دسته‌ها: نیمروز

درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای : چگونه ریزش مو سکه ای را رفع کنیم؟

درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای را چگونه انجام دهیم؟ رفع ریزش مو سکه ای و راه های درمان خانگی و طبیعی ریزش مو چگونه امکان پذیر است؟‌درمان ریزش مو در خانه

بخوانید:‌درمان‌ خانگی ریزش مو و طاسی سکه ای یا آلوپسی آره آتا

ریزش موی سکه‌ای نوعی اختلال است که در آن موها به صورت دسته‌ای شروع به ریزش می‌کنند. به این ترتیب تکه‌های نرم و کاملا بدون مو در قسمت‌های مختلف سر یا جاهای دیگر بدن دیده می‌شود. در غالب موارد ریزش موی سکه‌ای بعد از چند ماه خود به خود درمان می‌شود. هرچند این احتمال هم وجود دارد که موهای فقط یک منطقه مجددا رشد کنند یا موی رشد کرده سفید باشد.

درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای :‌ عوامل ایجاد ریزش مو

– عفونت‌هایی که به فولکول‌ موها آسیب وارد می‌کنند از جمله فولیکولیتیس

– داروهای دیابت، کلسترول، درمان جایگزینی هورمون

– افت سطح استروژن بعد از زایمان

– بیش از حد محکم بستن موها

– شیمی‌درمانی و پرتودرمانی

– پرکاری تیروئید

درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای

۱. پیاز

پیاز حاوی گوگرد است و بنابراین رشد موها را تحریک می‌کند. برای استفاده از پیاز جهت درمان ریزش موی سکه‌ای آب یک پیاز را بگیرید و آن را روی تمام قسمت‌های کف سر پخش کنید. بعد از ۱۵ دقیقه موها را شامپو کنید و اجازه بدهید در معرض هوا خشک شود. دو بار در هفته این درمان را تکرار کنید.

۲. روغن نارگیل

این روغن حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E و ویتامین K  و آهن است و بنابراین رشد موها را تحریک می‌کند. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کنید و بعد آن را کف سر مالش دهید. بگذارید روغن شب تا صبح بماند. صبح موها را شامپو کرده و اجازه بدهید در معرض هوا خشک شوند. هر روز این درمان را تکرار کنید.

۳. درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای با عسل

عسل نه تنها آلودگی‌هایی را که فولیکول‌های مو را مسدود کرده‌اند از بین می‌برد، بلکه رشد موها را نیز تحریک می‌کند. نصف فنجان عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را چند ثانیه در مایکرویو گرم کنید. بعد آن را کف سرتان بمالید و اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند. در نهایت موها را شامپو کنید. این برنامه‌ی درمانی را هر دو هفته یک بار تکرار کنید.

۴. لیمو

آب لیمو سطح Ph کف سر را متعادل می‌کند و سلول‌های مرده را که سبب انسداد فولیکول‌های مو شده‌اند از بین می‌برد و به این ترتیب به رشد موها کمک می‌کند. آب نصف یک لیمو را بگیرید و آن را با مقداری ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی تمام قسمت‌های سرتان بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. در نهایت سرتان را با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید. سه بار در هفته این درمان را تکرار کنید.

۵. درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای با سیر

سیر جریان خون را در کف سر تحریک می‌کند و سبب تمیز و قوی شدن فولیکول‌های مو می‌شود و به این ترتیب در رشد مو تاثیر مثبتی دارد. آب هشت حبه سیر را بگیرید و آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را کف سر بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. در نهایت با یک شامپوی ملایم موها را بشویید. سه بار در هفته این درمان را تکرار کنید.

۶. درمان خانگی ریزش موی سکه‌ای با تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی بیوتین، فولات، ویتامین‌های A و D است و بنابرین هم رشد موها را تحریک می‌کند و هم آنها را از درون تقویت می‌کند. یک تخم‌مرغ را خوب بزنید و بعد دو قاشق چایخوری روغن نارگیل را با آن مخلوط کنید. ترکیب را روی سرتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. در نهایت سرتان را با آب سرد بشویید و نرم‌کننده بزنید. دو بار در هفته این درمان را تکرار کنید.

منبع: stylecraze

مطالب مرتبط