دسته‌ها: نیمروز

درمان قطعی کم کاری تیروئید :‌ انواع درمان های خانگی و طبیعی تیروئید

درمان قطعی کم کاری تیروئید و درمان صد در صد کم کاری تیروئید و انواع درمان های خانگی و درمان های طبیعی تیروئید را در ادامه بخوانید.

۱. سلنیوم

سلنیوم نقش مهمی در متابولیسم هورمون تیروئید ایفا می‌کند و در خوراکی‌هایی مانند گوشت گاو، ماهی تن، بوقلمون، و مغزهای برزیلی یافت می‌شود.

بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای زنان + ۵۴ غذای سالم و مفید و مغذی برای زنان

تیروئیدیت هاشیموتو، که یک حمله خودایمنی به تیروئيد است، معمولا منبع سلنیوم بدن را از بین می‌برد. تامین آن به تعادل سطح تیروکسین در افراد کمک می‌کند.

۲. رژیم بدون قند

قند و خوراکی‌های فرآوری شده می‌توانند منجر به افزایش التهاب در بدن شوند. التهاب سبب کاهش سرعت تبدیل تیروکسین یا تی۴ به تری یدوتیرونین یا تی ۳ می‌شود که یک هورمون تیروئیدی دیگر است. این امر می‌تواند علائم بیماری تیروئیدی شما را تشدید کند. حذف قند علاوه بر تنظیم سطح انرژی شما به بهبود پوست و استرس‌تان نیز کمک می‌کند.

۳. درمان قطعی کم کاری تیروئید : ویتامین ب

مصرف برخی مکمل‌های ویتامینی می‌تواند عملکرد تیروئید شما را بهبود دهد. ترشح کم هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند سطح ویتامین ب۱۲ شما را تحت تاثیر قرار دهد. مصرف مکمل آن می‌تواند مقداری از آسیب ایجاد شده توسط کم‌کاری تیروئید را ترمیم کند.

ویتامین ب۱۲ می‌تواند به رفع خستگی ایجادشده توسط بیماری تیروئید کمک کند. این ویتامین در مواد همچون کنجد، پنیر، شیر، تخم‌مرغ یافت می‌شود.

۴. پروبیوتیک‌ها

مکمل‌های پروبیوتیک حاوی باکتری زنده هستند که می‌توانند به حفظ سلامت معده و روده شما کمک کنند. علاوه بر مکمل‌ها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی تخمیرشده مانند کفیر، کامبوچا، پنیر خام، و ماست نیز حاوی پروبیوتیک‌های مفید هستند.

۵. رژیم بدون گلوتن

اگرچه تحقیقات بیشتری نیاز است اما رعایت یک رژیم بدون گلوتن می‌تواند به بهبود حال بیماران تیروئیدی کمک کند.

۶. درمان قطعی کم کاری تیروئید : روغن‌های معطر

روغن رزماری به مبارزه با التهاب در بدن‌تان کمک می‌کند. ماساژ آن روی نقاط فشاری تیروئيد می‌تواند به تنظیم ترشح هورمون‌های تیروئيدی کمک کند.

روغن کندر نیز می‌تواند به درمان علائم مربوط به کم‌کاری تیروئيد از جمله خارش پوست، مشکلات معده، و التهاب کمک کند. این روغن قادر است عملکرد مغز و گوارش را تحریک کند و التهاب را تسکین دهد.

۷. تخم کتان

تخم کتان منبع غنی یک اسید چرب امگا-۳ به نام آلفالینولنیک اسید است که به تولید هورمون‌های تیروئیدی کمک می‌کند. این دانه‌ها دارای خواص فیتواستروژنیک هستند و هورمون‌های جنسی شما را تقویت کرده و به بهبود تیروئید شما نیز کمک می‌کنند. همچنین منبع غنی منیزیم و ویتامین ب۱۲ هستند که علائم کم‌کاری تیروئید را کنار می‌زنند.

۸. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب زنجیره متوسط است که به خاطر طیف وسیعی فوایدشان شناخته می‌شوند. مصرف منظم روغن نارگیل با افزایش سوخت و ساز و دمای بدن با کم‌کاری تیروئید مبارزه می‌کند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

۹. زنجبیل

چای زنجبیل یک درمان موثر برای کم‌کاری تیروئيد اشت. زنجبیل منبع غنی پتاسیم، منیزیم، و پلی‌فنول‌هایی مانند جینجرول است که خواص ضدالتابی دارد و می‌تواند کم‌کاری تیروئيد و علائم آن را تسکین دهد..

۱۰. درمان قطعی کم کاری تیروئید : جلبک دریایی

کلپ یک جلبک دریایی غنی از ید است. مصرف مکمل آن به تولیدد هورمون‌های تیروئیدی کمک کرده و به این ترتیب با کم‌کاری تیروئید مبارزه می‌کند.

۱۱. پوست گردوی سیاه

پوست گردوی سیاه یک درمان دیگر است که برای کم‌کاری تیروئيد به کار می‌رود. حضور ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ید، سلنیوم، منیزیم، ویتامین ب، و ویتامین سی نیز به بهبود عملکرد گوارشی و مبارزه با کم‌کاری تیروئید و علائم آن کمک می‌کند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط