میکرودرم روشی برای از بین بردن جای جوش

رپرتاژآگهی- گاهی باقی ماندن جای یک جوش یا آبله می تواند زیبایی کل صورت ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر شما هم حسابی از دست جای جوش ها کلافه شده اید و می خواهید سریع تر و بدون هزینه سنگین از شر آن خلاص شوید، این نوشتار از وبسایت نیمروز را تا پایان بخوانید تا ببینید که چگونه روش میکرودرم جای جوش صورت را سریعتر از آنچه فکر می کنید از بین می برد.

در این مطلب ما ضمن بیان شرحی از روش درمانی میکرو درم در مورد مزایا، عوارض، مراقبت ها و سوالات متداولی صحبت خواهیم کرد که هرگونه ابهامی در مورد این روش خارق العاده را پاسخ خواهد داد.

میکرودرم روشی غیر تهاجمی و بدون درد

با شرح کوتاهی از روش میکرودرم شروع می کنیم. اگر از دنبال کنندگان وبسایت نیمروز باشید می دانید که ما همیشه تاکید به روش هایی داشته ایم که غیر تهاجمی و بدون درد باشد. زیرا اعتقاد داریم با پیشرفت تکنولوژی راه هایی وجود دارد که بدون آسیب رساندن به پوست و بدنمان بتوانیم تغییرات چشمگیری در زیبایی خود ایجاد کنیم. بنابر همین نکته روش میکرودرم نیز روشی مورد تایید و استثنایی است که پزشکان کشور آن را به شما توصیه می کنند.

میکرودرم چگونه به پاکسازی و جوانسازی پوست کمک می کند؟

از بهترین روش ها در میان انواع خدمات پوست و زیبایی روش هایی است که طی آن بدن را برای تولید و افزایش کلاژن تحریک کنیم. در دنیا به اینگونه روش ها توجه خاصی می شود زیرا بسیار سالم و متناسب با فیزیولوژی بدن هستند و عوارض چندانی در بدن ایجاد نمی کنند.

در روش میکرودرم در واقع به جنگ با سلول های مرده پوست می رویم و با از بین بردن این سلول ها فضا را برای تولید کلاژن ها محیا می کنیم. افزایش کلاژن باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و استحکام آن می شود و پوستی شفاف، یکدست، جوان و شاداب را به ارمغان می آورد.

اما این که این روش چگونه پیاده سازی می شود و پزشک متخصص با چه ابزاری این کار را می کند و سوالاتی در مورد مراقبت های قبل و بعد از درمان، مطالبی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

میزان درد روش میکرودرم چه میزان است؟

در این روش هیچ دردی حس نخواهد شد. در تایید این حرف باید بگوییم که پزشک شما از هیچ داروی بی حسی در درمان استفاده نمی کند. بعد از درمان نیز شما دردی را متوجه نخواهید شد و اصلاً نیازی به مصرف مسکن پیدا نخواهید کرد. شما بعد از انجام میکرودرم خیلی زود شاهد نتایج درخشان در جوان شدن پوست خود می شوید.

آیا میکرودرم فقط برای جای جوش مناسب است؟

استفاده از میکرودرم فقط مختص به از بین بردن جای جوش نیست. شما می توانید از این روش برای از بین بردن و درمان آثار انواع آبله، اسکار، آکنه و حتی جوش های سر سیاه از این روش درمانی بهره مند شوید. یکی دیگر از مواردی که می توان به کمک میکرودرم برطرف کرد درمان ترک های پوستی است که ممکن است در دوره های مختلف از جمله دوره بارداری به وجود بیاید.

آیا میکرودرم برای همه نوع آکنه ای موثر است؟

میکرودرم می تواند برای انواع اسکارها یا آکنه ها کاربرد داشته باشند. اما بهترین عملکرد آنها برای مواردی است که جای باقیمانده از آبله، اسکار و آکنه باعث ایجاد گودال در سطح پوست نشده باشند. یا به زبان ساده تر برای مواردی مناسب است اثرات باقیمانده روی پوست خیلی شدید و حاد نیستند.

همچنین روش میکرودرم را می توان برای افرادی که با شکستگی یا ترک خوردگی خفیف تا متوسط پوستی روبرو هستند مفید دانست. میکرودرم علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست که می توانند منافذ پوستی را مسدود کنند، همچنین روغن اضافی (سبوم) این منافذ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به شما توصیه می کنیم که اگر با ترک خوردگی های پوستی شدید یا کیستیک روبرو هستید با پزشکان و مشاورین خانه سفید مشورت کنید تا آنها روش و گزینه های مناسب شما را تجویز کنند. زیرا میکرودرم در این موارد، ممکن است التهاب پوستی شما را تشدید کند. در این حالت ممکن است وی پیشنهاد کند که میکرودرم را تا زمان برطرف شدن آکنه به تعویق بیاندازید.

نحوه آماده شدن برای روش میکرودرم

میکرودرم باید در مراکز پوست و زیبایی معتبر و توسط متخصص پوست متبحر انجام شود. هر چند آمادگی خاصی برای این روش درمانی وجود ندارد اما بهتر است قبل از آغاز کار آرایش یا کرمی روی پوست شما نباشد تا درمان با دقت و کیفیت بالاتری انجام شود.

متخصص پوست در این روش از وسیله ای میله ای شکل و دستی استفاده می کند. وی با کمک این دستگاه بلور یا کریستال های ظریف آلومینیومی را به پوست وارد می کند و بعد از آن به کمک قدرت مکشی دستگاه این کریستال ها را به همراه بقایای پوست از روی صورت شما پاک می کند. این فرآیند موجب جریان یافتن خون زیر پوست و در نتیجه تحریک تولید کلاژن می شود. با کمک میکرودرم لایه نرم و شفاف زیری به سطح پوست مهاجرت می کند و چهره شما به شکل مشخصی جوانتر و جذابتر به نظر می رسد.

انجام میکرودرم چقدر طول خواهد کشید؟

میکرودرم روشی بسیار سریع است. شما در هر جلسه چیزی حدود ۳۰ دقیقه تحت درمان خواهید بود. برای دستیابی به اثر دلخواه نیز به چندین جلسه احتیاج دارید که توسط پزشک و متخصص تعیین می شود. طبیعی است که ماندگاری درمان بستگی به مراقبت های پوستی شما و شرایط هر بیمار دارد. در واقع شما تا زمانی که سلول های سطح پوستتان شاداب بماند نیاز به مراجعه مجدد به کلینیک نخواهید داشت.

مراقبت های پوستی بعد از درمان

صرفا به انجام درمان از طریق میکرودرم بسنده نکنید. تکمیل درمان شما به کمک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست شما صورت می گیرد. ممکن است متخصص پوست شما توصیه های خاصی نیز داشته باشد که باید حتماً انها را جدی بگیرید و از تجربه درمانگر خود بهره ببرید. همچنین بعد از انجام این روش هر روز باید از کرم ضد آفتاب مناسب و استاندارد استفاده کنید. میکرودرم ابریژن می تواند پوست شما را نسبت به اشعه UV حساس کند و اینگونه منجر به سوختگی پوست شما شود.

گفتیم که عوارض جانبی با این روش معمول نیستند. با این حال اگر پوست شما حساس یا تیره است، ممکن است دچار تحریک یا هایپرپیگمنتیشن شوید.

مزایا استفاده از روش میکرودرم

بخشی از جذابیت های میکرودرم که موجب استقبال از این روش شده است این است که در آن شاهد عوارض جانبی نخواهید بود. کریستال های تابیده شده و نوک دستگاه اصلاً دردناک نیستند، بنابراین متخصص پوست شما نیازی به استفاده از ماده بی حس کننده موضعی نخواهد داشت.

مزیت دیگر زمان بهبودی سریع است که به شما امکان می دهد چندین بار در ماه میکرودرم کنید و بلافاصله نیز  بعد از هر جلسه فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای این روش درمانی نیستند؟

میکرودرم برای افرادی با جای زخم های بزرگ و آکنه های عمیق چندان مناسب نیستند زیرا این روش فقط لایه اپیدرم و اولیه پوست را هدف قرار می دهد و هیچ جای زخمی که فراتر از این لایه پوست باشد را درمان نمی کند. اگر پوست تیره تری دارید، در مورد گزینه های خود با متخصص پوست صحبت کنید.

همچنین افرادی که دارای یک یا چند مورد از شرایط زیر هستند باید از این روش دوری کنند:

  • داشتن زخم های باز
  • داشتن آکنه کیستیک
  • داروهای ایزوترتینوئین که اخیراً برای آکنه مصرف شده یا در حال حاضر فرد مصرف کننده آن باشد.
  • بثورات و جوشهای مربوط به تحریک اگزما یا هرگونه حساسیت پوستی
  • داشتن تبخال روی صورت بیمار
  • داشتن کیست های پوستی بدخیم یا سرطانی

با متخصص پوست خود قبل از درمان صحبت کنید

میکرودرم یک روش درمانی احتمالی برای جای زخم های آکنه است و اکثریت افراد می توانند این کار را انجام دهند. اما برای همه افراد این روش توصیه نمی شود. انتخاب روش میکرودرم به شرایط پوست شما و رنگ آن بستگی دارد. قبل از درمان با متخصص پوست خود صحبت کنید تا ببینید آیا این روش برای شما نیز مناسب است یا خیر.

کلینیک خانه سفید و میکرودرم

کیلینیک پوست و زیبایی خانه سفید یک نام آشنا و معتبر در انواع خدمات پوست، مو و زیبایی است. شما با انتخاب این کلینیک می توانید از همه امکانات لازم برای انجام یک روش درمانی استاندارد همچون میکرودرم برخوردار شوید. پزشک متخصص کاربلد، پرسنل دوره دیده، تعهد، مهارت، تجربه و مسئولیت پذیری همگی اصولی تثبیت شده در این مجموعه حرفه ای و پرسابقه است.

قبل از انجام درمان می توانید طی جلسه مشاوره با متخصصین کاربلد ما ضمن دریافت هر گونه اطلاعات لازم، مناسب بودن روش میکرودرم را با مشاوران ما مورد ارزیابی قرار دهید یا از وی بخواهید تا روشی مناسب برای شرایط شما پیشنهاد کند.

میکرودرم در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی خانه سفید در بالاترین سطح استانداردها و با مناسبترین قیمت انجام می شود.

مطالب مرتبط