کاهش کلسترول با طب سنتی :‌ غذاهای مفید برای کاهش کلسترول

کاهش کلسترول با طب سنتی

کاهش کلسترول با طب سنتی چگونه است؟ غذاهای مفید برای کاهش کلسترول بد بدن و کم کردن کلسترول با سویا و بادمجان. کاهش کلسترول با جو و حبوبات.

غذاهایی که کلسترول را کاهش می دهند ، می‌توانند به کاهش سطح آن کمک کنند . تغییر دادن غذاهایی که می خورید می توانند کلسترول شما را پایین آورده و مقدار زیادی چربی که در جریان خون شما شناور هستند را بهبود بخشد. اضافه کردن غذاهایی که LDL را کاهش می‌دهند ، کلسترول مضر حامل ذرات که باعث گرفتگی عروق و بروز آترواسکلروز کمک می‌کند ، بهترین راه برای رسیدن به رژیم غذایی کم کلسترول است .

کاهش کلسترول با طب سنتی و مواد طبیعی

 غذاهای مختلف کلسترول را به روش‌های متفاوتی کاهش می دهند . برخی فیبر قابل‌حل هستند ، که کلسترول و مواد اولیه آن را در سیستم گوارشی متصل می‌کند و قبل از اینکه وارد گردش خون شوند ، آن‌ها را از بدن بیرون می‌کشد . برخی ازآنها به بدن شما چربی‌های اشباع‌نشده می‌دهند که به طور مستقیم روی کاهش LDL اثر می گذارد . و برخی شامل الکل های اشباع نشده و استانولهای گیاه هستند که بدن را از جذب کلسترول حفظ می‌کنند .

۱-جودوسر 

اولین قدم ساده برای کاهش کلسترول با طب سنتی داشتن یک کاسه از بلغور جو دو سر و یا جو سرد برای صبحانه است . این مقدار به شما ۱ تا ۲ گرم فیبر محلول می‌دهد . یک موز یا چند توت‌فرنگی برای یک گرم دیگر فیبر به آن اضافه کنید . دستورالعمل‌های غذایی فعلی توصیه می‌کنند که ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در روز مصرف کنید ، که حداقل ۵ تا ۱۰ گرم فیبر قابل‌حل است . ( به طور متوسط آمریکایی ها حدود نصف این مقدار را دریافت میکنند)

۲-جو و سایر غلات

جو و سبوس جو و دیگر غلات می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کنند که عمدتا ً از طریق فیبر قابل‌حل این امر حاصل میشود .

۳-حبوبات

حبوبات از لحاظ فیبر محلول غنی هستند . همچنین مدتی طول می‌کشد تا بدن آنها را هضم کند، به این معنی که بعد از غذا برای مدت طولانی احساس سیر بودن می‌کنید . به خاطر داشته باشید که حبوبات مواد غذایی مفیدی برای کسانی است که سعی می‌کنند وزن خود را از کاهش دهند . با انتخاب‌های بسیار متنوع از قبیل لوبیا چشم بلبلی ، لوبیا قرمز ،عدس ، نخود ، نخود سیاه ، و غیره – و بسیاری از روش‌ها برای آماده‌سازی آن‌ها ، لوبیا بسیار متنوع است .

بخوانید: کلسترول : هر آنچه که باید در مورد کلسترول بدانید

۴-بادمجان و بامیه

این دو نوع سبزیجات با کالری پایین ، منابع خوبی از فیبر قابل‌حل و کاهش کلسترول با طب سنتی هستند .

کاهش کلسترول با طب سنتی

۵-آجیل

مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بادام ، گردو ، بادام‌زمینی و دیگر آجیل برای قلب مفید است . خوردن ۲ اونس آجیل در روز می‌تواند  کمی LDL را کاهش دهد  به ترتیب %۵ آجیل ها مواد مغزی اضافی دارند که از قلب به روش های دیگر محافظت می کنند.

۶-روغن های گیاهی

استفاده از روغن‌های گیاهی مایع مانند کلزا ، آفتابگردان ، کافیشه و غیره  به جای کره ، چربی خوک ، در هنگام پخت یا پز می تواند به کاهش LDL کمک کند  .

۷-سیب ، انگور ، توت‌فرنگی ، مرکبات

این میوه‌ها غنی از پکتین هستند ، نوعی فیبر محلول است که LDL را کاهش می‌دهد .

۸-غذاهایی حاوی استرول و استانول

  استرول ها  و استانولها که از گیاهان استخراج‌شده ، توانایی جذب کلسترول از غذا را در بدن دارند و برای کاهش کلسترول با طب سنتی مفید است. شرکت‌ها آن‌ها را به غذاهای مختلف از  مارگارین و ویفر شکلاتی گرفته تا آب‌پرتغال و شکلات اضافه می‌کنند . آن‌ها همچنین به عنوان مکمل در دسترس هستند . ۲ گرم استرول یا استانول در روز می‌تواند کلسترول LDL را تا حدود ۱۰ درصد کاهش دهد .

۹-سویا 

خوردن سویا و غذاهایی که از آن‌ها درست میشود مثل شیر سویا وخمیر سویا به عنوان یک راه مناسب برای کاهش کلسترول شناخته شده است ،. آزمایشها نشان می‌دهد که تاثیر با مصرف بیش از ۲۵ گرم پروتئین سویا در روز ( ۱۰ اونس ) خمیر سویا یا ۵/۲ فنجان شیر سویا ) می‌تواند سطح LDL را به میزان ۵ تا ۶ درصد کاهش دهد .

۱۰-ماهی چرب 

خوردن ماهی دو یا سه بار در هفته می‌تواند به دو روش LDL را کاهش دهد و به کاهش کلسترول با طب سنتی کمک کند: با جایگزین کردن آن به جای گوشت ، که  حاوی چربی‌های اشباع‌شده و باعث افزایش LDL  می شود  ، ماهی با عرضه امگا ۳ و کاهش LDL و همچنین باعث کاهش تری گلیسیرید در جریان خون میشود و از قلب برای جلوگیری از ظهور ریتم‌های غیر عادی قلب محافظت می‌کند .

مکمل‌های فیبر . مکمل‌ها حداقل راه مناسب برای دستیابی به فیبر محلول را ارایه می‌کنند . دو قاشق چای خوری روزانه دانه اسفرزه که در متاموسیل  و دیگر  مواد مانند لاکساتیو شکل می‌گیرد ، حدود ۴ گرم فیبر قابل‌حل دارد.

استفاده از رژیم کم کلسترول

متخصصان توصیه می‌کنند اضافه کردن چندین غذا به کلسترول پایین به روش‌های مختلف بهتر از تمرکز روی یک یا دو ماده غذایی است .

رژیم غذایی با تمرکز بر گیاهخواری بیشتر  کلسترول LDL , تری گلیسرید و فشارخون را کاهش می‌دهد . اجزای کلیدی این نوع رژیم غذایی میوه‌ها و سبزیجات هستند , غلات کامل به جای میوه‌های فرآوری شده و پروتئین های گیاهی در این رژیم بسیار مهم هستند .  مارگارین غنی‌شده با استرول گیاهی , جودوسر , جو , اسفرزه , بامیه , بادمجان , همه غنی از فیبر محلول , پروتئین سویا و تمام بادام ها را له رژیم غذایی خود اضافه کنید .

البته تغییر رژیم دادن به سوی استفاده از یک رژیم کم کلسترول بیشتر به مصرف استاتین ها توجه دارد . این امر به معنی گسترش انواع غذاهای مختلف است که معمولا ً در سبد خرید خود قرار می‌دهید و به بافت‌ها و طعم‌های جدید عادت می‌کنید . اما این یک روش طبیعی برای کاهش کلسترول است و از خطر مشکلات عضلانی و عوارض جانبی ناشی از آن جلوگیری می‌کند .

همان طور که می دانید رژیمی که روی میوه , سبزیجات , لوبیا و آجیل تمرکز کند بسیار مناسب و برای کاهش کلسترول خوب است . فشار خون را کنترل می‌کند و به شریان‌ها کمک می‌کند انعطاف‌پذیر و حساس باشند . برای استخوان‌ها و سلامت هاضمه , برای بینایی و سلامت روانی نیز خوب است .

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *