دسته‌ها: نیمروز

۱۶ درمان خانگی سیاتیک + راه های درمان قطعی سیاتیک

سیاتیک یکی از دردهای مزمنی است که می تواند زندگی را مختل کند. در این مطلب درباره درمان خانگی سیاتیک و راه های درمان قطعی سیاتیک بخوانید.

بخوانید : لاغری بدون ورزش : روش های کاهش وزن بدون ورزش

۱. شیر سیر

۲ فنجان شیر، ۱ فنجان آب و ۱۰ حبه سیر له شده را با هم ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. پس از ۵ دقیقه جوشیدن شیر را صاف کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید.

سیر فعالیت ضدالتهابی دارد و به شدت در کاهش التهاب و در سیاتیک موثر است.

۲. کمپرس سرد و گرم

کمپرس سرد یا گرم یکی از موثرترین و ساده‌ترین راه‌های درمان درد عصب سیاتیک است. کمپرس گرم تا حد زیادی سبب کاهش التهاب و درد می‌شود، و کمپرس سرد می‌تواند درد را تسکین دهد.

۳. درمان خانگی سیاتیک: روغن‌های معطر

– روغن زنجبیل: چند قطره از این روغن را با یک روغن حامل مخلوط کنید و روی ناحیه موردنظر بمالید. این روغن تسکین‌دهنده است و می‌تواند به تسکین درد عصب سیاتیک کمک کند. همچنین حاوی ماده تندی به نام جینجرول است که خاصیت بی‌حسی دارد.

روغن نعناع فلفلی: چند قطره از آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. نعناع فلفلی به عنوان مسکن به کار می‌رود. خواص ضدالتهاب و مسکن فوق‌العاده‌ای دارد که به کاهش التهاب و درد سیاتیک کمک می‌کند.

۴. زنجبیل

چای زنجبیل نیز می‌تواند سبب تسکین درد عصب سیاتیک شود. طبیعت ضدالتهاب و ضددرد آن در تسکین سیاتیک موثر است.

۵. زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است، ماده‌ای که نه تنها ضدالتهاب بلکه ضددرد نیز هست و سبب تسکین علائم سیاتیک می‌شود.

۶. درمان خانگی سیاتیک : ویتامین‌ها و مواد معدنی

مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ب۱۲، سی، و دی می‌تواند در کاهش درد و التهاب سیاتیک موثر باشد. مصرف روزانه منیزیم و کلسیم نیز می‌تواند فشار وارد بر عصب‌های شما را کاهش دهد.

۷. آب کرفس

دو بار در روز آب کرفس بنوشید. آب کرفس خواص ضدالتهاب و ضددرد عالی دارد و به درمان درد سیاتیک کمک می‌کند.

۸. ریشه سنبل‌الطیب

ریشه سنبل‌الطیب خواص ضدالتهاب و ضداسپاسم طبیعی دارد که می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های اطراف عصب سیاتیک و کاهش درد آن کمک کند.

۹.  درمان خانگی سیاتیک : تخم شنبلیله

تخم شنبلیله خواص التهاب و ضددرد فوق‌العاده‌ای دارد، می‌توانید برای تسکین درد عصب سیاتیک و علائمش از آن استفاده کنید. تخم شنبلیله حاوی یک ترکیب اِتِر نفتی است که به آن خاصیت ضدالتهابی می‌دهد.

۱۰. پوست بید سفید

پوست بید سفید حاوی ماده‌ای به نام سالیسین است. آسپرین، مسکن معروف، از مشتقات سالیسین است. این ماده خواص ضدالتهاب و ضددرد دارد که برای تسکین سیاتیک موثر است.

۱۱. آلوئه‌ورا

خواص تسکین دهنده و ضدالتهاب آلوئه‌ورا کاملا شناخته شده است. پلی‌ساکاریدها و ترکیبات ضدالتهاب موجود در آلوئه‌ورا به خاصیت درمانی آن کمک می‌کنند. این گیاه دارای مواد اتانولی خاصی است که برای درمان درد سیاتیک بسیار موثر است.

۱۲. درمان خانگی سیاتیک : آب اقطی

نوشیدن روزانه ۲-۳ فنجان دم‌کرده اقطی می‌تواند به تسکین التهاب و درد آن کمک کند.

۱۳. ترب کوهی

آن را بکوبید و خمیر حاصل را روی ناحیه دردناک قرار دهید و با یک پارچه تمیز ببندید. خواص ضدالتهاب و درمانی آن می‌تواند به کاهش درد سیاتیک کمک کند.

۱۴. چای بابونه

طبیعت ضدالتهاب بابونه و خاصیت تسکین دهندگی آن شناخته شده است.

۱۵. آب لیمو

آب نصف یک لیمو را با یک لیوان آب ترکیب کرده و روزانه بنوشید. لیمو سرشار از ویتامین سی است که می‌تواند سبب کاهش در سیاتیک و سایر علائم آن شود.

۱۶. درمان خانگی سیاتیک : سرکه سیب

۵۰۰ میلی‌لیتر سرکه سیب و یک فنجان نمک را یک سطل آب بریزید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پاهایتان را در آن بخیسانید. این محلول سالین در تسکین درد و التهاب سیاتیک بسیار موثر است. سرکه سیب خاصیت ضدالتهاب دارد و به تسکین عصب سیاتیک کمک می‌کند.

منبع: stylecraze

مطالب مرتبط