دسته‌ها: نیمروز

درمان‌ درد چشم : درمان های خانگی و طبیعی چشم درد

چشمان ما دریچه‌ای به روی جهان هستند! درباره درمان چشم درد و درمان‌ درد چشم و راه های درمان خانگی و طبیعی درد چشم را در ادامه بخوانید.

بخوانید: درمان قرمزی چشم + دلایل ایجاد قرمزی چشم

هر گونه تحریک و دردی در این ارگان واقعا حال‌مان را بد می‌کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر دلایل متفاوتی تجربه کنیم درد چشم است که برای بسیاری از آدمها رخ می‌دهد. اما با استفاده از درمان‌هایی که در این نوشتار گردآوری کرده‌ایم، اجازه ندهید این مشکل آزارتان بدهد.

دلایل بروز درد چشم

– قرار گرفتن در معرض نور خورشید

– عفونت

– مالش بیش از حد چشم

– مواد تحریک‌کننده موجود در هوا

– لنزهای تماسی

– عینک نامناسب

– استفاده‌ بیش از حد از لپ‌تاپ یا تماشای طولانی مدت تلویزیون

– خشکی چشم

درمان‌ درد چشم

۱. کمپرس سرد

برای انجام این درمان خیلی ساده کیسه‌ سرمایشی یا یخ را ۴ تا ۵ دقیقه روی چشم‌ها قرار بدهید. روزانه ۲ تا ۳ بار انجام این درمان کافی است.

۲. درمان‌ درد چشم با خیار برای درمان درد چشم

خیار چشم‌ها را خنک کرده و هر گونه درد و سوزش را از بین می‌برد. دو برش خیار را دو تا سه دقیقه در آب سرد خیس بگذارید و بعد آنها را به مدت ده دقیقه روی چشم‌ها قرار بدهید تا دردتان از بین برود. می‌توانید این درمان را هر بار که لازم بود انجام بدهید.

۳. ژل آلوئه‌ورا

این ژل خواص تسکین‌دهنده دارد و در عین حال دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی هم است. یک قاشق غذاخوری ژل تازه‌ آلوئه‌ورا را با ۱ تا ۲ قاشق آب سرد رقیق کنید. دو تکه پنبه را به این محلول آغشته کرده و آنها را به مدت ۱۰ دقیقه روی پلک‌ها قرار بدهید. دو بار در روز این درمان را تکرار کنید.

۴. درمان‌ درد چشم با روغن کرچک

این روغن هم میکروب‌های ایجادکننده عفونت را از بین می‌برد و هم درمانی برای خشکی چشم است. با استفاده از یک قطره‌چکان تمیز، یک قطره روغن کرچک ارگانیک را در هر چشم بریزید. یک بار شب و یک بار روز این درمان را انجام بدهید.

۵. گلاب

گلاب درد و خستگی چشم را به سرعت درمان می‌کند و حس خنکی به چشم‌ها می‌دهد. برای انجام این درمان خیلی ساده دو تکه پنبه را به گلاب خنک آغشته کنید. پنبه‌ها را برای خارج کردن گلاب اضافی فشار بدهید و بعد آنها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. روزانه دو تا سه بار این درمان را تکرار کنید.

۶. سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسیدمالیک است که می‌تواند با باکتری ایجادکننده درد چشم مبارزه کند. خیلی ساده دو قاشق غذاخوری آب را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. دو تکه پنبه را به این محلول آغشته کرده و بعد آنها را ده دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. انجام این درمان یک یا دو بار در روز کافی است.

۷. درمان‌ درد چشم با شیر و عسل

عسل خواص ضدمیکروبی دارد و می‌تواند عفونت چشم را از بین ببرد و شیر گرم هم چشم را تسکین می‌دهد. یک قاشق چایخوری شیر گرم و دو تا سه قطره عسل را با هم مخلوط کنید و با استفاده از قطره‌چکان یک یا دو قطره از این ترکیب را داخل چشم آسیب‌دیده بریزید. چند دقیقه چشم‌ها را بسته نگه دارید و بعد آنها را با آب تمیز شستشو دهید. دو بار در روز این درمان را تکرار کنید تا درد چشم تسکین بیابد.

منبع: stylecraze

مطالب مرتبط