تقویت آنتن دهی گوشی :‌ افزایش آنتن دهی اندروید و ایفون

افزایش آنتن دهی گوشی

راه های افزایش آنتن دهی گوشی و تقویت آنتن دهی گوشی و تغییرات لازم برای افزایش دادن آنتن دهی گوشی و با مشکل آنتن دهی چه کنیم؟

هر کدام ما از زمانی که گوشی خریداری کرده‌ایم با این مشکل رو به رو شده‌ایم. اکثر مواقع در مکان‌های مختلف شاهد آنتن دهی بد تلفن همراه خود بوده‌ایم و در برخی مواقع گوشی‌مان اصلا هیچ گونه آنتنی ندارد و نمی‌توانید هیچ تماسی را برقرار کنیم یا حتی پیامی را ارسال کنیم و از همه مهم‌تر سرعت اینترنت بسیار کم می‌شود و کیفیت صدا پایین می‌اید.

تقویت آنتن دهی گوشی

از آنجایی که تلفن همراه بخش مهمی از زندگی ما محسوب می‌شود و در طول روزها بارها از آن استفاده می‌کنیم و از طریق آن با دیگران در ارتباط هستیم از همین آنتی دهی ضعیف یا بد می تواند واقعا دردسرساز و آزاردهنده باشد. از همین رو اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید و یا قبلا آن را تجربه کرده‌اید در این مطلب قصد داریم به کمکتان بیاییم و چند ترفند و نکنه برای اینکه تلفن همراه آنتی دهی خوبی داشته باشد را به شما بگوییم. بنابراین با ما همراه باشید و خواندن این مطلب را از دست ندهید.

افزایش آنتن دهی گوشی

هرگونه قاب یا پوششی  که مانع آنتن دهی گوشی می‌شود را بردارید

اگر چه وجود کاور یا یک قاب می‌تواند گوشی عزیز شما را از خطرات فیزیکی که آن را تهدید می‌کند حفظ کند اما در همان زمان که گوشی را قاب‌های مختلف و جذاب پوشانده‌اید می‌تواند تاثیر مهمی روی دریافت آنتن در گوشی داشته باشد. این آنتن دهی ضعیف به ویژه در مواقعی که از قاب‌های ضخیم و سخت استفاده می‌کنید افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر مشاهده می‌کنید که آنتن گوشی‌تان ضعیف است یا در برخی مکان‌ها اصلا آنتنی ندارید قاب گوشی را بردارید و اطمینان حاصل کنید که این قاب‌ها مانع مسدود شدن باندهای آنتن دستگاه شما نشده‌اند.

حذف موانع بین گوشی و برج سلولی

شاید عجیب به نظر برسد که چگونه می‌تواند موانع بین تلفن همراه و برج‌های سلولی را از میان برداشت. تلفن همراه شما آنتن‌هایی را دائما از برج سلولی دریافت می‌کند و این آنتن‌ها از برج سلولی که قبلا از چندین مانع عبور کرده به گوشی شما می‌رسد و می‌توانند تا وقتی به گوشی شما می‌رسند ضعیف شوند. از همین رو شما باید در مواقعی که آنتن دهی تلفنتان ضعیف است برای از بین بردن این موانع نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال هنگام آنتن دهی ضعیف گوشی، نزدیک پنجره شوید یا در یک ناحیه باز قرار گیرید.

بخوانید: تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون :‌ آموزش مراحل تبدیل

از اشیاء یا دیوارهایی که از فلز یا بتن ساخته شده‌اند دوری کنید.

همچنین تلفن همراه خود را از ابزارهای الکترونیکی و اشیاء فلزی دور نگه دارید.

از باتری تلفن خود محافظت کنید

گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند از باتری‌ها محافظت می‌کنند اما زمانیکه گوشی ما با آنتن دهی ضعیف یا بد مواجه می‌شود خود به خود مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند. بنابراین هنگامی که باتری گوشی ضعیف است، شانس پیدا کردن آنتن بسیار مشکل می‌شود. از همین رو در چنین مواردی، باید برنامه‌ها، بلوتوث، وای فای و دیگر گزینه‌هایی که به اینترنت وصل هستند را خاموش کنید.

افزایش آنتن دهی گوشی

سیم کارت خود را بررسی کنید

گاهی اوقات به طور ناگهانی آنتن گوشی ما می‌پرد یا ضعیف می‌شود. این می‌تواند به دلیل برخی آسیب‌هایی که ممکن است به سیم کارت وارد شده است باشد. آنتن دهی قوی به میزان زیادی به سیم کارت بستگی دارد. گرد و غباری که ممکن است وارد گوشی شوند نیز می‌توانند در آنتن دهی گوشی نقش داشته باشند. از همین رو توصیه می‌شود در این مواقع سیم کارت را بیرون بیاورید و آن را خوب تمیز کنید و دوباره آن را در جایش قرار دهید. این کار در بهبود آنتن دهی به شما کمک بزرگی می‌کند.

اگر با تمیز کردن بازهم نتیجه‌ای را مشاهده نکردید ممکن است سیم کارت شما به طور جدی آسیب دیده باشد و می توانید آن را با یک سیم کارت جدید تعویض کنید.

سیم کارت به به ۲G یا ۳G تبدیل کنید

در برخی موارد شاید برخی کاربران شاهد این باشند که آنتن دهی در شبکه‌ فورجی ۴G ضعیف عمل می‌کند. گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به طور خودکار حالت شبکه را وقتی در مواقعی که آنتن دهی ضعیف است تغییر می‌دهند. با این حال در مواقعی که ممکن است چنین اتفاقی رخ ندهد می‌توانید به طور دستی خودتان حالت شبکه در تنظیمات گوشی تغییر دهید.

برای تغییر شبکه در گوشی‌ های اندروید باید مراحل که در ادامه گفته می‌شود را انجام دهید.

به تنظیمات اتصال (conection settings) مراجعه کنید

از آنجا به Mobile networks -> Network Mode رجوع کنید.

سپس گزینه فقط ۲G یا فقط ۳G را انتخاب کنید.

در گوشی‌های آیفون کاربران باید به تنظیمات (Settings) بروند و بعد Cellular -> Cellular data options مراجعه کنید و علامت Enable 4G را غیرفعال کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *