دسته‌ها: فناوری

زمان دریافت آپدیت اندروید ۱۱ برای گوشی‌ها مختلف

با گذشت سه ماه از زمان عرضه اندروید ۱۱ به بازار تلفن‌های همراه توسط سامسونگ به نظر می‌رسد دیگر زمان آن رسیده است که این شرکت آپدیت اندروید ۱۱ را برای مدل‌های مختلف گوشی‌های خود عرضه کند.  سامسونگ در وبلاگ خود اعلام کرده است که که Galaxy S20 ، S20 پلاس و S20 Ultra در کره جنوبی، آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی شروع به دریافت این آپدیت خواهند کرد.

زمان انتشار آپدیت اندروید برای گوشی‌های گلکسی A

تأخیر سه ماهه در عرضه گسترده آخرین نسخه اندروید مانند عملکرد این شرکت در عرضه اندروید ۱۰ است، که در آن زمان رکوردی برای این شرکت محسوب می‌شد. البته آپدیت اندروید ۱۱ سامسونگ فراتر از S20 است و جدول زمانی رسمی این شرکت نشان می‌دهد که Note20 ، Z Fold 2 و Z Flip تا ژانویه این آپدیت را دریافت خواهند کرد. دستگاه های پرفروش سامسونگ همه از میان رده‌های “Galaxy A” هستند و این دستگاه ها از مارس تا ژوئن آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد.

پس از انتشار همراه با تاخیر  اندروید ۱۰ و یک سال درگیری با مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا تغییرات زیادی در اندروید ۱۱ ایجاد نشده است. پنل اعلان‌ها دارای یک مدیا پلیر جدید است و یک بخش تاریخچه و پشتیبانی از اعلان های حباب شناور نیز به آن اضافه شده است. همچنین مجوزهای یک بار مصرف برای استفاده برنامه‌ها از میکروفن، دوربین و مکان یایی اضافه شده است و شکلک های جدید و تکمیل خودکار آسان‌تر نیز وجود دارند. البته ، در تلفن سامسونگ ، همه اینها با UI سفارشی  “One UI” سامسونگ متناسب سازی می‌شود و این پوسته همراه با Android به روز می‌شود.

مثل همیشه، رسیدن این آپدیت به دستگاه شما ممکن است هفته ها طول بکشد، بنابراین حتی اگر Galaxy S20 دارید، فوراً انتظار بروزرسانی را نداشته باشید. این آپدیت در حال حاضر برای جمعیت کمی گسترش یافته است، و سامسونگ با بررسی بازخورد مشکلات احتمالی آپدیت ارائه شده کم کم آن را به گوشی‌های مختلف ارائه می‌کند. اگر هنوز اعلان به روزرسانی اندروید را دریافت نکرده‌اید باید منتظر بمانید.

منبع