دسته‌ها: نیمروز

۵ روش مطمئن برای انقباض سریع رحم در زایمان

برای القای درد زایمان به‌صورت پزشکی راه‌هایی وجود دارد، ولی فرد با حفظ آرامش و شل کردن عضلات بدن، غالبا می‌تواند انقباضات رحمی را ایجاد کند. این کار می‌تواند زایمان را تسهیل کند. در طول مراحل نهایی بارداری، پزشکان آزمایش‌های لگنی انجام می‌دهند تا پیشرفت بارداری و میزان انقباض‌های گردن رحم را دنبال کنند.

چگونه می‌توان انقباض‌های رحم را در خانه تسریع کرد؟

روش‌های طبیعی زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

۱. حرکت به اطراف

بلند شوید و به این طرف و آن طرف بروید، این کار با افزایش جریان خون، سرعت انقباض‌های رحم را افزایش می‌دهد. قدم زدن در اطراف اتاق، انجام حرکات ساده در تخت یا روی صندلی، یا حتی تغییر وضعیت بدن می‌تواند باعث انقباض رحمی بشود.

این امر به این دلیل است که وزن نوزاد به رحم فشار وارد می‌کند.

۲. استفاده از توپ زایمان

یک توپ بادی بزرگ که به آن توپ زایمان می‌گویند می‌تواند برای‌تان مفید باشید.

نشستن روی توپ و عقب و جلو رفتن روی آن می‌تواند باعث شود عضلات لگن شل و آرام شوند و برای زایمان آماده شوند.

۳. آرام بودن

سفت کردن بدن در طول آخرین مراحل بارداری ساده است، ولی این‌که یاد بگیرید آرام باشید مزایای گسترده‌ای برای‌تان دارد.

استرس و تنش عضلات می‌توانند باعث به تأخیر انداختن زایمان شود چرا که انقباض‌های رحم را دشوارتر می‌کند. این مسائل می‌توانند بر پایین آمدن نوزاد نیز تأثیر بگذارند. بسیاری از زنان از تمرین‌های تنفسی یا مراقبه قبل یا در حین زایمان بهره می‌گیرند. کم کردن نور اتاق نیز می‌تواند مؤثر باشد.

۴. خندیدن

خندیدن می‌تواند استرس و ترس را از شما دور نگه دارد. حتی رهایی لحظه‌ای از استرس نیز می‌تواند باعث آرام شدن بدن شود و به انقباض‌های رحمی کمک کند. شوخی کردن با دیگران یا تماشای فیلم‌های طنز یا استند آپ کمدی می‌توانند به حفظ روحیه‌ی شما قبل یا در حین وضع حمل کمک کنند.

۵. رابطه جنسی

تحریک جنسی می‌تواند باعث آرام شدن بدن شود. همچنین، هورمونی به نام پروستاگلاندین که در منی مردان وجود دارد نیز می‌تواند انقباض‌های رحم را تسریع کند.

نکته

در برخی شرایط، ممکن است پزشک استفاده از روش‌های پزشکی را برای ایجاد انقباض‌های رحم پیشنهاد کند.

بااین‌حال، راه‌های طبیعی برای تسریع انقباض‌های رحم قبل و در حین زایمان وجود دارد. غالبا پیدا کردن راهی برای آرامش یافتن یک ایده‌ی خوب به حساب می‌آید.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط