دسته‌ها: رپرتاژ

معرفی ایده های بازسازی آشپزخانه

رنگ عنصر اصلی آشپزخانه است. انتخاب رنگ مناسب نه تنها آشپزخانه را به یک فضای دیدنی تبدیل کرده بلکه ارزش ملک را نیز بالا می برد. با خرید رنگ و ابزار رنگ می توانید آشپزخانه را زیباتر کنید. یک آشپزخانه سفید فضایی کلاسیک است.

آشپزخانه جایی دور هم جمع شدن اعضای خانواده است تا در آنجا جمع شوند. به همین دلیل باید هر چند وقت یک بار در آشپزخانه تغییری ایجاد کنید. بهتر نیست تغییر آشپزخانه را به عنوان نوعی سرمایه گذاری در نظر بگیرید؟ آیا می دانید با تغییر دکوراسیون آشپزخانه ارزش و قیمت خانه را افزایش می یابد؟

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

برای کاهش قیمت بازسازی باید همه چیز را در نظر گرفته، و از دنبال کردن مد پرهیز کنید. دنبال کردن مد عیبی دارد اما خریداران به قسمت هایی مانند پیشخوان، کابینت و نورپردازی توجه می کنند.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که بازسازی هزینه بر آشپزخانه لزوما به معنای گران شدن خانه نیست. گرچه خریدار ممکن است به بازسازی خانه اهمیت بدهد، اما اگر هزینه آن بالا باشد جبران کردنش سخت می شود.

 

  1. رنگ آمیزی آشپزخانه

رنگ عنصر اصلی آشپزخانه است. انتخاب رنگ مناسب نه تنها آشپزخانه را به یک فضای دیدنی تبدیل کرده بلکه ارزش ملک را نیز بالا می برد. با خرید رنگ و ابزار رنگ می توانید آشپزخانه را زیباتر کنید. یک آشپزخانه سفید فضایی کلاسیک است. یا می توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید. رنگ های فنگ شویی هم فضایی ریلکس و خنثی خلق می کنند. در این باره محدودیتی وجود ندارد، و می توانید با تخیل خود یک رنگ را انتخاب کنید.

  1. بازسازی کابینت های آشپزخانه

مطمئنا هیچکس کابینت قدیمی دوست ندارد. بنابراین برای افزایش ارزش خانه کابینت ها را بازسازی کنید.

به روز کردن کابینت به معنای تعویض کابینت نیست، گرچه در برخی مشاور املاک ها تغییر کلی کابینت توصیه می شود. به روز کردن آشپزخانه می تواند به اندازه رنگ کردن آن ساده و ارزان باشد. می توانید با داشتن ابزارهای مخصوص در کابینت خود تغییراتی ایجاد نمایید.

روکش زدن کابینت یک روش آسان است. در این روش بدنه کابینت را نگه می دارید، اما روکش در و کشوها را عوض می کنید. می توانید درهای چوبی جدید را به بدنه نصب کنید. بعد از اتصالات و دستگیره های جدید استفاده کنید.

  1. تغییر دیوار پشت سینک

با هزینه کم می توانید دیوار پشت سینک را تغییر دهید و با این کار ارزش فضا را افزایش دهید. از آنجایی که خودتان می توانید این کار را انجام دهید پس هزینه اش زیاد نمی شود. سرامیک های شیشه یا فلزی بیشتر جلب توجه کرده، و خودتان می توانید آن را نصب کنید. این کار در یکی دو روز انجام می شود، و می توانید از کاغذ دیواری، سرامیک، تخته های لمینت کف یا سنگ ونیر استفاده کنید.

  1. نصب سنگ کوارتز برای پیشخوان

بهترین روکش های پیشخوان عبارتند از لمینت، بتن، استیل و سنگ. اما یکی از بهترین گزینه ها کوارتز است. کوارتز به عنوان ترکیب مواد معدنی و رزین، انتخاب خوبی است. چون شبیه سنگ طبیعی بوده و از سنگ طبیعی سخت تر است. این سطح مانند سطوح دیگر نفوذناپذیر است، اما برخلاف آن خش برنمی دارد. این جنس می تواند شکل های مختلف داشته باشد، از ظاهر سنگ مانند گرفته تا بتن صنعتی. پیشخوان کوارتز گرانقیمت است، بنابراین باید مطمئن شوید از پس هزینه آن برمی آیید.

  1. نصب لوستر

نورپردازی آشپزخانه که اغلب نادیده گرفته می شود. یک لوستر زیبا نه تنها نورپردازی را بهتر می کند، بلکه توجهات را به خود جلب می کند. لوستر برخلاف چراغ های خطی می توانند در جلو و وسط باشند.

بهتر است از چراغ های بزرگ و برجسته استفاده کنید. اندازه چراغ را بر اساس اندازه آشپزخانه انتخاب کنید، و از پر کردن فضا جلوگیری نمایید.

 

مطالب مرتبط