آنتی بیوتیک طبیعی: ۱۸ بهترین آنتی بیوتیک و ضدبیماری های طبیعی که از بدن محافظت می‌کنند

ابرخوراکی‌ها، خوراکی‌هایی هستند که مواد مغذی زیادی دارند و بنابراین برای سلامتی شما مفید هستند. این خوراکی‌ها را می‌توان برای درمان اگزما، سوزاندن چربی، و حتی تقویت دندان‌ها استفاده کرد. ولی آیا می دانستید ابرخوراکی‌های خاصی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان آنتی بیوتیک طبیعی استفاده کرد؟ خوراکی‌هایی که دارای آنتی بیوتیک هستند بیشتر از همیشه مورد نیاز هستند. با افزایش مقاومت باکتریایی، نیاز به آنتی بیوتیک‌های جدید بیشتر می‌شود. در این‌جا است که خوراکی‌های آنتی بیوتیک طبیعی وارد عمل می‌شوند و این خلأ را پر می‌کنند.

آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

آنتی بیوتیک‌ها به گروهی از داروهای قدرتمندی گفته می‌شود که عفونت‌های باکتریایی و میکروبی را درمان می‌کنند. این داروها با مانع ایجاد کردن در سیستم تکثیر آن‌ها یا نابودی کلی آن‌ها، با باکتری‌ها می‌جنگند.

وقتی یک باکتری وارد بدن‌تان می‌شود، سیستم ایمنی معمولا فعال می‌شود و آن باکتری را از بین می‌برد. حتی اگر باکتری بتواند نشانه‌هایی را در بدن القا کند، ولی باز هم سیستم ایمنی معمولا می‌تواند با تولید پادتن به مقابله با بیماری‌ها بپردازد. سیستم ایمنی یاد می‌گیرد چطور با بیماری بجنگد.

آنتی بیوتیک‌ها در سراسر دنیا به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این استفاده‌ی بی رویه به بالا رفتن رقم عفونت‌های باکتریایی می‌انجامد. به‌علاوه، این سوء مصرف به مقاومت آنتی بیوتیکی نیز منجر می‌شود. باکتری‌ها یاد می‌گیرند چگونه مقابله به مثل کنند.

مقاومت آنتی بیوتیکی به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. طبق برآوردی که در این مورد انجام شده است، هر سال ۲۵،۰۰۰ نفر به‌خاطر باکتری مقاومت آنتی بیوتیکی جان‌شان را از دست می‌دهند.

در این‌جا است که آنتی‌بیوتیک های طبیعی وارد عمل می‌شوند. گیاهان میلیون‌ها سال است که با پاتوژن‌ها می‌جنگند. گیاهان دارای گونه‌های زیادی از ترکیبات هستند که دارای خواص ضدمیکروبی و آنتی بیوتیکی هستند.

برای هر عفونتی یک آنتی بیوتیک طبیعی وجود دارد و این ابرخوراکی‌ها خط دفاعی جدیدی را در برابر عفونت‌ها ایجاد می‌کنند.

خوراکی‌های آنتی بیوتیک طبیعی یک روش درمانی جایگزین را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

۱. سیر

فواید سیر

سیر یکی از مهمترین ابرخوراکی‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی استفاده کرد. این سبزی فوق‌العاده، دارای خواص قدرتمندی برای مقابله با عفونت‌ها است.

بهترین چیز درباره‌ي سیر این است که نه تنها حاوی خواص آنتی بیوتیکی است، بلکه یک ابرخوراکی ضدویروسی نیز است. سیر همچنین می‌تواند با انگل و حشرات نیز بجنگد. می‌تواند بیماری‌های تنفسی و مشکلات یبوستی را نیز حل کند.

اکثر خواص منتسب به سیر به‌خاطر ترکیبی به نام آلیسین است. این ماده‌ی شیمیایی به محض برش زدن سیر آزاد می‌شود. آلیسین است که بوی قدرتمند سیر را ایجاد می‌کند.

آلیسین مانند پنیسیلین، یک آنتی بیوتیک قدرتمند است. می‌تواند با انواع مختلف باکتری‌ها و ویروس‌ها بجنگد و از گسترش آن ها جلوگیری کند. به‌علاوه، می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد.

سیر می‌تواند هر سه نوع سلول ایمنی بدن‌تان را فعال کند. این امر موجب شکل‌گیری یک دشمن سرسخت در برابر عفونت‌های باکتریایی است و از شما در برابر عفونت‌ها دفاع می‌کند. سیر می‌تواند به از بین بردن باکتری‌های دهانی نیز کمک کند.

بنابراین، فراموش نکنید سیر را به غذای روزانه‌تان اضافه کنید. اگر بوی زیاد آن شما را آزار نمی‌دهد می‌توانید آن را به‌صورت خام مصرف کنید.

۲. زردچوبه

زردچوبه یک چاشنی دارویی محبوب است. می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را، از سرماخوردگی معمولی گرفته تا مشکلات گوارشی، درمان کند.

این چاشنی ‌آیورودا هم دارای خواص آنتی باکتریال است و هم ضدعفونی کننده. این امر باعث می‌شود گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای در میان ابرخوراکی‌ها باشد تا به‌عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص التیام بخشی زردچوبه بخش مهمی از پزشکی مدرن است. زردچوبه به‌ویژه به‌عنوان یک خوراکی آنتی بیوتیک موضعی نیز مفید است.

شما می‌توانید زردچوبه را روی پوست بزنید تا عفونت‌ها را درمان کند. زردچوبه را می‌توانید به صورت خوراکی مصرف کنید یا روی پوست‌تان استعمال کنید تا با باکتری‌های حمله کننده به بدن‌تان بجنگد.

۳. روغن نارگیل

مزایای روغن نارگیل به داشتن موی سالم محدود نیست. در واقع، یک روش طبیعی برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها است. روغن نارگیل به‌خاطر وجود لوریک اسید، در زمره‌ی خوراکی‌های برتر آنتی بیوتیکی قرار دارد. لوریک اسید دارای خواص آنتی باکتریالی است که اکثر عفونت‌ها را از بین می‌برد. به همین دلیل است که سرشار از آنتی بیوتیک است.

شما می توانید با استفاده از روغن نارگیل در خوراکی‌ها، اسموتی‌ها و دسرها، از مزایای بی نظیر آن بهره ببرید. می‌توانید رد قهوه‌تان روغن نارگیل بریزید یا این‌که روغن نارگیل خالی بخورید.

۴. عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت

فواید گریپ فروت

عصاره هسته گریپ فروت یکی از ابرخوراکی‌های سرشار از آنتی بیوتیک است. سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول است. پلی فنول‌ها می‌توانند در مقابله با عفونت‌های سالمونلا، استافیلوکوکوس و اشریشیا کلی مفید باشند.

پلی فنول‌ها می‌توانند در برابر آسیب‌های اشعه‌ی UV از بدن محافظت کنند. این عوامل می‌توانند در درمان التهاب مفاصل، سم‌زدایی از بدن و بهبود گردش خون مفید باشند.

عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت می‌تواند رشد باکتریایی را در ماکیان و ماهی‌ها نیز متوقف کند. بنابراین، فراموش نکنید آن را در فهرست ابرخوراکی‌هایی که به‌عنوان آنتی بیوتیک‌های طبیعی استفاده می‌کنید بگنجانید.

۵. سرکه سیب

اگر قرار باشد یک ابرخوراکی آنتی بیوتیک طبیعی را انتخاب کنید، سرکه سیب انتخاب می‌شود. سرکه‌ی سیب حاوی اسید استیک است، ترکیبی که در طی تخمیر شکل می‌گیرد.

اسید استیک قدرت آنتی باکتریایی زیادی دارد. همچنین می‌تواند دیگر مشکلات مانند شوره، یبوست، و سطوح بالای قند را درمان کند. حتی می‌تواند التهاب ناشی از نقرس، آکنه، و آرتریت را کاهش دهد.

شما می‌توانید حتی اگر بیمار نیستید هم سرکه سیب بنوشید. این امر به این دلیل است که سرکه سیب می‌تواند انرژی را بیشتر کند و به کاهش وزن کمک کند. سرشار از پروبیوتیک است و می‌تواند سلامت گوارش شما را بهبود ببخشد.

۶. خوک طلایی

خوک طلایی یک خوراکی آنتی بیوتیک طبیعی است. این خوراکی جادویی می‌تواند با سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت‌های مخمری، و عفونت استاف به روش طبیعی مقابله کند.

خوک طلایی یک گیاه است که برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. حتی می‌تواند به‌عنوان یک مکمل مغذی استفاده شود. از آن‌جایی‌که سیستم ایمنی در سیستم گوارش قرار دارد، خوک طلایی می‌تواند بیماری را از شما دور کند.

۷. اکیناسه یا سرخار گل

پیش از معرفی یک داروی جایگزین، اکیناسه به‌عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکیناسه یک راه حل طبیعی برای سرفه، آبریزش بینی، و عفونت‌های گوش است.

اکیناسه از مؤلفه‌هایی تشکیل شده است که دارای خواص آنتی باکتریال قوی است. اکیناسه می‌تواند نشانه‌های سرماخوردگی را در هر سنی از بین ببرد.

تحقیقات نشان داده است اکیناسه می‌تواند نشانه‌های سرماخوردگی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. همچنین می‌تواند عفونت‌های سینوس، بیماری پای ورزشکاران، و تب یونجه را درمان کند. بنابراین، فراموش نکنید دمنوش اکیناسه میل کنید تا با باکتری‌های آزار دهنده مقابله کنید.

۸. پیاز

پیاز از خانواده‌ی سیر است و دیگر ابرخوراکی سرشار از آنتی بیوتیک است.

مطالعات نشان داده است که پیاز می‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارش را از بین ببرد. در عین حال، میم‌تواند سیستم ایمنی را نیز تقویت کند و در آینده از ابتلای آن به عفونت جلوگیری کند.

مصرف پیاز مزایای زیادی دارد. منبع غنی از کوئرستین است، یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان آلرژی و تب یونجه. همچنین سرشار از سولفور است که به سم زدایی بدن کمک می‌کند.

۹. عسل

عسل، به هر شکلی، در میان بهترین خوراکی‌های آنتی بیوتیک طبیعی قرار دارد. عسل مانوکا معروف، بالاترین توان آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی را دارد.

عسل از آنزیمی تشکیل شده است که هیدروژن پروکسید آزاد می‌کند. این آنزیم به مقابله با باکتری‌ها و جلوگیری از رشد آن‌ها کمک می‌کند. عسل می‌تواند با از بین بردن سموم، سیستم گوارش‌تان را تسکین دهد.

برای این‌که از مزایای آن بیشتر بهره بگیرید، عسل را با مقداری دارچین ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند گلبول‌های سفید خون را تقویت کند و ریسک عفونت را کاهش دهد.

۱۰. کلم

کلم به خانواده‌ی چلیپاییان تعلق دارد. سرشار از سولفور است که می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان بجنگد.

کلم سرشار از کلسیم نیز است. یک فنجان کلم می‌تواند تا ۷۵ درصد از نیاز روزانه‌ی کلسیم‌تان را برطرف کند.

شما می‌توانید کلم را به روش‌های مختلف در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. کلم را می‌توان به سالاد اضافه کرد، در کنار غذا سرو کرد، یا آب آن را نوشید. کلم یک روش استثنایی برای بهبود گوارش، جلوگیری از عفونت و تنظیم وزن است.

۱۱. خوراکی‌های تخمیر شده

پروبیوتیک‌ها یکی از فوق‌العاده‌ترین کشف‌های دهه‌ی اخیر است. این عوامل کوچک می‌توانند به محافظت از میکروب‌های طبیعی سیستم گوارش کمک کنند.

تحقیقات نشان داده است که سیستم گوارشی متعادل یکی از فاکتورهای اولیه‌ی سلامتی است. باکتری‌های خوب موجود در معده برای سلامتی بسیار مهم هستند.

این امر به این معنی است که هر چیزی که به بهبود سیستم گوارش کمک کند می‌تواند شما را از ابتلا به عفونت‌ها دور نگه دارد. غذاهای تخمیر شده سرشار از میکروارگانیسم‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از مکمل‌ها بهتر هستند.

بنابراین، اقلام تخمیر شده را می‌توان در میان بهترین ابرخوراکی‌هایی دانست که آنتی بیوتیک طبیعی هستند.

۱۲. کرنبری

اگر طرفدار کرنبری هستید، خبرهای خوبی برای‌تان داریم. کرنبری یکی از ابرخوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان است. این توت‌های کوچک می‌توانند از حمله‌ی اشریشیا کولی به مجرای ادرارتان جلوگیری کند.

چندین راه برای مصرف کرنبری وجود دارد. شما می‌توانید آن را به‌صورت خام مصرف کنید یا عصاره‌ی غلیظ شده‌ی آن را میل کنید. همچنین در غالب آب میوه‌ی رقیق نشده نیز مؤثر است. آب کرنبری در زمره‌ی بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی قرار دارد.

۱۳. آناناس

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است. بروملین به گوارش کمک مي کند و دارای خواص آنتی میکروبی نیز است.

آناناس

همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و برای درمان خلط و گلو درد مفید است. از آب آناناس می‌توان به‌عنوان دهانشویه استفاده کرد تا باکتری‌ها را از بین ببرد.

آناناس همچنین به درمان عفونت‌های انگلی از جمله کرم روده و توکسوپلاسموز کمک می‌کند. مصرف منظم آناناس با عفونت‌ها مقابله می‌کند و دردهای مرتبط با آن را کاهش می‌دهد.

۱۴. اورگانو یا پونه کوهی

روغن اورگانو یا روغن پونه کوهی سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی، مس و منگنز است. به علاوه، این روغن سرشار از کارواکرول و تیمول نیز است.

کارواکرول ترکیبی است که موجب تند شدن و مزه دار شدن اورگانو می‌شود. روغن اورگانو یکی از بهترین روغن‌های معطری است که آنتی بیوتیک طبیعی است.

به همین ترتیب، تیمول نیز دارای خواص آنتی باکتریال است و ترکیب این دو ماده در جلوگیری از شکست غضای سلولی سالم کمک کند. از گسترش باکتری‌ها در بدن نیز جلوگیری می‌شود.

۱۵. انار

انار نیز یکی از ابرخوراکي هایی است که از زمان قدیم به خاطر خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.

آنتی اکسیدان های موجود در انار بیشتر از مجموع چای سبز، بلوبری، کرنبری و اورگانو است. علاوه بر وجود آنتی اکسیدان، سرشار از ویتامین C، K، B5، پتاسیم و کلسیم نیز است.

این میوه‌ی مغذی دارای خواص ضد التهابی، آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی است و از دانه‌های قرمز آن برای درمان انواع بیماری‌ها، مانند بیماری قلبی، سرطان و چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آب اناز نیز برای درمان عفونت‌های دهان و لثه مفید است.

۱۶. مارچوبه

مارچوبه نه تنها خوشمزه است، بلکه دیگر خوراکی سرشار از آنتی بیوتیک طبیعی است.

مارچوبه سرشار از آنتی اکسیدان‌های زاگزانتین، کریپتوزانتین است. این آنتی اکسیدان‌ها به مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و در برابر بیماری‌ها و عفونت‌های ویروسی از بدن محافظت می‌کند.

عصاره‌ی ریشه‌ی مارچوبه در از بین بردن بسیاری از باکتری‌ها از جمله اشریشیا کولی، سالمونلا و شیگلا مؤثر است.

۱۷. چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است. چای سبز یک آنتی بیوتیک طبیعی و ابرخوراکی ضد ویروسی است.

با بیماری قلبی مبارزه می‌کند و برای حفظ سلامت دهان مفید است. همچنین، تأثیرات مثبتی در برابر انواع ویروس‌ها، از جمله HIV و هرپس (ویروس عامل تبخال تناسلی) دارد.

۱۸. بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب‌های سلولی ایجاد شده به‌واسطه‌ی رادیکال‌های آزاد  جلوگیری می‌کند.

همچنین سرشار از منگنز، ویتامین C، و فیبر خوراکی است. بلوبری‌ها در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری بسیار مفید هستند. پروآنتوسیانیدین اجازه نمی‌دهد باکتري‌ها به دیواره‌ی مجرای ادراری بچسبند. ویتامین C از رشد باکتري ها جلوگیری مي‌کند.

کارهایی که باید انجام داد

– همیشه پیش از استعمال مواد روی پوست آن را تست کنید.

– اگر از یک بیماری رنج می‌برید، درباره‌ی ایمن بودن خوراکی طبیعی که می‌خواهید استفاده کنید با پزشک‌تان مشورت کنید.

کارهایی که باید انجام داد

– همراه با داروهای تجویز شده‌ی پزشک از مصرف عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت اجتناب کنید.

– از مصرف بیش از اندازه‌ی سیر اجتناب کنید زیرا حرارت زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: homeremedyhacks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *