درمان زخم معده با آلوئه ورا

آلوئه ورا میتواند درمان موثری برای زخم معده نیز باشد. آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در صنایع آرایشی، دارویی و غذایی کاربرد دارد و شهرت آن عمدتا به علت خواص ضدباکتریایی و ترمیم کننده پوست است.

در یک پژوهش، مصرف آلوئه ورا به طور معناداری میزان اسید معده تولید شده در موش های مبتلا به زخم معده را کاهش داد.در پژوهش دیگری روی موش ها، آلوئه ورا در مقایسه با امپرازول، داروی متداولی برای درمان زخم معده، اثرات درمانی بیشتری نشان داد.

درمان زخم معده با آلوئه ورا

با این حال، پژوهش های زیادی روی انسان ها صورت نگرفته است. در یک پژوهش، نوشیدن كنسانتره آلوئه ورا به صورت موفقیت آمیزی ۱۲ بیمار مبتلا به زخم معده را درمان نمود.در پژوهش دیگری، مصرف آنتی بیوتیک به همراه ۱٫۴ میلی گرم/پوند (۳ میلی گرم/کیلوگرم) آلوئه ورا به صورت روزانه به مدت شش هفته در درمان زخم معده و کاهش سطوح هلیکوباکتر پیلوری به اندازه داروهای مرسوم موثر بود.

مصرف آلوئه ورا عموما بی ضرر بوده و پژوهش های مذکور نتایج نوید بخشی نشان داده اند. با این حال، به پژوهش های بیشتری روی انسان ها نیاز است.

خلاصه:

آلوئه ورا میتواند درمان آسان و کم عوارضی برای زخم معده باشد. با این حال، نیاز به پژوهش های بیشتر روی انسان ها وجود دارد.

منبع: همشهری تندرستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *