روش های کاهش وزن در منزل : راه های طبیعی لاغری

کنترل فشار خون بدون دارو

چگونه در خانه با روش های طبیعی لاغر شویم؟ روش های کاهش وزن در منزل کدام هستند؟ چگونه می توان با روش خانگی لاغر شد؟ لاغری با روش علمی

اگر شما هم جز کسانی هستید که دغدغه کاهش وزن دارید و به دنبال راهکار‌هایی برای رهایی از این مشکل هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

روش های کاهش وزن در منزل

مطمئنا تاکنون سراغ گوگل زیاد رفتید و از او خواستید که روش‌های کاهش وزن را برای شما بیاورد و با انبوهی از اطلاعات و لینک‌های مختلف مواجه شده‌اید که هرکدام ادعا می‌کردند بهترین روش کاهش وزن را به شما معرفی می‌کنند. نمی‌توان روی همه این اطلاعات حساب باز کرد در واقع تعداد زیادی از این سایت‌ها اطلاعات زیاد جالبی در اینترنت نمی‌گذارند که واقعا کارساز باشند. در این مطلب قصد داریم چندین روش طبیعی که واقعا اثبات شده‌اند را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال کاهش وزن هستند و می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید این ۳۰ روش موثر را دنبال کنید.

بخوانید : راه های کاهش وزن سریع : چگونه سریع وزن کم کنیم؟

۱-پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

شاید اکثر کسانی که به دنبال برنامه‌های کاهش وزن هستند همیشه این تصور را دارند که پروتئین‌ها باعث اضافه وزن آنها می‌شود. اما این تصور اشتباه است و وقتی حرف از کاهش وزن می‌شود، پروتئنی پادشاه مواد مغذی است. بدن شما هنگامی در حال هضم غذا کالری می‌سوزاند و هنگامی که پروتئین می‌خورید متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند متابولیسم را تا ۸۰ الی ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد. در واقع زمانی که غذایی می خورید که حاوی پروتئین است، بدن شما برای سوزاندن این پروتئین از ط‌ریق‌ متابولیسم ،انرژی بیشتری مصرف می‌کند در نتیجه کالری سوزانده می‌شود. رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند همچنین باعث احساس سیری بیشتر و کاهش اشتها شود. در حقیقت، برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیش از رژیم غذایی غنی از پروتئین دارند بیش از ۴۰۰ کالری کمتر در روز می‌خورند. حتی خوردن یک صبحانه ساده غنی از پروتئین مانند تخم مرغ می‌تواند تاثیر موثری داشته باشد. بنابراین اگر به فکر کاهش وزن هستید پروتئین را فراموش نکنید.

۲-غذاهای کامل و تک ماده‌ای بخورید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای لاغر شدن انجام دهید داشتن یک رژیم غذایی براساس غذاهای کامل و تک ماده‌ای است. در واقع با انجام این کار، شما درصد بزرگی از قند و چربی‌ اضافه شده و غذاهای فرآوری شده را حذف می‌کنید. اکثرهای کامل به طور طبیعی سیرکننده هستند و باعث می‌شوند مقدار کالری سالم در بدن نگه داری شود. علاوه بر این، خوردن غذاهای کامل، برای بدن مواد مغذی ضروری که برای عملکرد صحیح بدن مورد نیاز هستند فراهم می‌کنند. با مصرف این غذاها شما می‌توانید به طور طبیعی و سالم‌تر وزن اضافی خود را از دست بدهید.

۳-از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید

غذاهای فرآوری شده معمولا از مقدار زیادی شکر و چربی و کالری برخوردار هستند. علاوه بر این، غذاهای فرآوری شده به گونه‌ای هستند که باعث می‌شوند غذا بیشتر بخورید و به نوعی به بیشتر خوردن عادت می‌کنید.

۴-غذاهای سالم و اسنک‌ها را انبار کنید

مطالعات نشان می‌دهد که غذاهایی که در خانه نگه داری می‌کنید تاثیر بسیار زیادی روی وزن و رفتارهای غذایی‌تان می‌گذارند. با داشتن غذاهای سالم همیشه در دسترس، شما می‌توانید شانس خود را کاهش دهید و دیگر اعضای خانواده نیز غذاهای ناسالم بخورند. اسنک‌های طبیعی و سالم بسیاری وجود دارند که به راحتی آماده می‌شوند و شما را به هدفتان نزدیک می‌کنند. از جمله این اسنک‌ها می‌توان به ماست، میوه‌ها، مغزها، تخم مرغ پخته شده و هویچ اشاره کرد.

۵-مصرف شکر اضافه شده را محدود کنید

همانطور که می‌دانید خوردن مقدار زیاد قند و شکر علاوه بر چاقی شما را با بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت نوع ۲ و سرطان مواجه می‌کنند. به طور متوسط، آمریکایی‌ها تقریبا ۱۵ قاشق چای خوری شکر اضافه شده هر روز می‌خورند. این میزان معمولا در غذاهای فرآوری شده پنهان است، بنابراین شما ممکن است در حال مصرف مقدار زیادی شکر باشید در حالیکه خودتان خبر ندارید و متوجه نمی‌شوید. از آنجایی که شکر توسط نام‌های بسیاری در فهرست مواد اولیه دیده می‌شود، بسیار مشکل است که مقدار شکر موجود در محصولات را پیدا کنید. از همین رو توصیه می‌شود برای داشتن یک تناسب اندام مناسب مصرف شکر و قند را به حداقل برسانید. این کاهش مصرف موجب بهبود رژیم غذایی‌تان می‌شود.

۶-روش های کاهش وزن در منزل : آب بنوشید

این ادعا که گفته می‌شود نوشیدن آب موجب کاهش وزن می‌شود حقیقت دارد. در واقع نوشیدن ۰٫۵ لیتر آب میزان سوزاندن کالری‌،که به عنوان مازاد انرژی‌های مصرفی شناخته می‌شود، را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب کالری سوزی را در حالت استراحت در افراد (کالری سوخته شده در حال استراحت) افزایش می‌دهد و درواقع متابولیسم پایه در این افراد افزایش می‌یابد. مطالعات نشان داده‌اند که در بزرگسالان مصرف انرژی در حالت استراحت ۱۰ دقیقه پس از نوشیدن آب ۲۴- ۳۰% افزایش‌یافته است. این زمان در حالت عادی حدوداٌ ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

از همین رو  نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی موجب کاهش مقدار کالری به ویژه در افراد میانسال و مسن می‌شود.

آب برای کاهش وزن بسیار مفید است. بنابراین بهتر است جایگزین سایر نوشیدنی‌ها که کالری و شکر بالایی دارند شود.

۷- قهوه شیرین نشده بنوشید

خوشبختانه امروزه، بسیاری از افراد به این آگاهی دست پیدا کرده‌اند که قهوه یک نوشیدنی سالم محسوب می‌شود که سرشار از آنتی اکسیدن و ترکیبات مفید است. نوشیدن قهوه ممکن است با افزایش سطح انرژی و میزان کالری‌هایی که سوزانده می‌شوند در کاهش وزن به شما کمک کند. کافئین موجود در قهوه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و خطر ابتدا به دیابت نوع ۲ را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، قهوه سیاه بسیار دوستدار کاهش وزن است. زیرا می‌تواند منجر به احساس سیری شود.

۸-گلوکومانان مکمل کاهش وزن

گلوکومانان(Glucomannan) یک نوع قرص‌های کاهش وزن هستند ثابت شده است نتیجه موثری در کاهش وزن دارند. مکمل لاغری گلوکومانان با خواص خود در کنترل سرغت جذب غذا  و نیز جلوگیری از جذب چربیها علاوه بر کاهش حجم معده در کاهش میزان کالری دریافتی بدن نقش موثری دارد. همچنین مصرف کننده میتواند میزان مصرف مکمل کاهش وزن گلوکومانان را در طول دوره های مصرف خود آرام کاهش دهد و با این روش به کاهش طبیعی حجم معده کمک کند. گلوکومانان طبیعی، فیبر غذایی محلول در آب است و از ریشه های سیب زمینی شیرین فیلی استخراج شده است همچنین به عنوان گیاه konjac شناخته شده است. گلوکومانان دارای کالری کمی است و جذب پروتئین و چربی را کاهش می‌دهد و از باکتری‌های مفید روده تغذیه می‌کند. این مکمل توانایی جذب آب را دارد و همین ویژگی باعث شده برای کاهش وزن موثر باشد. در واقع اگر شما کپسول گلوکومانان را در یک شیشه کوچک آب خالی کنید آن چیزی است که به یک ژل تبدیل می شود اعتقاد بر این است که این خواص منحصر به فرد بر کاهش وزن موثر است.

۹- از کالری‌های مایع جلوگیری کنید

کالری‌های مایع ، نوشیدنی‌هایی از قبیل نوشابه‌های قندی، آبمیوه‌ها، شیرکاکائو و نوشابه‌های انرژی زا هستند. این نوشیدنی‌ها دشمن سلامتی شما هستند زیرا موجب چاقی شده. مطالعات نشان می‌دهد این نوشیدنی‌ها ۶۰ درصد خطر چاقی بین کودکان را به ازای هربا مصرف روزانه افزایش می‌دهند.

همچنین مهم است توجه داشته باشید که مغز کالری‌های مایع را به همان شکل کالری‌های جامد قبول نمی‌کند، بنابراین توصیه می‌شود این نوشیدنی‌ها را کنار بگذارید.

۱۰- روش های کاهش وزن در منزل :‌مصرف کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده کربوهیدرات‌هایی هستند که اکثر مواد مغذی و فیبرهای مفید در آنها حذف شده است. در فرآیند تصفیه این کربوهیدرات‌ها چیزی باقی نمی‌ماند اما موجب هضم آسان کربوهیدرات‌ها می‌شود و این خود خطر ابتلا به بیش از حد خوردن و بیماری را افزایش می‌ دهد. منابع اصلی غذایی کربوهیدرات‌های تصفیه شده، آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، نوشابه، شیرینی، اسنک‌ها، پاستا و غلات صبحانه و شکر اضافه شده هستند.

۱۱- به طور متناوب روزه داری یا همان فستینگ کنید

فستینگ متناوب که همان روزه داری خودمان است الگویی غذایی است که بین دوره‌های فستینگ و غذاخوردن سیر می‌شود. چندین روش مختلف برای فستینگ متناوب وجود دارد.

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب شامل «دوره هایی از محدودیت کامل کالری و غذا نخوردن» و «دوره هایی از غذا خوردن بدون محدودیت» می شود. این رژیم سبب پیشرفت بدن در آب کردن چربی ها و وزن است. رژیم روزه داری، بیماری هایی نظیر فشار خون و سطح بالای کلسترول را کاهش می دهد و به بهبود سلامت نیز کمک می کند. رژیم های غذایی بسیار کم کالری و طولانی مدت  سبب ایجاد تغییرات فیزیکی بدن و  کم شدن کالری می شود، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. در روزه داری متناوب بدن به دریافت کالری کم و غذاخوردن عادی عادت می کند. پژوهش ها نشان دادند روزه داری متناوب یا رژیم فستینگ از رژیم های کم کالری مفید در کاهش وزن است. برای انجام فستینگ روش‌های مختلف وجود دارد. از جمله آنها می‌توان به روش پنج:دو و رژیم ۸/۱۶ اشاره کرد. در روش اول باید غذای مصرفی را در ۲ روز هفته کاهش دهید و ۵ روز دیگر را به طور عادی غذا بخورید. اما در روش دوم یعنی رژیم ۸/۱۶ فرد باید ۱۶ ساعت در روز را چیزی نخورد و در مدت ۸ ساعت باقی مانده غذا بخورد. به طور کلی این روش‌ها باعث می‌شوند کالری کمتری بخورید و این باعث کاهش وزن می‌شود همچنین از مزایای سلامتی بسیاری برخوردار می‌شوید.

۱۲- چای سبز را فراموش نکنید

اهمیت و مزایای چای سبز بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانیم که چای سبز یک نوشیدنی طبیعی با آنتی اکسیدان بالا است. نوشیدن این چای خواص بیشماری دارد از جمله اینکه موجب سوخت چربی و کاهش وزن می‌شود. چای سبز مصرف انرژی را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد و سوختن چربی به خصوص چربی‌های شکم را تا ۱۷ درصد نیز افزایش می‌دهد.

۱۳- سبزی و میوه زیاد بخورید

میوه‌ها و سبزیجات همیشه جایگاه بالایی در سلامتی دارند و دوستدار کاهش وزن هستند. علاوه بر بالا بودن مقدار آب، فیبر و مواد مغذای در سبزی‌ها و میوه‌ها، آنها معمولا تراکم انرژی کمی دارند و این باعث می‌شود غذایی بیشتری را بخورید بدون اینکه کاری زیاید مصرف شود. مطالعات نشان می‌دهند، افرادی که میوه و سبزیجات زیاد مصرف می‌کنند تناسب اندام بهتری دارند.

۱۴- روش های کاهش وزن در منزل : از الان کالری‌ها را بشمارید

هنگامی که سعی دارید وزن خود را پایین بیاورید آگاه بودن از آنچه که در حال خوردن هستید بسیار مهم است. چندین روش موثر برای انجام این کار وجود دارد. از جمله این روش‌ها حساب کردن میزان کالری است. شما می‌توانید یک دفتر ثبت غذا داشته باشید یا از آنچه که می‌خورید عکس بگیرید. همچنین می‌توانید با کمک اپلیکیشن یا دیگر ابزار الکترونیکی که مخصوص این کار هستند و حتی بهتر از نوشتن هستند انجام دهید.

۱۵- از بشقاب‌های کوچکتر استفاده کنید

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از بشقاب کوچک هنگام صرف غذا به شما کمک می‌کند کمتر بخورید و این تغییر اندازه ظرف عادت‌های شما را تغییر می‌دهد. با استفاده از بشقاب کوچک حجم غذایی که قرار است بخورید را کاهش می‌دهید و باعث می‌شود ذهن‌تان تصور کند که غذا زیاد خورده‌اید.

۱۶- رژیم غذایی با کربوهیدرات کم امتحان کنید

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کم در کاهش وزن بسیار موثر هستند. کربوهیدرات محدود و خوردن پروتئین و چربی بیشتر اشتها را کاهش می‌هد و کمک می‌کند کالری کمتری را مصرف کنید. در واقع این رژیم غذایی ۳ برابر بیشتر از یک رژیم غذایی کم چربی استاندارد  باعث کاهش وزن می‌شود. رژیم غذایی کم کربوهیدارت دار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را نیز کاهش دهد.

۱۷- آهسته غذا بخورید

اگر جز کسانی هستید که انگار هنگام غذا خوردن کسی دنبال‌تان کرده است و با عجله می‌خورید باید بگوییم که این سریع خوردن باعث می‌شود کالری بیشتری قبل از اینکه بدن احساس سیری کند مصرف می‌کنید. کسانی که تند غذا می‌خورند در مقایسه با کسانی که آهسته و با آرامش غذا می‌خورند بیشتر دچار چاقی می‌شوند. جویدن آهسته به شما کمک می‌کند کالری کمتری بخورید و تولید هورمون‌ها که با کاهش وزن ارتباط دارند را افزایش دهید.

روش های کاهش وزن در منزل

۱۸- روغن نارگیل را جایگزین برخی چربی‌ها کنید

روغن نارگیل حاوی چربی بالایی به نام تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط است که متفاوت‌تر از سایر چربی‌ها متابولیزه می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که وقتی کالری کمتری بخورید می‌توانید متابولیسم خود را افزایش دهید. روغن نارگیل در کاهش چربی‌های مضر شکمی بسیار مفید است. توجه داشته باشید، بدین معنا نیست که باید این چربی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید بلکه می‌توانید آن را با برخی از منابع چربی جایگزین کنید.

۱۹- تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

تخم مرغ یکی از مهم‌ترین غذاها برای کاهش وزن است. این غذا به راحتی در دسترس است بنابراین می‌توانید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین و مواد مغذی بالا بسیار پرخاصیت است. غذاهای با پروتئین بالا باعث کاهش اشتها می‌شوند و احساس سیری در فرد به وجود می‌آورند. علاوه براین، مصرف تخم مرغ برای صبحانه سبب ۶۵ درصد کاهش وزن در ۸ هفته می‌شود. تخم مرغ باعث می‌شود که کالری کمتری در طول روز بخورید.

۲۰- وعده‌های غذایی خود را چاشنی دار کنید

فلفل‌های چیلی و هالاپینو حاوی ترکیبات کپسایسین هستند که متابولیسم را افزایش داده و موجب سوخت بیشتر چربی‌ها می‌شوند. کپسایسین همچنین می‌تواند اشتها و مصرف کالری را کاهش دهد.

۲۱-روش های کاهش وزن در منزل : پربیوتیک مصرف کنید

پربیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که مزایای سالم بسیاری دارند. آنها سلامت دستگاه گوارش و سلامتی قلب را بهبود می‌بخشند و همچنین کمک بزرگی در کاهش وزن می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند که افراد دارای اضافه وزن و چاق، باکتری‌های روده‌ای مختلفی نسبت به کسانی که دارای وزن طبیعی هستند دارند که روی وزن تاثیر می‌گذارند. پربیوتیک‌ها موجب تنظیم باکتری‌های سالم روده می‌شوند و می‌توانند از جذب چربی‌های اضافه جلوگیری می‌کنند و اشتها و التهاب را کاهش می‌دهند.

تمام باکتری‌های پروبیوتیک تاثیر مثبتی در کاهش وزن دارند.

۲۲- به اندازه کافی بخوابید

علاوه بر رژیم غذایی مناسب داشتن خواب مناسب و کافی هم در کاهش وزن بسیار مهم است. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که خواب کافی ندارند ۵۵ درصد بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. این میزان چاقی حتی در کودکانی که خواب مناسب و کافی ندارند نیز بیشتر است. محروم شدن از خواب نوسانات روزانه در هورمون‌های اشتها را متوقف می‌کند و موجب تنظیم ضعیف اشتهای بدن می‌شود.

۲۳- فیبر بیشتری مصرف کنید

مواد غذایی حاوی فیبر بالا به کاهش وزن کمک بسیاری می کنند. غذاهایی که دارای فیبر محلول در آب هستند هم برای این کار مفیدند زیرا این نوع فیبر می‌تواند موجب افزایش احساس سیری شود.

فیبر خالی شدن معده را به تاخیر می‌اندازد و باعث می‌شود معده هورمون‌های سیری را ترشح کند. در نهایت موجب می‌شود به طور طبیعی کمتر غذا بخوریم. انواع بسیاری زا فیبرها می‌توانند به طور دوستانه از باکتری روده تغذیه کنند. باکتری‌های سالم روده با کاهش خطر ابتلا به چاقی همراه هستند. گفتنی است گاهش اواقات مصرف زیاد فیبر موجب ناراحتی‌های شکمی مانند نفخ، گرفتگی و اسهال می‌شود بنابراین به تدریج از آنها استفاده کنید.

۲۴- دندان‌های خود را بعد از غذا خوردن مسواک بزنید

شاید برای اکثر افراد عجیب باشد که مسواک زدن چه ارتباطی به کاهش وزن دارد. اما اگر بعد از هر بار خوردن غذا دندان‌های خود را مسواک بزنید این کار می‌تواند میل شما را به خوردن تنقلات به عنوان میان وعده کاهش دهد زیرا اکثر افراد دوست ندارند بعد از مسواک زدن چیزی بخورند. بنابراین اگر بعد از غذا خوردن مسواک بزنید یا از دهان شوی استفاده کنید، کمتر به سراغ میان وعده‌های غیرضروری می‌روید.

۲۵- با اعتیاد غذایی مبارزه کنید

اعتیاد داشتن مختص مواد مخدر نیست در واقع هرچیزی که عادت داشته باشید زیاد از آن استفاده یا مصرف کنید به نوعی اعتیاد می‌آورد. برخی افراد هم اعتیاد به خوردن غذا دارند یعنی مدام باید غذا بخوردند و نمی‌توانند بر نخوردن غذا غلبه کنندو مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت که محققین دریافتند تقریبا ۲۰ درصد افراد معیارهای اعتیاد به مواد غذایی را برآورده می‌کنند. غذاهایی از قبیل فست فود که حاوی شکر و چربی بالایی هستند این اعتیاد را بیشتر می‌کنند. بنابراین این اعتیاد را ترک کنید زیرا با هیچ رژیم غذایی زمانی که اعتیاد به خوردن دارید نمی‌توانید لاغر شوید.

۲۶- برخی از تمرینات کاردیو را انجام دهید

انجام تمرینات کاردیو مانند دویدن، قدم زدن ، پیاده روی یا دوچرخه سواری یکی از روش‌های موثر برای سوزاندن کالری و تقویت سلامت ذهنی و جسمی است.

تمرینات کاردیو نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند وزن را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهد. به نظر می‌رسد تمرین کاردیو در کاهش چربی‌های شکمی که باعث بیماری متابولیک می‌شوند را کاهش می دهند.

۲۷- روش های کاهش وزن در منزلتمرینات استقامتی انجام دهید

از دست دادن حجم عضلات بدن یکی از اثرات رایج رژیم گرفتن است. اگر عضلات زیادی را از دست بدهید، بدن کالری کمتری می‌سوزاند.  از آنجا که عضله کالری بیشتری از چربی می سوزاند کاهش بافت عضلانی به معنای کند شدن ختسرعت سو و ساز بدن است بنابراین پایین آوردن وزن برایتان دشوار خواهد شد. وزنه برداری یکی از بهترین تمرین برای کاهش وزن است.

۲۸- از پروتئین وی (whey) استفاده کنید

اکثر افراد به تنهایی از رژیم غذایی پروتئین کافی بدست می‌آورند. با این حال برای آن دسته از کسانی که پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند، می‌توانند از مکمل‌ پروتئینی برای افزایش پروتئین استفاده کنند. مطالعات نشان می‌دهد جایگزین شدن بخشی از کالری‌تان با پروتئین وی می‌تواند باعث کاهش وزن به طور قابل توجه شود. پروتئین وی (پروتئین شیر) جزو محبوب ترین مکمل های روز یک ورزشکاران است و امروزه غیر از بدنسازان ، ورزشکاران در رشته‌های ورزشی دیگر مانند شنا، دوی استقامتی ،ورزش‌های رزمی با توجه به نیاز‌های روزانه خود از آن استفاده می‌کنند. این پروتئین از غنی ترین منبع آمینو اسید های زنجیره ای است که پس از مصرف به سرعت جذب بدن می‌شود.

۲۹- تمرین ذهنی برای خوردن غذا انجام دهید

تمرین ذهنی برای خوردن غذا یکی از روش‌هایی است که برای افزایش آگاهی هنگام غذا خوردن استفاده می‌شود. این تمرین به شما کمک می‌کند در مورد انتخاب غذا آگاهانه عمل کنید و غذاها سالمی را در واکنش به نشانه‌های گرسنگی انتخاب کنید. خوردن آگاهانه، تاثیر بسیار موثری روی وزن و عادت های غذایی دارد. با آگاهی پیدا کردن نسبت به انتخاب غذا بهتر می‌تواند به صدای بدن خود گوش دهید و وزن خود را به طور طبیعی و سالم کم کنید.

۳۰- روش های کاهش وزن در منزل: روی تغییر سبک زندگی‌تان تمرکز کنید

رژیم گرفتن یکی از کارهایی است که معمولا اکثر افراد در بلندمدت دچار شکست می‌شوند و نمی‌توانند آن را به خوبی ادامه دهند. ازهمین رو بهتر است روی کاهش وزن خود تمرکز کنید و آن را یک هدف اولیه بدانید و سعی کنید با تغییر در عادت‌های غذایی و انتخاب مواد مغذی و سالم این کار را به پایان برسانید. سعی کنید بخورید تا فردی شادتر و سالم تر شوید نه فقط اینکه وزن‌تان را از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *