درمان زخم معده با شیرین بیان

شیرین بیان میتواند از زخم معده در برخی افراد پیشگیری کرده و با آن مبارزه نماید.

شیرین بیان یک ادویه بومی در آسیا و مدیترانه است. این ادویه از گیاه شیرین بیان بدست می آید و یک گیاه دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برخی پژوهش ها نشان داده اند که ریشه شیرین بیان دارای ویژگی های پیشگیری کننده و درمان کننده زخم معده است. برای مثال، شیرین بیان میتواند معده و روده ها را تحریک کند تا مخاط بیشتری تولید کنند، این به محافظت از پوشش معده کمک میکند. موکوس بیشتر میتواند به تسریع فرایند بهبود و کاهش درد مرتبط با زخم کمک کنید.

درمان زخم معده با شیرین بیان

پژوهشگران همچنین اعلام کرده اند که ترکیبات خاص یافت شده در شیرین بیان میتواند به پیشگیری از رشد هلیکوباکتر پیلوری کمک کند. با این حال، عموما در پژوهش ها از شکل مکمل این ترکیبات استفاده شده است.بنابراین، مشخص نیست که برای بدست آوردن این اثرات مثبت، چه اندازه از ریشه شیرین بیان خشک شده باید مصرف شود.

ریشه خشک شده شیرین بیان را نباید با شیرینی ها یا شکلات هایی که با طعم شیرین بیان هستند اشتباه گرفت. شکلات شیرین بیان اثرات مشابه با ریشه خشک شده شیرین بیان را نداشته و عموما حاوی قند زیادی است.به علاوه، برخی پژوهش ها هیچ اثری را گزارش نکرده اند، بنابراین استفاده از شیرین بیان برای درمان زخم معده ممکن است برای همه موثر نباشد.

شیرین بیان همچنین ممکن است با داروهای خاصی تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ای چون درد عضلانی یا بی حسی در اندام ها گردد. پیش از افزایش شیرین بیان در رژیم غذایی خود حتما با پزشک مشورت نمایید.

منبع: همشهری تندرستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *