فواید شیر برای بدن : انواع مواد مغذی موجود در شیر

خواص باورنکردنی شیر

فواید شیر برای بدن چیست و چه مواد مغذی برای استخوان و دندان دارد؟ مزایای خوردن شیر برای موها چیست؟‌ ویتامین های موجود در شیر چه چیزهایی هستند؟

شیر یک نوشیدنی سالم و مغذی است که سطوح بالایی از مواد مغذی ضروری را تامین می‌کند . شیر مزه خوبی دارد و مقادیر قابل‌توجهی از مواد غذایی که بدن ما برای سلامتی نیاز دارد فراهم می‌کند .

فواید شیر برای بدن

پروتیین با کیفیت بالا ، ویتامین D ، ویتامینB12  ونیز مقادیر خوبی از منیزیم و ویتامین A  را برای بدن فراهم می‌کند و پتاسیم نیز دارد . کلسیم یکی از مواد معدنی است که به احتمال زیاد در رژیم غذایی آمریکایی ها به میزان مورد نیاز وجود ندارد . براساس آمار دولت ایالات متحده، حدود یک سوم از مردان و حتی زنان توصیه‌های مربوط به مصرف کلسیم را نادیده می گیرند . همه انواع شیرها- از جمله شیر کامل ، شیر کم چرب ، و شیر فاقد چربی – دارای یک پروفایل غذایی مشابه به استثنا کالری و چربی هستند . مقدار مواد مغذی شیرکاکائو و سایرشیرهای طعم دار قابل قیاس با شیرهای بدون طعم نیست. به طور کلی ، شیرهای با طعم شکلات در هر هشت اونس حدود ۶۰ کالری بیشتر از شیرهای بدون طعم دارند.

بخوانید: بهترین شیشه شیر : راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد

مواد مغذی در شیر

 امروزه ، انواع مختلفی از شیرها برای سبک زندگی متفاوت وجود دارند و طعم ، تغذیه ، سلامتی و نظرات مصرف کنندگان را تامین می‌کنند . شیرهای دارای درصدهای چربی مختلف برای افرادی موجود است که تمایل دارند جذب کالری و یا چربی خود را کنترل کنند و شیرهای کم لاکتوز برای افرادی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند ، در دسترس است .

مهم نیست کدام نوع شیر را ترجیح می‌دهید ، شیر یک غذای غنی از مواد مغذی است ، یک منبع خوب از چندین مواد مغذی ضروری و یک منبع عالی برای تامین موادی از جمله مواد زیر است :

فواید شیر برای بدن

کلسیم

ضروری برای دندان و استخوان‌های سالم ، انقباض عضلانی ، لخته شدن طبیعی خون و عملکرد سیستم عصبی . همچنین کلسیم نقش محافظ در فشار خون بالا، سرطان‌های خاص و در مدیریت وزن بدن بازی می‌کند.

شیر  پروتئین مورد نیاز برای رشد و حفظ ماهیچه‌ها ، بهبود پوست و مو ، حفظ تعادل هورمونی و سطوح آلبومین خون که برای عملکرد مناسب آنتی‌بادی که به مقاومت در برابر عفونت کمک می‌کند ، ضروری است را برای بدن تامین می کند.

ویتامین A

برای رشد ، تقسیم سلولی ، تولید مثل ، پوست سالم ، مو و بافت ، بینایی و سیستم ایمنی مورد نیاز است .

ویتامین D 

جذب و کلسیم برای  ایجاد استخوان‌ها و  دندان های سالم را افزایش می‌دهد .

البته پوست اگر در معرض نور خورشید به طور منظم قرار گیرد می‌تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تولید کند اگر چه این توانایی با افزایش سن کم می‌شود .

ویتامین ب ۱۲

برای عملکرد آنزیم های مورد نیاز در تولید انرژی از چربی‌ها و پروتئین‌ها لازم است .

پتاسیم 

به حفظ فشار خون سالم کمک می کند و می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد و ممکن است به کاهش شکستگی استخوان کمک کند .

در مجموع ، شیر مجموعه ای منحصر به فرد از ویتامین و مواد معدنی برای سالم نگه داشتن شما و کمک به پیش‌گیری از بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و پوکی استخوان است.

منیزیم

انتقال پیام های عصبی و جلوگیری از  انقباض عضلانی .

فسفر

یک جز ضروری غشا سلولی به شکل فسفولیپیدها است .

یک فنجان شیر شامل هشت اونس شیر است. راهنمای رژیم آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که افراد سن ۹ سال و بالاتر روزانه سه وعده شیر ، پنیر یا ماست مصرف کنند .

پخت‌وپز با شیر:

 شیر یکی از متنوع‌ترین انواع غذاها است . این نوشیدنی به عنوان نوشیدنی خوش‌مزه است و یا می‌تواند به عنوان پایه برای شکلات داغ ، قهوه مخصوص خوش‌مزه به کار رود . اما شیر خیلی بیشتر از یک نوشیدنی است می‌تواند برای تهیه سوپ رقیق ، سس مایونز ابریشمی و توپک ترد خوراکی مورد استفاده قرار گیرد . شیر هم چنین می‌تواند به عنوان پایه برای ایجاد دسرهای خوش‌مزه ، کرم ها ، سس‌های سالاد استفاده شود در حقیقت باید گفت که کاربردهای آن عملا ً بی‌انتها است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *