دسته‌ها: نیمروز

درمان خانگی رفلاکس معده : چگونه رفلاکس معده را از بین ببریم

راه های درمان طبیعی و خانگی رفلاکس معده چیست؟ چگونه رفلاکس معده را از بین ببریم؟ درمان خانگی و طبیعی رفلاکس معده را بخوانید.

بخوانید : ۱۴ راه طبیعی برای کاهش رفلاکس معده + علائم رفلاکس

درمان خانگی رفلاکس معده

۱. چای زنجبیل

زنجبیل می‌تواند حرکت‌زدگی را تسکین و جریان خون را بهبود دهد. بیماری‌های قلبی را دور می‌کند، سیستم ایمنی را بهبود می‌دهد، و به مبارزه با عفونت‌های باکتریای کمک می‌کند. به‌علاوه رفلاکس اسیدی را رفع می‌کند.

۲. جوش شیرین

جوش شیرین با سطح پی‌اچ بالایی که دارد به خنثی کردن اسید معده شما کمک می‌کند. اگر اسید در حال بالا آمدن از معده به سمت مری باشد، جوش شیرین به آن اجازه نمی‌دهد سطح مری را بسوزاند. کافی است یک قاشق چایخوری از آن را ببلعید.

۳. درمان خانگی رفلاکس معده با آدامس

جویدن آدامس سبب تحریک تولید بزاق می‌شود. بلعیدن این بزاق اضافه،‌ به رقیق شدن اسید و پاکسازی آن از نواحی نامطلوب کمک می‌کند. این امر می‌تواند علائم شما را به طرز چشم‌گیری کاهش دهد و سبب تسکین رفلاکس شود.

۴. روی یک شیب بخوابید

بطری بزرگی را تصور کنید که تا نیمه با آب پر شده است. در حالت ایستاده آب در ته آن می‌ماند. با این حال وقتی بطری را بخوابانید آب تا دهانه بطری می‌آید.

در معده شما هم چیز مشابهی رخ می‌دهد. شب که دراز می‌کشید اسید از یک سوی معده تا سوی دیگر آن پخش می‌شود. این امر سبب افزایش احتمال رفلاکس می‌شود. خوابیدن روی سطحی شیب‌دار می‌تواند سبب کاهش وقوع آن شود.

۵. لباس‌های گشاد بپوشید

لباس‌های تنگی که دور کمرتان بسته می‌شوند، برای مثال کمربند یا شلوار جین تنگ، سبب وارد شدن فشار به معده و در نتیجه بالا آمدن اسید می‌شود. پس لباس‌های گشاد و راحت بپوشید.

۶. درمان خانگی رفلاکس معده با خوراکی‌های تخمیر شده

خوراکی‌های تخمیر شده مانند کیمچی، برای سیستم گوارش بسیار مفید هستند. بر اثر تخمیر سطح پی‌اچ غذا بالا می‌رود. این غذاها سبب تسکین التهاب داخل معده و ترمیم پوشش آن می‌شوند.

۷. خردل

خردل نیز مانند خوراکی‌های تخمیر شده قلیایی است. مصرف یک قاشق خردل در شروع علائم رفلاکس به تسکین سوزش سر دل و متعادل کردن سطح پی‌اچ شما کمک می‌کند.

۸. سیگار نکشید

نیکوتین باعث شل شدن دریچه بین معده و مری می‌شود. این امر سبب بالا آمدن اسید از معده می‌شود.

۹. دوری از الکل

الکل نیز مانند سیگار باعث تضعیف دریچه بین معده و مری می‌شود. الکل تولید اسید معده را نیز افزایش می‌دهد. این امر منجر به درد شدید معده، استفراغ، و اسهال می‌شود.

۱۰. درمان خانگی رفلاکس معده با بادام

مطالعات نشان داده است که مصرف بادام، به ویژه بادام خام و ارگانیک، به تسکین رفلاکس اسید معده بسیار کمک می‌کند.

۱۱. مواظب وزن‌تان باشید

اضافه وزن سبب می‌شود فشار بیشتری بر ارگان‌های داخلی از جمله معده وارد شود و به این ترتیب سبب شل شدن دریچه بین معده و مری می‌شود.

۱۲. از خوراکی‌های تند دوری کنید

احساس سوزش ناشی از خوراکی‌های تند می‌تواند علائم رفلاکس اسید را تشدید کرده و سبب درد و ناراحتی شود.

۱۳. درمان خانگی رفلاکس معده با آب آلوئه 

آلوئه معمولا سوختگی‌ها به ویژه آفتاب‌سوختگی را تسکین می‌دهد. همچنین می‌تواند سبب تسکین درون بدن‌تان شود. نوشیدن یک لیوان آب آلوئه التهاب و سوزش مری را تسکین می‌دهد.

۱۴. محرک‌ها را پیدا و از آن‌ها پرهیز کنید

بدن هر کسی منحصر به فرد است. با شناسایی محرک‌ها از آن‌ها دوری کنید.

۱۵. سیب یا موز بخورید

موز و سیب حاوی مواد طبیعی ضد اسید معده هستند که رفلاکس اسید را تسکین می‌دهد.

۱۶. اسیدهای بیشتری بخورید، از جمله سرکه سیب

یکی از علت‌های ایجاد رفلاکس اسیدی کمبود اسید کافی در معده است. برای افزایش اسید معده در سالادها از سرکه سیب استفاده کنید.

۱۷. درمان خانگی رفلاکس معده با چای بابونه

چای بابونه نیز به متعادل شدن اسید معده کمک می‌کند. اگر پیش از خواب آن را بنوشید، باعث آرامش و خواب راحت شما نیز می‌شود.

منبع: truhealthmedicine

مطالب مرتبط