دسته‌ها: رپرتاژ

هتل های شاهرود یا قیمت مناسب

تورهای داخلی شهر شاهرود درصورتی‌که راه را بلد نباشید، می‌توانند شما را به جاذبه‌های موردنظرتان برسانند. درهرصورت سفر به شاهرود باید در برنامه هر فرد ایرانی قرار داشته باشد. دیدن آفریقای ایران و جنگل‌های ابر نه‌تنها برای ایرانیان، بلکه دغدغه‌ بزرگ توریست‌های خارجی است.

رپرتاژآگهی- شهرستان شاهرود، بزرگ‌ترین شهر استان سمنان و خط فاصل کویرهای خشک مرکزی ایران و جنگل‌های سرسبز شمالی است. آب‌وهوای شهر شاهرود بزرگ‌ترین جاذبه طبیعی این شهر محسوب می‌شود که گردشگران را از سراسر کشور به‌سوی خود جذب می‌کند. شاهرود مقصد ایده‌آلی برای سفرهای بهاری و تابستانی است. در این فصول آب‌وهوا و طبیعت شاهرود بیشتر از هر وقت دیگری تماشایی می‌شود. شما می‌توانید قبل از آغاز سفرتان به استان سمنان، رزرو هتل شاهرود خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. هتل های شاهرود جزو زیباترین هتل‌های استان سمنان هستند که اقامت در آن‌ها می‌تواند لحظات شیرینی را برای شما رقم بزند. در این مطلب به معرفی شهر شاهرود، جاذبه‌ها و هتل‌های آن خواهیم پرداخت؛ لطفا با ما همراه باشید.

شاهرود چگونه شهری است؟

شاهرود از نظر مساحت، حدود ۴۰ کیلومترمربع وسعت دارد و بزرگ‌ترین شهر استان سمنان است. این درحالی است که شاهرود اگرچه مساحت بیشتری دارد؛ اما در رتبه دوم جمعیت استان سمنان قرار گرفته است. این شهر ۴۱۲ کیلومتر با تهران و ۵۱۰ کیلومتر هم با مشهد فاصله دارد. بیشتر مردم این شهر به زبان فارسی با لهجه شاهرودی صحبت می‌کنند. البته به‌دلیل ساکن‌بودن برخی از مردمان خطه شمالی مانند مردم شهرهای مازندران و گرگان در آن، برخی از مردم شاهرود با لهجه مازندرانی صحبت می‌کنند.

طبیعت منحصربه‌فرد شاهرود بزرگ‌ترین وجه تمایز آن با دیگر شهرهای ایران است. شاهرود یک شهر توریستی به‌شمار می‌رود که در آن هم می‌توان بیابان را دید، هم آبشار، هم قندیل و هم جنگل. شهر شاهرود از ضلع شمالی خود با شهرهای گرگان، آزادشهر، علی‌آباد و رامیان همسایه است. از ضلع شرقی شاهرود هم می‌توان به شهرهای سبزوار، بردسکن و میامی راه پیدا کرد. شهرهای طبس و خور همسایه‌های جنوبی شاهرود بوده و در غرب آن نیز شهر زیبای دامغان قرار دارد.

معرفی جاذبه‌های طبیعی شاهرود

شاهرود را به‌دلیل بناهای تاریخی فراوان و خاصی که دارد، «شهر عارفان» نامیده‌اند. اگر بخواهیم به زیباترین و بهترین مناطق توریستی شهرستان شاهرود اشاره کنیم، «جنگل اَبر» اولین جاذبه‌ منحصربه‌فرد این شهر خواهد بود. جنگل ابر جزو قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران محسوب می‌شود که علی‌رغم همه زیبایی‌هایش، میراث‌دار پوشش گیاهی سه میلیون‌ساله و گیاهان سه‌هزار ساله است.

وقتی به این جنگل می‌روید، با دنیایی تازه روبرو خواهید شد که انگار شما را در دل رویایی بی‌کران فرو برده است. چطور ممکن است روی زمین باشید اما در میان ابرها قدم بزنید؟ با رفتن به جنگل ابر شاهرود چنین رویایی برای شما محقق خواهد شد. دیگر جاذبه طبیعی شاهرود، چشمه هفت‌رنگ مُجِن است. این چشمه در ۲۵ کیلومتری شمال شهر شاهرود قرار دارد. کف این چشمه تابلویی با چندین رنگ مختلف را برای شما به‌نمایش می‌گذارد. علاوه‌براین چشمه، دومین مجموعه حفاظت‌شده وسیع ایران، تحت عنوان «پارک ملی خارتوران» در شاهرود واقع شده است. این پارک ملی به «آفریقای ایران» شهرت دارد؛ چراکه در آن انواع گونه‌های حیوانی وجود دارد که در بین آن‌ها گونه‌های بسیار نادری هم زندگی می‌کنند.

سالانه هزاران گردشگر برای دیدن جنگل ابر، چشمه هفت‌رنگ و پارک خارتوران به شاهرود سفر می‌کنند. هتل های شاهرود همواره آماده‌ میزبانی از این گردشگران هستند. خوشبختانه رزرو هتل شاهرود از طریق سایت‌های معتبر رزراسیون هتل کشور امکان‌پذیر است و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

هتل‌های شاهرود با قیمت مناسب کدام هستند؟

اگر شما هم هوس کرده‌اید تا تعطیلات آتی خود را در طبیعت بکر شاهرود بگذرانید، بهتر است با انواع هتل های شاهرود آشنا شوید تا ببینید کدام‌یک برای اقامت شما بهتر است. اطلاعات این هتل‌ها به‌قرار زیر است:

  • هتل چهار ستاره «پارامیدا» شاهرود

این هتل جزو زیباترین هتل‌های شاهرود است که امکانات وسیعی را د اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. هتل پارامیدا در خیابان تهران و بلوار دانشگاه شاهرود واقع شده است. قیمت یک شب اقامت در این هتل برای هر نفر از ۵۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.

  • هتل چهار ستاره «قصر بسطام» شاهرود

هتل قصر بسطام نیز یکی دیگر از هتل‌های مجلل شهر شاهرود است که با اقامت در آن می‌توانید لحظات خوبی را در کمال آرامش سپری کنید. هتل قصر بسطام ابتدای بلوار کشاورز و در منطقه نمونه گردشگری بسطام شاهرود واقع شده است. قیمت یک شب اقامت در این  هتل برای هر نفر از ۴۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.

  • هتل دو ستاره «رویال» شاهرود

هتل رویال یکی از اقامتگاه‌های کاملا به‌صرفه شاهرود است که با اقامت در آن می‌توانید هزینه‌های سفرتان را بسیار کاهش دهید. هتل رویال در خیابان دانشجو و جنب اداره فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود واقع شده است. قیمت یک شب اقامت در این هتل برای هر نفر از ۲۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.

  • هتل دو ستاره «جهانگردی» شاهرود

هتل‌های جهانگردی در هر شهر توریستی ایران وجود دارد و اقامت در آن‌ها برای مسافرانی که اولین بار به شهری سفر می‌کنند مناسب‌تر است. هتل جهانگردی شاهرود در میدان آزادی و ابتدای خیابان فردوسی شاهرود واقع شده است. قیمت یک شب اقامت در این هتل برای هر نفر از ۲۵۰ هزارتومان شروع می‌شود.

گزینه‌هایی که عنوان شد، به‌صرفه‌ترین هتل‌های موجود در شهر شاهرود بودند. از دیگر اقامتگاه‌های بدون ستاره اما قیمت مناسب شاهرود می‌توان به اقامتگاه بومگردی چشمه مراد، اقامتگاه بومگردی شیردل و هتل‌آپارتمان نادر اشاره کرد. بهتر است در سفرهای شخصی خود علاوه‌بر رزرو هتل شاهرود به فکر مراجعه به اقامتگاه‌های بومگردی این شهر هم باشید.

تورهای داخلی شهر شاهرود درصورتی‌که راه را بلد نباشید، می‌توانند شما را به جاذبه‌های موردنظرتان برسانند. درهرصورت سفر به شاهرود باید در برنامه هر فرد ایرانی قرار داشته باشد. دیدن آفریقای ایران و جنگل‌های ابر نه‌تنها برای ایرانیان، بلکه دغدغه‌ بزرگ توریست‌های خارجی است.

مطالب مرتبط