دسته‌ها: رپرتاژ

نحوه تعویض پنجره

شما به راحتی می‌توانید پنجره‌های خانه خود را تعویض کنید و از پنجره‌های یو پی وی سی استفاده کنید. این پنجره‌ها دارای فریم هستند و یا می‌توانند اندازه قاب شما طراحی شوند.

رپرتاژآگهی- شما به راحتی می‌توانید پنجره‌های خانه خود را تعویض کنید و از پنجره‌های یو پی وی سی استفاده کنید. این پنجره‌ها دارای فریم هستند و یا می‌توانند اندازه قاب شما طراحی شوند. پنجره‌های یو پی وی سی به صرفه، بدون اتلاف انرژی و قابل بازیافت هستند. این پنجره‌ها نیاز به رنگ کردن ندارند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک نصاب پنجره باشید می‌توانید درخواست تعویض پنجره ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

پنجره در دیوارهای یکپارچه و سخت:

در خانه‌هایی که دیوارهای سخت نظیر دیوارهای آجری دارند، فریم چوبی پنجره به راحتی در قاب جا می‌شوند ولی اندکی از دیوار درونی خانه، بیرون زده‌اند. پنجره‌ها غالبا هم سطح با پنجره می‌شوند یا از سطح بیرون دیوار داخلی‌تر هستند. بسته به ضخامت قاب دیوار، پنجره با میخ با پیچ در جای خود محکم می‌شود. پنجره‌ها در خانه‌های قدیمی، معمولا یک قسمت پایینی از جنس سنگ یا بتن دارند که پایین قاب پنجره قرار می‌گیرد. برای اینکه فریم‌های چوبی فاسد و خراب نشوند، روی آن‌ها مواد نگهدارنده می‌زنند و آن‌ها را مداوما رنگ می‌کنند. فواصل دور قاب‌ها را بپوشانید و یا اگر فواصل عمیق هستند، از ملات درون آن‌ها استفاده کنید.

 

پنجره در دیوارهای حفره‌دار:

بیشتر خانه‌ها امروزه بدین شکل ساخته می‌شوند و پنجره‌ها به براکت‌های فلزی در حین ساخت ساختمان وصل می‌شوند. فاصله‌ی بین براکت‌ها و قاب را آجرهای مخصوصی پر می‌کنند. این امر باعث می‌شود که خانه گرمای خود را در فصول سرد سال حفظ کند و دما هدر نرود. درون دیوارهای داخلی، کناره‌ها و بالای ورودی پنجره با گچ پوشیده می‌‌شود. اگر قاب پنجره چوبی باشد، به طور مستقیم به ملات پیچ می‌شود.

 

شیشه‌های پنجره:

شیشه‌های پنجره با استفاده از بتونه‌های مخصوص و ماستیک درون فریم محکم می‌شوند. از میخ‌های بدون سر به درون فریم و شیشه استفاده می‌شود تا بتونه خشک شود و شیشه سرجای خود محکم قرار بگیرد. گاهی اوقات شیشه‌ها با استفاده از شیارهای برجسته‌ای از جنس چوب درون فریم قرار می‌گیرند.

 

چگونه یک فریم و پنجره‌ی قدیمی از جای خود خارج کنیم؟

آماده سازی:

این پروسه طولانی است و زمان‌بر و احتمالا بیش از یک روز زمان برای کامل کردن آن نیاز داشته باشید. سخت‌ترین قسمت کار جدا کردن فریم قدیمی پنجره است. قبل از شروع به کار دستکش ایمنی بپوشید و عینک ایمنی بزنید تا سلامت شما آسیب نبیند. اگر قرنیز کف پنجره قدیمی است، بهتر است آن را نیز عوض کنید. می‌توانید ازقرنیز‌های چوبی استفاده کنید.

قدم اول:

 

ابتدا پیچ لولاها را خارج کنید و آن‌ها را دربیاورید. بتونه‌های اطراف را از بین برده و  با استفاده از اره دستی، یک برش زاویه‌داربه قسمت بالایی پنجره بزنید و در صورت لزوم از کسی برای بلند کردن پنجره کمک بگیرید.

قدم دوم:

با استفاده از مغار و چکش، فریم را خارج کنید. انتهای منحنی فریم را با چکش ضربه بزنید و با مغار آن را از جای خود دربیاورید، سپس قسمت پایینی فریم را خارج کنید.

 

قدم سوم:

 

با یک میله‌ی انحنادار قسمت بالایی فریم را نیز خارج کنید. این کار را برای قسمت‌های دیگر نیز انجام دهید و در صورت لزوم، قرنیز کف پنجره را نیز از جای خود بیاورید تا آن را تعویض کنید.

 

قدم چهارم:

 

اگر فریم با پیچ به جای خود محکم شده است با استفاده از یک اره، آن‌ها را جدا کنید.

 

چگونه یک پنجره‌ی جدید را سرهم بندی کنیم؟

ابتدا اندازه‌ی پنجره و اندازه‌ی قاب را با دقت بررسی کنید تا پنجره کاملا در جای خود قرار بگیرد. حدود ۵ میلی‌متر در اطراف پنجره فاصله بگذارید تا اضافات فریم را به آن متصل کنید. هم چنین قبل از قرار گرفتن پنجره در چارچوب، بایستی دستگیره‌ها را نیز وصل کنید.

قدم اول:

برای اینکه قرنیز کاملا سرجای خود قرار بگیرد، لازم است عمق و طول قاب چارچوب را با دقت اندازه بگیرید. قرنیز با یک پوشش محافظتی در بازار وجود دارد، با دقت آن را علامت بزنید و با اره آن را جدا کنید.

 

قدم دوم:

قرنیز بیرونی را به فریم پیچ کنید.

 

قدم سوم:

قسمت هواکش را به قسمت درونی فریم متصل کنید.

اتصال پنجره و قرنیز:

پنجره‌هایی که از قبل شیشه دارند، خیلی سنگین هستند پس برای بلند کردن آن‌ها و قرار دادنشان در چارچوب، از شخص دیگری کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که در برخی از پنجره‌ها، فریم در قسمت‌های عمودی به دیوار متصل می‌شود و بایستی قرنیز‌ها را بعد از اتصال فریم به چارچوب، در جای خود قرار دهید.

 

قدم اول:

 

نقاط اتصال را مشخص کنید و یک شکاف و فرورفتگی کوچک روی گچ دیوارها به وجود آورید. اگر می‌خواهید که قرنیز‌ها را متصل کنید، یک شکاف در دو طرف آن ایجاد کنید. پنجره‌ی آماده را در فرورفتگی‌ها جا بیندازید.

 

قدم دوم:

با استفاده از تراز، صاف بودن پنجره را بررسی کنید و درصورت صاف نبودن، از فاصله گذارها استفاده کنید تا هم سطح شوند.

 

قدم سوم:

با استفاده از تراز، صاف بودن پنجره را در راستای عمودی بررسی کنید و در صورت صاف نبودن از فاصله گذارها استفاده کنید.

 

قدم چهارم:

با استفاده از دریل یک سوراخ پیلوت ایجاد و فریم را به روی دیوار محکم کنید. جای قرنیز را مشخص کنید و و با تراز، صاف بودن آن را بررسی نمایید. سپس با چسب، پیچ و یا میخ قرنیز را متصل کنید.

 

قدم پنجم:

با استفاده از یک فیلر فومی، درزهای پنجره را پر کنید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از خشک شدن با یک کاتر، آن را مرتب نمایید.

 

قدم ششم:

با استفاده از یک درزگیر، منافذ موجود را بگیرید تا نتیجه کار تمیز و مرتب شود.

 

پرداخت نهایی:

 

قدم اول:

 

فواصل بین پنجره و چارچوب را با استفاده از درزگیرهای مخصوص پر کنید.

 

قدم دوم:

در قسمت درونی چارچوب، از چوب یا مواد دیگر استفاده کنید تا اتصالات را پوشش دهد و ظاهری زیباتر به کار بدهد.

 

مطالب مرتبط