بیمار شدن با خوردن شیر + تاثیر شیر برای سلامتی

بیمار شدن با خوردن شیر

بیمار شدن با خوردن شیر و اثرات خوردن شیر برای سلامتی بدن چیست؟ خوردن شیر برای وزن انسان چه تاثیری دارد؟ ویتامین ها و مواد موجود در شیر چیست؟

با وجود درخواست های فرزندان و التماس آنها برای نوشیدن نوشابه ها و یا آب‌میوه ، بسیاری از والدین هرگز به جز شیر با شام، اجازه نوشیدن نوشیدنی دیگری را نمی دهند. آن‌ها می‌گویند : ” شیر خود را بخورید ، ” برای شما خوب است . به عنوان افراد بزرگ‌سال ، ما همگی با این نظر آشنا هستیم . شیر برای ما خوب است . اما فراتر از این تصور مبهم و مبارزات رسانه‌ای با آن آشنا هستیم ، ابهام در مورد جزئیات دقیقا ً به همین دلیل است . چرا شیر برای ما خوب است ؟ چگونه شیر واقعا ً سلامتی ما را بهبود می‌دهد ؟

ویتامین های شیر

مطابق با اظهارات شورای ملی لبنیات ، شیر حاوی ۹ ماده مغذی ضروری است که برای سلامتی ما مفید است  :

کلسیم : استخوانها و دندان های سالم را تولید می کند ؛ توده استخوانی را حفظ می کند

پروتئین : به عنوان یک منبع انرژی عمل می کند ؛ ساخت و تعمیر بافت عضلانی را به عهده دارد

پتاسیم : فشار خون سالم را حفظ می کند

فسفر : باعث تقویت استخوانها و تولید انرژی می شود

ویتامین D :کمک به حفظ استخوان ها

ویتامین B12  : گلبول قرمز سالم و بافت عصبی را حفظ می کند

 ویتامین A : حفظ سیستم ایمنی بدن ؛ به حفظ بینایی نرمال و پوست کمک میکند

ریبوفلاوین (B2) ک غذا را به انرژی تبدیل می کند.

نیاسین : متابولیزه قندها و اسیدهای چرب است

 به عبارت دیگر وقتی نوبت به تغذیه با شیر می رسد ، هر یک پاکت شیر معادل چهار لیوان است برای دست یابی به فواید شیر نیازی نیست حجم بسیار بالایی از آن را بنوشید.. در حقیقت ، این شورا می‌گوید که یک لیوان شیر معادل ۸ اونس شیر حاوی مقداری ویتامین  D است که به اندازه  ۵/۳ اونس از ماهی سالمون پخته ویتامین D  برای بدن به ارمغان می آورد و مقدار کلسیمی به اندازه مصرف ۵/۲ فنجان کلم بروکلی ، و پتاسیم به اندازه خوردن یک موز کوچک و مقداری ویتامین A که از مصرف دو هویج کوچک حاصل می شود و مقدار زیادی فسفر که با مصرف یک فنجان لوبیا قرمز فراهم می‌شود را داراست . اما درباره بیمار شدن با خوردن شیر نیز بخوانید.

شیر و کاهش وزن

دکتر برایان روی ، استادیار علوم پزشکی کاربردی در دانشگاه براک  می گوید شیر این ماده مغذی به سلامت کلی ما کمک می کنند و حتی می تواند باعث کاهش وزن هم بشود .

بخوانید: کلسترول : هر آنچه که باید در مورد کلسترول بدانید

دکتر روی مطالعه ای در مورد اثر شیر در بدن پس از ورزش  و بیمار شدن با خوردن شیر منتشر کرده است  او معتقد است برخی اختلاف نظرات در مورد تاثیر شیر بر کاهش وزن و چربی بدن به طور کلی وجود دارد  او هم چنین اظهار داشته که مطالعات اخیر نشان داده اند که مصرف شیر توسط جوانان پس از ورزش باعث کاهش چربی و ایجاد توده عضلانی بیشتر در مقایسه با کسانی شده که نوشیدنی های دیگر  که حاوی همان انرژی و مغذی ها را بودند مصرف کرده اند.

دکتر روی می‌گوید : ” پیام مهم این است که مهم است که چه مقدار شیر در رژیم غذایی روزانه شما قرار دارد . با این حال ، اضافه کردن شیر بیشتر به رژیم غذایی به کل انرژی شما خواهد افزود . بنابراین اگر شیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، اگر  آن جایگزین سایر منابع انرژی از رژیم غذایی خود شود ، به احتمال زیاد موثر خواهد بود تا مطمئن شوید که کالری اضافی مصرف نمی‌کنید .

در مورد تاثیرات تکان دهنده شیر بر بیماری ها بخوانید

بیمار شدن با خوردن شیر

آماده آمار تکان دهنده هستید ؟

 طبق تحقیقات انجام‌شده توسط پروفسور پیتر الوود از دانشگاه کاردیف ، شیر نوشیدن می‌تواند احتمال مرگ ناشی از بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی عروقی و سکته تا ۱۵ تا ۲۰ درصد را کاهش دهد .

در این تحقیق – بررسی اصولی شواهد حاصل از ۳۲۴ مطالعات منتشر شده – در واقع برای اولین بار است که خطر بیمار شدن با خوردن شیر در رابطه با مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌است . با این حال ، مطالعات متضادی وجود دارد که ادعا می‌کنند شیر در واقع باعث بیماری و به ویژه بیماری‌های قلبی می‌شود . الوود می‌گوید : ” این حقیقت که نوشیدن شیر باعث افزایش کلسترول میشود ، برای بسیاری از مردم اثبات  می کند که شیر علت بیماری قلبی است ، اما کلسترول تنها یک مکانیزم در بیماری‌های قلبی است . فشار خون یک مکانیزم مرتبط دیگر است و نوشیدن شیر با فشار خون کم‌تر مرتبط است . بنابراین غیرمنطقی است که نتیجه‌گیری‌های درست در مورد شیر و بیماری‌های قلبی در اثر کلسترول به تنهایی استنتاج کنیم.

درباره بیمار شدن با خوردن شیر باید گفت که بیماری‌های قلبی تنها چیزی نیست که می‌تواند تحت‌تاثیر شیر قرار گیرد . الوود می‌گوید که تجزیه و تحلیل مطالعات  در بلند مدت نشان می‌دهد که مصرف شیر و محصولات لبنی با کاهش شدید در مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ، سکته مغزی و موارد جدید دیابت نوع ۲ ، سرطان روده  بزرگ و احتمالا ً سرطان مثانه همراه است .

چه مقدار شیر مصرف کنیم  ؟

 برای دریافت مزایای کامل شیر ، از جمله نه ماده مغذی ضروری ، اداره کشاورزی و دامداری ایالات‌متحده می‌گوید که بزرگسالان باید هر روز سه وعده شیر ( یا پنیر یا ماست ) مصرف کنند . به اندازه یک فنجان شیر یا ماست ، ۱.۵ اونس پنیر طبیعی یا ۲ اونس پنیر فرآوری شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *