دسته‌ها: نیمروز

درمان وزوز گوش : درمان های خانگی و طبیعی وزوز گوش

چگونه می توان صدای زجر آور وزوز گوش را از بین برد؟ راه های درمان وزوز گوش چیست؟‌ درمان های خانگی و طبیعی وزوز گوش چه چیزهایی هستند؟

بخوانید: درمان گرفتگی گوش : ۵ درمان خانگی و طبیعی گرفتگی گوش

تینیتوس که به عنوان وزوز گوش نیز شناخته می‌شود به معنای شنیدن صدا است در حالی که منبع خارجی برای ایجاد صدا وجود ندارد. این صدا می‌تواند به شدت بلند یا خیلی پایین باشد. برخی از آدم‌ها در یکی از گوش‌ها وزوز دارند و برخی دیگر در هر دو گوش‌شان صدا می‌شوند. آدم‌هایی که تینیتوس شدید دارند ممکن است در شنیدن، کار کردن یا خوابیدن مشکل داشته باشند. به هر روی، این بیماری مسلما آزاردهنده است و افراد مبتلا دوست دارند هرچه سریع‌تر از شر آن خلاص شوند.

در این نوشتار با درمان‌های خانگی وزوزگوش آشنا خواهیم شد.

۱. ورزش کنید

ورزش کردن تاثیر قابل‌توجهی در تندرستی کلی شما دارد. وزوز گوش می‌تواند در اثر استرس، افسردگی، اضطراب، کمبود خواب و بیماری تحریک شود. ورزش کردن به طور منظم می‌تواند شما را برای مدیریت استرس، خواب بهتر، و سالم‌تر ماندن کمک کند.

۲. برای خرید وسایل مراقبت از گوش هزینه کنید

در صورتی که از تینیتوس رنج می‌برید، محافظت از گوش‌های‌تان در برابر صداهای بلند ضروری است. گوش‌گیر یا هدست‌های از بین برنده صدا داخل گوش‌تان بگذارید تا صداهای بلند و ناهنجار گوش‌تان را آزار ندهد.

۳. به طور منظم مراقبه کنید

در طول زمان، علائم وزوز گوش می‌تواند استرس و اضطراب در فرد مبتلا ایجاد کند و مراقبه کردن به طور منظم به آرام شدن بیمار کمک می‌کند و سبب می‌شود که استرس در کم‌ترین سطح ممکن بماند.

۴. یوگا را امتحان کنید

باز هم تکنیک‌های از بین برنده‌ استرس، مثل مواردی که با یوگا تجربه می‌کنید، نقش مثبتی را در درمان وزوز گوش ایفا می‌کنند. وز وز مداوم گوش می‌تواند تمرکز فرد را از بین ببرد ولی با انجام پوزهای یوگا می‌توانید تمرکزتان را افزایش بدهید.

۵. موسیقی آرامش‌بخش گوش بدهید

موسیقی می‌تواند خواص آرامش‌بخش داشته باشد. بنابراین یک مجموعه موسیقی برای خودتان آماده کنید و گاهی برای اینکه حواس‌تان از وزوز گوش دور شود، آنها را گوش بدهید.

۶. موم جمع شده داخل گوش را پاکسازی کنید

علائم تینتوس یا وزوز گوش غالبا در اثر تشکیل موم بیش از حد در گوش ایجاد می‌شود و در صورتی که علت همین باشد، پیشگیری از تشکیل موم می‌تواند راهی عالی برای رفع وزوز گوش باشد. خیلی ساده ۱ تا ۲ قطره روغن زیتون را یک یا دو بار در هفته داخل گوش بریزید تا از جمع شدن موم جلوگیری کنید. این روش را همیشه ادامه بدهید تا هیچ‌وقت دچار مشکل نشوید.

۷. حمام کنید

یکی دیگر از تکنیک‌های آرامش دراز کشیدن در وان حمام است. نمک و روغن‌های مورد علاقه‌تان را به آب داخل وان اضافه کنید و ریلکس شوید.

۸. سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن به دو دلیل می‌تواند وزوز گوش را بدتر کند. اول اینکه سیگار جریان خون را به سلول‌های حساس عصب‌هایی که شنوایی شما را کنترل می‌کنند، کاهش می‌دهد. دوم، به عنوان یک محرک در بدن‌تان عمل می‌کند و به این ترتیب سبب می‌شود که وزوز گوش‌تان بدتر شود.

۹. هر روز زمانی را برای ریلکس شدن اختصاص بدهید

اولین باری که دچار تینیتوس می‌شوید یا موقعی که شنیدن صدای وزوز در گوش‌تان بدتر می‌شود، احتمالا دچار اضطراب خواهید شد. در این صورت بکوشید بهترین شیوه را برای ریلکس شدن خودتان پیدا کنید. حتی ۱۵ دقیقه آرامش عمیق می‌تواند استرس را دور کند و خلق و خوی‌تان را بهبود بدهد.

منبع: healthline

مطالب مرتبط