دسته‌ها: نیمروز

۱۱ درمان طبیعی ریزش مو + جلوگیری از کچلی و و ریزش مو

چگونه می توان به صورت خانگی ریزش مو را متوقف کرد؟ راه های درمان طبیعی و سنتی ریزش مو چیست؟ جلوگیری از ریزش مو و کچلی را در ادامه بخوانید.

بخوانید: درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای : چگونه ریزش مو سکه ای را رفع کنیم؟

۱. روغن جوجوبا

خشکی طولانی مدت و شدید پوست سر منجر به ایجاد شوره سر، کدر شدن موها و افزایش ریزش مو می‌شود. یکی از درمان‌های طبیعی آن استفاده از روغن جوجوبا برای مرطوب کردن فولیکول‌های مو در کف سر است، که سبب تولید موهای جدید و قوی و سالم می‌شوند. این روغن تکثیر سلول‌های مو را تسریع می‌کنند و پس از شستشو هیچ چربی روی موها باقی نمی‌گذارد.

۲. درمان طبیعی ریزش مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا پوست سر آسیب دیده را تسکین داده و محیطی سالم برای تجدید و رشد سلول‌های مو فراهم می‌کند. همچنین به پاکسازی سبوم، یا روغن مسدودکننده‌ی فولیکول‌ها، کمک می‌کند.

۳. ریشه شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان پوست خشک،‌ ملتهب و پوسته پوسته سر را تسکین می‌دهد. اما مهم‌تر از آن، ریشه شیرین‌بیان منافذ پوست را باز کرده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند.

۴. آب پیاز

آب پیاز به شدت به رشد مو کمک می‌کند. پیاز حاوی سولفور است که به افزایش گردش خون کمک می‌کند، رشد کلاژن را تقویت می‌کند، و دارای خواص ضدباکتریایی است که عفونت‌خای پوست سر را درمان می‌کند.

۵. درمان طبیعی ریزش مو با روغن رزماری

این روغن خواص ضدعفونی کننده قوی دارد که به درمان پوسته‌ریزی، شوره و عفونت‌های سر کمک می‌کند – که همگی سبب افزایش ریزش مو می‌شوند. همچنین در صورت استفاده مستقیم یک درمان طبیعی برای ریزش مو است که به عنوان محرکی قوی عمل می‌کند. روغن رزماری خواص ضدباکتری و آنتی‌اکسیدان قوی دارد که منجر به رشد قابل توجه مو می‌شود.

۶. سیر

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ نشان داد استفاده از ژل سیر در نواحی دچار ریزش مو به همراه درمان استروئیدی موثرتر از استروئید تنها است و سبب تقویت موهایی می‌شود که با آن در تماس بوده‌اند. سیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است ریزش مو را معکوس می‌سازند.

۷. درمان طبیعی ریزش مو با شیر نارگیل

نارگیل خاصیت مرطوب‌کنندگی قوی دارد و از قضا یکی از دلایل ریزش مو آسیب پوست سر بر اثر خشکی است. ماساژ سر با شیر نارگیل می‌تواند در این باره موثر باشد.

۸. سرکه سیب

مسدود شدن فولیکول‌های مو نیز می‌تواند سبب ریزش مو شود. وقتی فولیکول‌ها مسدود و از چربی بی‌بهره شوند، باکتری‌ها جمع شده و چربی‌های سالم کم می‌شوند که منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. شستشوی سر با ترکیب سرکه سیب و آب می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

۹. فلفل کاین

یکی از راه‌های معکوس کردن ریزش مو تحریک گردش خون در کف سر است و هیچ چیز به اندازه‌ی فلفل‌های کاین تند در این باره موثر نیست. این فلفل حاوی کپسایسین است که جریان خون را افزایش می‌دهد.

۱۰. روغن گلرنگ

روغن گلرنگ نیز فولیکول‌های خشک را تقویت کرده و با شوره سر مبارزه می‌کند. این روغن با وارد شدن به عمق فولیکول‌ها و تقویت سلول‌ها از داخل، پوست سر را تغذیه می‌کند.

۱۱. درمان طبیعی ریزش مو با تخم مرغ

ماسک موی تخم‌مرغ یک درمان موثر برای ریزش مو است. این ماسک به دلیل سطح پروتئین زیاد رشد مجدد مو را تقویت می‌کند. پروتئین کراتین ۷۰ درصد مو را تشکیل می‌دهد، پس تعجبی ندارد که تخم مرغ به ترمیم آسیب‌های مو کمک کند. یک تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و پس از شستشوی مو با شامپو، بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه روی موهای مرطوب‌تان بماند.

منبع: readersdigest

مطالب مرتبط