دسته‌ها: نیمروز

درمان خانگی رودل : ۶ درمان گیاهی و خانگی رودل

درمان رودل در خانه و توسط داروهای گیاهی یکی از راه های تسکین درد رودل کردن است. درباره درمان خانگی رودل بیش تر بخوانید.

بخوانید : ۲۸ راه حل خانگی و طبیعی برای افزایش وزن/ چطور در خانه وزن خود را افزایش دهیم؟ / چطور چاق شویم؟

قطعا خوردن غذاهایی که دوست دارید سبب می‌شود که جوانه‌های چشایی‌تان لذت وافری ببرند. اما اگر تند یا مقدار زیادی غذا بخورید، ممکن است دچار رودل شوید.  علائم رودل عبارتند از احساس فشار و پری در شکم بعد از خوردن یا درد و سوزش سر دل.

رودل بیماری نیست بلکه در واقع نشانه‌ای از دیگر مشکلات گوارشی از جمله رفلاکس اسید و گاستریت ( ورم معده) باشد. بسیاری از مردم گاهی رودل را تجربه می‌کنند و به دنبال داروهایی برای تسکین این مشکل هستند، اما به جای مصرف داروهای بدون نسخه بهتر است از درمان‌های خانگی و گیاهان دارویی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

درمان خانگی رودل

۱. چای نعنا فلفلی

نعنا فلفلی دارای خواص ضد اسپاسم است و بنابراین انتخابی عالی برای مشکلات شکم از جمله حالت تهوع و رودل محسوب می‌شود. یک فنجان چای نعنا فلفلی بعد از وعده‌های غذایی میل کنید تا شکم‌تان بلافاصله تسکین بیابد. مقداری نعنا فلفلی خشک هم همیشه همراه داشته باشید تا در صورت لزوم میل کنید.

۲. چای بابونه

چای بابونه می‌تواند ناراحتی روده و همچنین رودل را با کاهش اسید در دستگاه گوارش کاهش بدهد. بابونه به عنوان نوعی داروی ضدالتهاب برای تسکین درد عمل می‌کند. برای تهیه چای بابونه، یک یا دو کیسه چای را داخل یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه دم بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل هم به چای اضافه کرده و بعد میل کنید. هر زمانی که لازم بود می‌توانید این چای را بنوشید.

۳. درمان خانگی رودل با سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و یکی از این فواید بیشمار، تسکین رودل است. از آنجایی که کم بودن اسید معده سبب رودل کردن می‌شود، مقداری سرکه سیب را برای افزایش تولید اسید معده بنوشید. یک تا دو قاشق چایخوری سرکه سیب خام و غیرپاستوریزه را به یک فنجان آب اضافه کنید و ترکیب حاصل را بنوشید تا به سرعت تسکین بیابید. یا می توانید نیم ساعت قبل از خوردن غذا محلول را بنوشید تا از بروز رودل پیشگیری کنید.

۴. درمان خانگی رودل با زنجبیل

زنجبیل درمان طبیعی دیگری برای رودل است زیرا می‌تواند اسید معده را کاهش بدهد. به همان صورت که کم بودن اسید معده هم سبب رودل می‌شود، زیاد بودن اسید معده هم رودل ایجاد می‌کند. یک فنجان چای زنجبیل بنوشید تا از شر این مشکل خلاص شوید.

۵. تخم رازیانه

این گیاه دارویی ضداسپاسم نیز می‌تواند درمان خوبی برای رودل بعد از غذا باشد، و در عین حال دارویی عالی برای گرفتگی شکم، حالت تهوع و نفخ است. نصف قاشق چایخوری رازیانه پودرشده را در آب بریزید و اجازه بدهید ده دقیقه بجوشد و بعد چای را بنوشید. هر زمانی که دچار رودل هستید، می‌توانید چای رازیانه بنوشید.

۶. درمان خانگی رودل با جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند به سرعت اسید معده را خنثی کرده و رودل، نفخ و گاز را بعد از خوردن غذا تسکین بدهد. برای انجام این درمان نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را به ۱۲۰ میلی‌لیتر آب گرم اضافه کنید و بنوشید. این ماده به طور کلی غیرسمی است اما مصرف مقدار زیادی از آن می‌تواند برخی عوارض جانبی را ایجاد کند از جمله یبوست، اسهال، استفراغ و گرفتگی عضلات.

منبع: healthline

مطالب مرتبط