۱۵ درمان خانگی ام اس + درمان ام اس با طب سوزنی

۱۵ درمان خانگی ام اس

انواع درمان خانگی ام اس و درمان طبیعی ام اس را در ادامه بخوانید. درمان ام اس با ورزش و ماساژ و طب سوزنی و دیگر موارد را بخوانید.

در این مقاله چند تغییر در سبک زندگی را می بینید که افراد مبتلا به ام‌اس می‌توانند برای درمان خانگی ام اس خود ایجاد کنند.

۱. مصرف ویتامین دی را شروع کنید

کمبود ویتامین دی ممکن است یکی از دلایل ایجاد ام‌اس باشد. مطالعات، تجمع افراد مبتلا را در مناطقی از دنیا نشان می‌دهد که از نور آفتاب کافی بهره‌مند نیستند. یک آزمایش ویتامین دی بدهید و سطح ویتامین دی بدن‌تان را با یک مکمل دی۳ خوب تقویت کنید که حاوی ویتامین کا۲ نیز هست.

بخوانید : ۲۱ درمان خانگی جوش های سرسیاه صورت

منبع اصلی ویتامین دی آفتاب است. بیست دقیقه نور آفتاب صبح روی پوست کمک زیادی می‌کند.

۲. استفاده از مایکروویو را متوقف کنید

غذاهای تحت تابش به هیچ وجه سالم نیستند!

۳. خوراکی‌های ارگانیک بخورید و از مواد جی‌ام‌او دور بمانید

جی‌ام‌او مخفف ارگانیسم اصلاح شده‌ی ژنتیکی است. بله، خوراکی‌های اصلاح شده ترسناک به نظر می‌رسند مگر نه؟‌ بیش از ۵۰ کشور دنیا آن‌ها را ممنوع کرده‌اند.

۴. سالمون ساکی ارگانیگ و وحشی بخورید

این ماهی غنی از پروتئین و چربی‌های امگا-۳ است که سبب کاهش التهاب می‌شود. یک وعده در هفته برای درمان ام‌اس بسیار موثر است.

۵. تست حساسیت غذایی بدهید

این مورد به شدت مهم است – برخی از حساسیت‌های غذایی علائم ام‌اس را تشدید می‌کنند زیرا سبب ایجاد التهاب گشترده در تمام بدن می‌شوند.

۶. آزمایش خون بدهید تا سطح ویتامین‌ها و فلزات سنگین بدن‌تان سنجیده شود

بسیاری از افراد مبتلا به ام‌‌اس، فقر شدید برخی از ویتامین‌ها را دارند و مسمویت فلزات سنگین می‌تواند بسیاری از علائم  ام‌اس را تقلید کند. وضعیت بدن خود را از این نظر بررسی کنید.

۷. سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

این خوراکی‌های سبز – اسفناج، کلم کالی، خیار، بروکلی و کلم برگ – گیامغذی‌های فراوانی در اختیار بیماران ام‌اس قرار می‌دهند.

۸. یک پروتکل ماساژ را شروع کنید

ماساژ به تحریک جریان لنفاوی و گردش خون کمک می‌کند، انعطاف مفاصل را افزایش می‌دهد و می‌تواند اسپاسم عضلات را بهبود دهد.

۹. هر نوع نوشیدنی گازداری را کنار بگذارید

نوشیدنی‌های گازدار و کرنباته مانند مواد زائد در بدن عمل می‌کند که باید سم‌زدایی شوند. بدن‌تان را با این گونه مواد تضعیف نکنید.

۱۰. ورزش کنید

شنا، پیاده‌روی، استفاده از ماشین الیپتیکال، دوچرخه ثابت، پیلاتس، یوگا، یا کشش ساده برای شما مفید است. وزنه زدن بیشترین فایده را برای حفظ عضلات و تقویت تنه شما دارد.

۱۱. پی‌اچ بدن‌تان را با آب قلیایی بالا ببرید

بدن در حالت قلیایی بهترین عملکرد را دارد. آب در گذشته خنثی بود اما حالا اسیدی است و به التهاب کمک می‌کند. آب قلیایی به کاهش التهاب کمک می‌کند.

۱۲. آب معدنی را فراموش کنید

اگرچه ممکن است استفاده از آن راحت باشد اما معمولا بسیار اسیدی و ناسالم هستند. هیچکس واقعا نمی‌داند بطری‌های پلاستیکی چه مدت در معرض گرما و آفتاب قرار داشته‌اند که سبب تولید مواد شیمیایی (بی‌پی‌اِی) از پلاستیک می‌شود که سرطان‌زا هستند.

۱۳. به آسپارتام و مونوسدیم گلوتامات (ام‌اس‌جی) نه بگویید

خواندن برچسب‌ها بسیار مهم استو شاید شوکه شوید اما آسپارتام و ام‌اس‌جی در تمام انواع خوراکی‌ها از جمله آدامس، نان‌، غلات، کالاهای کنسروی، غذاهای آماده و فرآوری شده یافت می‌شود. سمیت ناشی از این مواد علائم ام‌اس را ایجاد می‌کند.

۱۴. مصرف گلوتن را محدود یا قطع کنید

اگر به گلوتن حساس باشید، سبب التهاب گسترده در بدن‌تان می‌شود.

۱۵. بخندید

شوخی و خنده سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، انرژی‌تان را افزایش می‌دهد، و از آسیب استرس می‌کاهد. سطح هورمون استرس را پایین می‌آورد و خلق‌تان را بهبود می‌دهد.

منبع: mindbodygreen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *