن فشار خون، کاهش کلسترول LDL و کاهش خطر بیماری‌های قلبی دارند. لوبیا از کالری کمی برخوردار است.

ماست

ماست یک پروتئین مفید و سرشار از پروبیوتیک است که برای در سلامتی روده‌ها نقش مهمی دارد و همچنین در کاهش وزن به شما کمک زیادی می‌کند. سلامتی روده ممکن است روی وزن شما تاثیر بگذارد و خوردن فیبر و پروبیوتیک بیشتر باعث حفظ باکتری‌های روده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد مصرف ماست یونانی با کاهش اشتها و افزایش سیری همراه است. سعی کنید از ماست‌های طعم دهنده بخاطر قندی که دارند کمتر مصرف کنید و در عوض از میوه‌های تازه برای شیرین کردن ماست خود استفاده کنید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع غنی از پروتئین‌های باکیفیت و مقدار زیادی چربی مفید مانند اسیدهای چرب امگا۳ است. رژیم لاغری غنی از اسیدها چرب امگا۳ به شما کمک می‌کند احساس سیری بیشتری داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد، مصرف ماهی سالمون می‌تواند یک روش خوشمزه و مفید برای کاهش وزن باشد.

میوه‌ها

میوه‌ها جز خوراکی‌های سالمی هستند که مصرف آنها در همه حال توصیه می‌شود. خوردن میوه بخاطر میزان بالای آنتی اکسیدان و فیبر می‌تواند در کاهش وزن نقش مهمی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد مصرف بالای میوه با کاهش خطر اضافه وزنی یا چاقی همراه است. میوه یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود.

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن: پاپ کورن

پاپ کورن یکی از خوراکی‌های مورد علاقه اکثر افراد است. جالب است بدانید پاپ کورن می‌تواند وزن شما را پایین بیاورد از همین رو سعی کنید در اکثر مواقع مانند فیلم دیدن یا تماشای فوتبال یا حتی به جای دیگر تنقلات مضر پاپ کورن استفاده کنید. پاپ کورن نه تنها دارای فیبر بالایی است بلکه حاوی پروتئین نیز می‌باشد. این خوراکی می‌تواند یک میان وعده قوی باشد. از آنجایی که پاپ کورن از هوا پر شده است شما می‌توانید مقدار زیادی از آن را مصرف کنید بدون اینکه کالری زیادی وارد بدنتان شود.

بادام

بادام‌ها منبع غنی از فیبر و پروتئین هستند. مصرف غذاهای دارای فیبر و پروتئین می‌تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند. ویتامین E و چربی‌های سالم موجود در بادام می‌تواند یک انتخاب عالی برای رژیم لاغری باشد. شما می‌توانید بادام را در سالاد و دیگر غذاهای خود استفاده کنید و می‌ تواند یک میان وعده مفید برای جلوگیری از خوردن دیگر تنقلات مضر و چاق کننده باشد.

مطالب مرتبط