دسته‌ها: اخبار

تایید انتخابات کالیفرنیا و پیروزی رسمی بایدن در انتخابات

سرانجام روز جمعه کالیفرنیا انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را تایید کرد و ۵۵ انتخاب کننده متعد به رای دادن به بایدن را منصوب کرد و به دنبال این تاییدیه رسمی بایدن توانست رسما اکثریت کالج انتخاباتی مورد نیاز برای پیروزی در کاخ سفید را کسب کند.

وزیر داخلی ایالت کالیفرنیا الكس پادیلا با تأیید رسمی پیروزی بایدن در این ایالت، تعداد رای دهندگان متعهد بایدن را به ۲۷۹ نفر رساند، که مطابق با شمارش آرا از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس. این تعداد کمی بیش از آستانه ۲۷۰ رای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات است.

معمولا در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این فرایندهای رسمی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد چرا که نتیجه انتخابات خیلی زودتر توسط برآوردهای غیر رسمی تعیین می‌شود اما این دوره به خاطر ادعاهای ترامپ پیرامون انتخابات تاییدیه‌های رسمی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

ادوارد بی. فولی، استاد حقوق دانشگاه ایالتی اوهایو گفت اگر چه هفته‌ها است که مشخص است بایدن به کاخ سفید خواهد رفت اما این تاییدیه رسمی خیال او را کاملا راحت کرد.

فولی می‌گوید: “این یک نقطه عطف قانونی است و اولین نقطه عطفی است که از چنین وضعیتی برخوردار است. با این حال همه چیز قبل از آن با آنچه ما فرایند پیش بینی می نامیم پیش بینی شده بود.”

مجمع برگزینندگان انتخابات جمعه ۱۴ دسامبر به همراه همتایان خود در هر ایالت دیدار می کنند تا رسماً به رئیس جمهور بعدی رأی دهند. اکثر ایالت‌ها قوانینی دارند که به موجب آن‌ها مجمع انتخاب کنندگان باید حتما به کسی رای دهند که در انتخابات رای بیشتری آورده و نمی‌توانند به رقیب او رای دهند. به نظر نمی‌رسد هیچ یک از منتخبین متعهد آقای بایدن قصد داشته باشند به کسی جز او رای دهند و همگی او را به عنوان رییس جمهور انتخاب خواهند کرد.

منبع